Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین گفت: امروز چالش بزرگ فرهنگ و هنر شهرستان سرعین نبود زیرساخت های فرهنگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سعید دست افشان، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت :بیان اینکه فرهنگ زیربنای توسعه متوازن جوامع است گفت: وجود شرایط مطلوب اقتصادی در یک منطقه و قابلیت های گردشگری آن عاملی مهم در توسعه فرهنگی واقتصادی منطقه محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست افشان افزود: در طول این سالها سرعین با وجود همه ظرفیت های گردشگری خود متاسفانه به صورت تک بعدی رشد کرده است و آنگونه که باید به توسعه فرهنگی متوازن با توسعه اقتصادی توجه نشده است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین افزود: لازمه هرگونه فعالیت فرهنگی وجود حداقل زیرساخت های فرهنگی است که این مهم تا به امروز در سرعین محقق نشده است.
دست افشان با انتقاد از بی توجهی به جای گذاری اماکن فرهنگی مناسب در طرح توسعه این شهر گفت: امیدوارم نگرش مسوولان شهرستان به مقوله فرهنگ وهنر دلسوزانه و مسوولانه باشد و یادشان باشد که مهربان بودن با مقوله فرهنگ قطع به یقین متضمن جامعه ای سالم، شاداب و پویا است.
این مسوول اظهار داشت: تلقی اهالی فرهنگ و هنر استان و در راس آنها مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهر سرعین، منطقه ویژه و آزاد فرهنگی برای انجام فعالیت های فرهنگی در چارچوب ضوابط و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران است و تمام تلاششان تقویت ساختار و زیر ساخت های فرهنگی این شهرستان به عنوان یک شهر فرا استانی است این درصورتی است که این اهتمام از طرف برخی از مسوولین شهرستان متاسفانه بسیار کم رنگ و کم رمق است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین با انتقاد از بی توجهی برخی مسوولین شهرستان به مقوله فرهنگ و هنر اظهار داشت: بعد از سه ماه دوندگی برای تعیین تکلیف زمین مجتمع فرهنگی هنری شهرستان امروز شاهد آن هستیم که تمام تلاش ها در دور تسلسل افتاده و علی رغم تلاش مسوولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور قرار گرفتن مجتمع فرهنگی هنری شهرستان سرعین در لیست پروژه هایی که در سفر اخیر ریاست جمهوری کلنگ زنی شده و در ردیف طرحهای ملی قرار می گیرد وضعیت آن در هاله ای از ابهام است.
دست افشان افزود: اگر همت و همراهی اعضای شورای شهر و شهرداری سرعین نباشد قطع به یقین فرهنگ و هنر استان که نه، فرهنگ و هنر کشور یک فرصت طلایی برای ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری در شهر توریستی سرعین را از دست خواهند داد و این مقوله شاید سبب شود این شهر برای همیشه از وجود این مجموعه فرهنگی، که نیاز جدی موقعیت خاص این شهر محروم شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون شامگاه سه‌شنبه در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل اظهار کرد: تئاتر شبستان با توجه به زیست بوم مناسب استان فرصت کشف استعدادهای هنری و معرفی به جامعه هنری استان را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان به یک شبکه فرهنگی و هنری گسترده تبدیل شده است، افزود: کانون مساجد با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود می‌تواند گام‌های بزرگی در عرصه هنری استان ایفا کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه تئاتر شبستان از جمله فعالیت‌های کانون‌‎های مساجد برای مشارکت نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های هنری است، تصریح کرد: جشنواره تئاتر شبستان با هدف کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان، تربیت هنرمند مومن متعهد و انقلابی، فرهنگ‌سازی با مبانی معرفتی و دینی به زبان هنر و احیای کارکردهای واقعی مساجد پایه گذاری شده و امروز شاهد ظهور و بروز استعدادهای هنری در سطح کانون های مساجد هستیم.

آمون ادامه داد: شورای سیاستگذاری تئاتر شبستان با هدف برنامه‌ریزی در حوزه تئاتر با توجه به زیست بوم منطقه و استان تشکیل می‌شود و امیدواریم تئاتر شبستان نیز با توجه به استعدادهای هنری استان اردبیل که تاکنون به عرصه تئاتر معرفی کرده بتواند گام‌های مهمی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر، زبان گویایی برای بیان و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات است که با استفاده از آن می‌توان به جامعه آگاهی بخشید و زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به زبان هنر را فراهم کرد.

کد خبر 6093560

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس