Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:01:51 GMT

جامعه محلی می‌تواند به مردم کمک کند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۰۸۵۰

جامعه محلی می‌تواند به مردم کمک کند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس امینی زاده پیش از ظهر یکشنبه در همایش دهیاران و شهرداران شهرستان بندرعباس که در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: افزایش جمعیت به عنوان یک مولفه اساسی اقتدار در دنیا مطرح است. ایران هم در ۴۰ سال گذشته رشد دو برابری جمعیت را تجربه کرده است که این یک موهبت الهی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار بندرعباس عنوان کرد: این مولفه قدرت اثرات مختلفی را در جامعه گذاشته است. توسعه تکنولوژی و صنعت نیز باعث شده است که سطوح انتظارات این جمعیت (چه در شهرها و چه در روستاها) متفاوت باشد.

امینی زاده تشریح کرد: علت این است که مردم در انفجار اطلاعات دسترسی به اطلاعات بسیاری را پیدا کردند. دست یافتن به اطلاعات متنوع، سطوح انتظارات را افزایش داده تا جایی که محدوده فعالیت و امکانات وخدمات نظام پاسخگوی انتظارات مردم نیست.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب صنعتی، نسبت جمعیت شهرها به روستاها در جهان تقربا ۳۰ به ۷۰ بوده و در پایان قرن ۲۰ جمعیت شهرها و روستاها تقریباً به صورت ۵۰ -۵۰ در کشورهای مختلف تغییر کرد یعنی سیر مهاجرت روستاها به شهرها را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: اگر پایداری در روستاها و شهرها ایجاد نشود یعنی بر اساس یک برنامه منسجم پایدار برای روستاها و شهرها برنامه ریزی نکنیم مهاجرت روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد یعنی ما بایستی با یک نظام پایدار مشکلات و انتظارات را حل و برآورده کنیم.

امینی زاده با بیان اینکه پایداری چند عامل دارد که باید به آن توجه شود، تشریح کرد: برای حل این مشکل ناچار به رجوع به یک برنامه توسعه پایدار هستیم که این برنامه پایدار چند مولفه دارد.

وی ادامه داد: اولین مولفه توجه به اقتصاد پایدار است. در هر مکانی که رونق اقتصادی بیشتر وجود داشته باشد و اشتفال خرد و کلان برای مردم ایجاد شود پایداری برای مردم نیز بیشتر خواهد بود.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: مولفه دوم پایداری در خدمات است که در اشکال مختلف نمود پیدا می‌کند. آموزش وبهداشت از جمله این خدمات است که اگر وجود داشته باشد شاهد یک پایداری نسبی در روستاها خواهیم بود.

امینی زاده تشریح کرد: دسترسی به خدمات و امکانات دیگر مولفه‌های پایداری در روستاها است. حمل و نقل یک موضوع بسیار مهم در این حوزه محسوب می‌شود. اگر مدیران به این مولفه توجه کنند موجب آسان شدن دسترسی‌ها می‌شود و در نتیجه از این مهاجرت‌ها جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: توجه به مسائل زیست محیطی از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امینی‌زاده اظهار کرد: هیچ کسی نمی‌تواند به مردم کمک کند جز جامعه محلی همان روستا. کسانیکه برآمده از دل مردم هستند می‌توانند پیشنهادات مناسبی را با پشتیبانی دولت برای رفع مشکلات ارائه کنند.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: نیاز است که برنامه ریزی در قالب جامعه محلی انجام شود و در این بخش حمایت حاکمیت از مصوبات این جامعه محلی که در قالب دهیاران و شهرداران هستند ضروری است.

امینی زاده با ذکر این نکته که منابع پایدار جهت رسیدن به این اهداف نیز بسیار با اهمیت است، تشریح کرد: این منابع با حمایت‌های استاندار هرمزگان رو به توسعه است اما هنوز سطح انتظارات حاکمیت و مردم را نمی‌تواند به صورت صد در صدی حل کند.

وی با تاکید بر اهمیت هماهنگی بین بخشی، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در مدیریت شهرها و روستاها وجود دارد اختیارات متعدد در بخش‌های متعدد است. اگر ما نمی‌توانیم مدیریت یکپارچه‌ای اجرا کنیم اما می‌توانیم مدیریت هماهنگ را در بخش‌های مختلف اجرا کنیم.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: اگر این مدیریت هماهنگ را بین دستگاها اجرایی و شهرداری‌ها و دهیاری اجرا شود می‌توان راه توسعه پایدار را بهتر پیش ببریم.

کد خبر 4659954

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری بندرعباس همایش دهیاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سعید رشادی، امام جمعه میانه در مراسم نکوداشت هفته معلم در دانشگاه آزاد اسلامی میانه، ارزش تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام را بسیار با اهمیت دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت، معادل سعادت و سلامت است و برعکس، نبود تعلیم و تربیت در جامعه معادل ضلالت خواهد بود. خداوند متعال، پیامبر اکرم را برای تعلیم و تربیت انسان‌ها برگزید تا انسان‌های گمراه را از تاریکی برهاند و به آن پایان دهد.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تربیت، اصول و ارزش‌های انسانی و نیز تبلیغ و رعایت آن در جامعه‌ای، موجب سلامتی، بالندگی و شکوفایی آن جامعه خواهد بود، افزود: اگر در جامعه‌ای تعلیم و تربیت و ارزش‌های دینی و انسانی مورد غفلت و نسیان قرار بگیرد، آن جامعه همواره در معرض آسیب بوده و به گمراهی و انحراف کشیده خواهد شد. با جدی گرفتن مقوله تعلیم و تربیت، می‌توان مشکلات را در جامعه کاهش داد. در دنیای امروزی، مسئله تعلیم و تربیت ارزش و اهمیت زیادی دارد و کشور‌های مختلف، با پیشبرد علم خود، گوی سبقت را از دیگر رقبای خود ربوده‌اند.

امام جمعه میانه تأکید کرد: اگر در عرصه علم، تلاش و کوشش بکنیم و بخواهیم به آن قله تعیین شده خود برسیم و جزء پیشرو‌ها باشیم، قطعاً قدرتمند بوده و در عرصه رقابت و قدرت، جز‌ء اولین‌ها خواهیم بود. فقط نمی‌تواند به علم تکیه کرد؛ زیرا باید در کنار علم، تربیت هم باشد تا جامعه را سالم نگه داشت و پیشرفت کرد. اکنون جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و مسابقات مختلف جهانی شرکت کرده و به سرعت در حال پیشرفت است و نمی‌خواهد از رقبای خود عقب بیفتد.

رشادی ادامه داد:‌ ایران اسلامی جزء پنج کشور پیشرفته علمی جهان است؛ زیرا دانشجویان و دانش‌آموزان در رقابت‌های مختلف علمی، قدرت خود را به جهانیان و حریفان خود نشان داده‌اند.

معلم با دستان مهربان خود مأمنی می‌سازد سرشار از اخلاص

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نیز معلمان را سعادتمندان دنیا و آخرت توصیف کرد و گفت: معلم با دستان مهربان خود مأمنی سرشار از اخلاص می‌سازد و در کلاس ایثار درس سخاوت می‌دهد.امروز از عزیزانی قدردانی می‌کنیم که چندین سال از عمر گران‌مایه خود را در این دانشگاه صرف کرده‌اند و از جان‌مایه گذاشته‌اند.

بهمن ولی‌نژاد با بیان اینکه استادان از بهترین دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل شده‌اند و جزء مجرب‌ترین‌ها هستند، اضافه کرد: استادان ، خدمتگزاران دانشجویان هستند و با یاری سبز آنها، اندیشه‌های نو بارور می‌شود. معلمان به ما یاد داده‌اند که چگونه از کسانی که در حق ما خوبی و بزرگواری کرده‌اند، قدردانی و سپاس‌گزاری کنیم. معلمی نه تنها شغل نیست؛ بلکه عرصه، میدان و جولانگاه تأثیر گذاشتن و یاد دادن بوده؛ یاد دادن آنچه را که برای پیشرفت و بزرگ شدن یک شاگرد لازم است.

به گزارش آنا،‌ در ادامه مراسم از ۱۰نفر از استادان برگزیده گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تجلیل شد. در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاورد‌های هنری و فرهنگی دانشجویان و استادان این واحد دانشگاهی و آثار خوشنویسی ذکریا عزتی از کارکنان هلال‌احمر شهرستان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود