Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای کتاب کودک، مراسم صدمین زادروز عباس یمینی شریف، شاعر برجسته کودکان را روز سه‌شنبه ١٨ تیرماه ١٣٩٨ با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، «عباس یمینی شریف» در سال ۱۲۹۸ در تهران دیده به جهان گشود. او تحصیلات خود را در رشته ادبیات و آموزش کودکان به کمال رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اولین سر دبیر مجله‌های « بازی کودکان » و « کیهان بچه‌ها»  و موسس دبستان‌های «روش نو» و از بنیانگذاران شورای کتاب کودک و برنده جوایز متعدد در ادبیات کودک بود و بیش از سی اثر به صورت شعر و داستان به چاپ رساند و آثار متعدد چاپ نشده‌ای نیز بر جای گذاشت. یمینی شریف از شاعرانی است که در سراسر عمر پربار خود برای کودکان با زبان پاک و آهنگین شعر و ترانه سرود. او در خانواده‌ای که به شعر و ادب علاقه‌مند بودند رشد پیدا کرد و تحت تاثیر محیط ادبی با شعر بزرگان ادب فارسی از جمله حافظ و سعدی و مولوی آشنا شد و به سبب آشنایی خانوادگی با فرخی یزدی با شعر او انس و الفت  پیدا کرد. شریف، شعر برای کودکان را با تشویق استادان دانشگاهی به‌طور جدی ادامه داد و در سال ۱۳۲۱ اولین شعر او در روزنامه‌ای به نام نونهالان برای کودکان و نوجوانان به چاپ رسید و سپس اشعارش در مجله سخن چاپ شد. در سال ۱۳۲۴ اشعار او وارد کتاب های درسی شد و تاکنون نیز زینت بخش این کتب است. 


در این مراسم که از ساعت ١٧:٠٠ تا١٩:٣٠ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، نوش آفرین انصاری، رئیس شورای کتاب کودک، ناهید معتمدی، عضو شورای کتاب کودک، علی اصغر سیدآبادی، پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان، مسعود ناصری، مدیر موزه عروسک ها، اسدالله شعبانی، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، لیلا میرزایی، استاد ادبیات و هومن یمینی شریف سخنرانی خواهند کرد.


در این برنامه نمایش خیمه شب بازی و اجرای موسیقی به همت گرو‌های هنری«راما» و «ارف» برای حاضران اجرا خواهد شد و نمایشگاهی از آثار و کتاب‌های  مرتبط با حوزه کودک و نوجوان نیز در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولی عصر (عج)، پائین‌تر از میدان منیریه، پل امیربهادر، خیابان سرلشکر بشیری، پلاک ٧١ واقع است.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خبرگزاری شبستان جشن های دهه کرامت کانون های مساجد گیلان جنوب کرمان قم اردبیل مسجد خراسان جنوبي عباس یمینی شریف شورای کتاب کودک انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

استاندار سمنان گفت: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی افزود: مستند سازی و تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام بوده و طی پیگیری‌ها با سازمان صدا و سیما، مساعدت در این امور در دستور کار است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از محل سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبار خوبی برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان در نظر گرفته شده است.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان از اولویت‌های کاری ما در استان سمنان در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام و فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان گفت: نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط با کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان، قبل از برگزاری کنگره برای بازدید ارزشمند مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

کد خبر 748457

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد