Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@22:33:28 GMT

12 غذا که مي تواند pH شما را متعادل سازد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۰۱۲۰

12 غذا که مي تواند pH شما را متعادل سازد

خبرگزاري آريا -
مواد غذايي براي تعادل سازي pH بدن
محدوده طبيعي pH خون بين 7.35 و 7.45 است که به اين معني است که بايد کمي اسيدي يا قليايي باشد. با اين حال، در زندگي روزمره ما تمايل زيادي به خوردن غذاهاي اسيدي داريم که مي توانند اثرات منفي سلامتي مانند سنگ کليه، زخم استخوان و ماهيچه اي، خطر ابتلا به سرطان، مشکلات کبدي و بيماري هاي قلبي را افزايش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذاهاي قليايي مي توانند به شما در تنظيم pH بدن شما کمک کنند زيرا حاوي سديم هستند که به عنوان يک بافر طبيعي در برابر اسيديته عمل مي کند.
در اين مطلب فهرستي از مواد غذايي کم پروتئين اسيدي را که بايد در رژيم غذايي خود براي رسيدن به تعادل pH مناسب تهيه کنيد، تهيه کرديد.
چغندر پر از ميکرو ارگانيسم هايي مانند منگنز، پتاسيم و مس هستند
سبزيجات :
بروکلي پخته شده : کلم بروکلي پر از ويتامين هاي C و A، فيبر، اسيد فوليک و فيتوناتيت است. اين مي تواند شما را از بيماري هاي مختلف مزمن محافظت کند و سم زدايي طبيعي را آغاز کند .
گل کلم پخته شده : گل کلم شامل تعدادي از ميکرو ارگانيسم ها و ويتامين هاي مهم سلامتي است که داراي اثرات ضد التهابي هستند و مي توانند به شما در جلوگيري از بيماري هاي سرطان، قلب و مغز و حتي افزايش وزن کمک کنند.
کلم سبز : غني از اسيد فوليک، منيزيم و ويتامين هاي C و K است و مي تواند شما را در مقابل اثرات منفي اشعه ، سرطان محافظت کند و همچنين به بهبود هضم کمک کند.
هويج خام : هويج شامل اجزاي قليايي طبيعي است که ممکن است به شما کمک کند که اسيد معده و کلسترول را کاهش دهد، بينايي را بهبود بخشيده و علائم پيري زودرس را کاهش مي دهد.
چغندر پخته : چغندر پر از ميکرو ارگانيسم هايي مانند منگنز، پتاسيم و مس هستند که داراي اثر ضد پيري بر بدن شما است ، کاهش التهاب و حتي کاهش وزن هستند.
طالبي غني از پتاسيم، فيبر و ساير مواد مغذي هستند
ميوه ها :
آووکادو : آووکادو حاوي تعادل زيادي از الياف غير محلول و محلول است که به کاهش آسيب کبد، جلوگيري از سرطان دهان، حفظ پوست سالم و تغذيه موهاي خشک و آسيب ديده کمک کند.
طالبي : طالبي غني از پتاسيم، فيبر و ساير مواد مغذي هستند. اين اجزا قادر به ساختن استخوان ها و دندان هاي شما، تقويت سيستم ايمني بدن و بهبود بينايي شما هستند.
عدس يکي از بهترين منابع گياهي پروتئين، فيبر غذايي و مواد معدني است
حبوبات :
سويا : حاوي پروتئين، ويتامين ها، مواد معدني و فيبر نامحلول هستند که ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کنند، علائم يائسگي را کاهش دهند و خطر ابتلا به سرطان سينه را کاهش دهند.
عدس پخته شده : يکي از بهترين منابع گياهي پروتئين، فيبر غذايي، آهن، فولات، ويتامين B1 و مواد معدني است. آنها قادر به رشد باکتري سالم هستند، سطح قند خون خود را کنترل کرده و سيستم ايمني بدن شما را بهبود مي بخشد.
نخود فرنگي: حاوي مقدار زيادي پروتئين، فيبر و مواد مغذي است که وقتي مي خواهيد وزن کم کنيد، سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند، استخوان ها را سالم نگه داريد و از پيري زودرس جلوگيري کنيد.
زيتون باعث جلوگيري از لخته شدن خون مي شود
زيتون :
زيتون هاي خشک شده منبع عالي ويتامين E و چربي هاي غير اشباع هستند که مي توانند به عنوان يک آنتي اکسيدان طبيعي عمل کنند، شانس چاقي را کاهش مي دهند، باعث جلوگيري از لخته شدن خون و از بين بردن کلسترول اضافي از خون شما مي شوند.
قليايي کردن بدن
اسفناج :
اسفناج پخته شده حاوي ويتامين هاي A، C، K و کلسيم است، بنابراين مي تواند اثرات ضد سرطان و پاک کننده بر روي بدن شما ايجاد کند و استخوان، پوست و موي شما را سالم نگه دارد.
گردآوري:بخش سلامت بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آشنایی با فواید خرما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما