Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@16:37:06 GMT

فیلم مستند «شرقی» پس از مدت‌ها انتظار منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۵۲۷۷

فیلم مستند «شرقی» پس از مدت‌ها انتظار منتشر شد

به گزارش ایکنا؛ پروژه بین‌المللی «شرقی» فیلمی مستند درباره آثار، افکار و دستاوردهای فیلسوف برجسته ژاپنی پروفسور «توشیهیکو ایزوتسو» است که یکی از مهم‌ترین اسلام‌شناسان و قرآن‌پژوهان جهان نیز بود. در این پروژه با مصاحبه و حضور دوستان و شاگردان داخل و خارج ایزوتسو و جمعی از مفاخر فرهنگی در ایران و کشورهای دیگر به کارگردانی مسعود طاهری گوشه‌هایی از زندگی و افکار وی و نقد آثارش به تصویر کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم شرقی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود طاهری و تولید چهرداد فیلم بوده و غیر از مراسم رونمایی در توکیو در 24 جولای 2018 و 17 مرداد 1397 در تهران تاکنون در دانشگاه‌های استنفورد، MIT، آکسفورد، ادینبرا، ریوکوکو، میجی، شهید بهشتی، ادیان و مذاهب قم، مرکز علوم و تحقیقات، مرکز توحید لندن، اکران داشته و قرار است در کنفرانس بزرگ دانشگاه مک‌گیل در سال 2021 برای محققان سراسر جهان در زمینه ایزوتسوپژوهی و مطالعاتی که ایزوتسو پی می‌گرفته، به نمایش در آید.

برخی از این اساتید عبارتند از؛ دکتر سید حسین نصر (استاد اسلام‌شناسی دانشگاه جورج واشنگتن و رئیس سابق انجمن حکمت و فلسفه)، پروفسور هرمان لندوت ( عرفان‌پژوه بزرگ سوئیسی در موسسه اسماعیلیه لندن)، دکتر مهدی محقق (دوست ایزوتسو و استاد ادبیات و کلام اسلامی دانشگاه تهران و رئیس موسسه مطالعات اسلامی دانشگاه مک گیل در تهران)، دکتر جیمز موریس (شاگرد ایزوتسو و استاد اسلام‌شناسی دانشگاه بوستون)، پروفسور توشیو کورودا (شاگرد ایزوتسو و استاد بازنشسته فلسفه و مطالعات اسلامی در ژاپن)، دکتر پیر لوری (شاگرد ایزوتسو و استاد بازنشسته فلسفه و مطالعات اسلامی در دانشگاه سوربن)، دکتر آکیرا ماتسوموتو (شاگرد ایزوتسو و استاد بازنشسته فلسفه و مطالعات اسلامی در ژاپن) استاد کوسی‌ موری‌موتو (اسلام شناس و راهب بزرگ معبد تو دای جی)، مهندس نادر اردلان (معمار بزرگ ایرانی در آمریکا و استاد معماری دانشگاه هاروارد)، دکتر نوش آفرین انصاری (استاد کتابداری دانشگاه تهران)، دکتر غلامرضا اعوانی (شاگرد ایزوتسو و رئیس سابق انجمن حکمت و فلسفه)، پروفسور ماساتاکه تاکه‌شیتا (اسلام شناس و استاد بازنشسته فلسفه در ژاپن)، دکتر نصرالله پورجوادی(شاگرد ایزوتسو)، پروفسور علی مهرتان دوندار (ژاپن‌شناس و تاتارشناس استاد دانشگاه آنکارا)، پروفسور رابرت ویسنوسکی (اسلام شناس و فلسفة اسلامی پژوه و رئیس موسسه‌مطالعات‌اسلامی دانشگاه مک‌گیل)، دکتر ولید صالح (قرآن پژوه و استاد مطالعات اسلامی دانشگاه تورنتو) دکتر پیروز مجتهدزاده (استاد ژئوپلتیک دانشگاه جرج واشنگتن)، دکتر مصطفی ملکیان (استاد فلسفه) دکتر حداد عادل (شاگرد ایزوتسو) پروفسور کامادا (اسلام‌شناس و متخصص فلسفه صدرایی در دانشگاه توکیو)، دکتر هاشم رجب زاده (ژاپن شناس و استاد بازنشسته دانشگاه اوساکا)، دکتر اولریش برندنبورگ (ژاپن شناس و استاد شرق‌شناسی دانشگاه زوریخ)، دکتر کریم مجتهدی (استاد بازنشسته فلسفه غرب دانشگاه تهران) دکتر کومانو (ایران‌شناس و سفیر سابق ژاپن در ایران)، دکتر ابراهیم آرش (استاد فلسفه اسلامی دانشگاه آنکارا)، دکتر عیسی علی العاکوب (استاد ادبیات دانشگاه حلب)، دکتر شین نوموتو (اسلام شناس، ایزوتسوشناس و استاد دانشگاه کیو)، دکتر ایسوکه واکاماتسو (ایزوتسوشناس و نویسنده زندگینامه ایزوتسو)، پروفسور یوشیتسوگو ساوایی (شاگرد ایزوتسو، هندشناس و رئیس مجمع دانشگاهی ایزوتسو در ژاپن)، دکتر سیدعباس عراقچی (معاون حقوقی وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در ژاپن)، دکتر بهمن ذکی‌پور (ایزوتسوشناس)، دکتر گالینا ویکتوریا یاکیشوا (استاد ادبیات شرقی مدرسه ادبیات پوشکین مسکو)، دکتر هارو کوبایاشی (اسلام‌شناس و متخصص فلسفه سهروردی دانشگاه توکیو).

ساخت این پروژه 4 سال طول کشیده و برای ساخت این پروژه مستند در 12 کشور جهان از جمله ایران، ژاپن، فرانسه، اسپانیا، سوئیس، ایتالیا، ترکیه، کانادا، آمریکا، سوریه، چین، روسیه تصویربرداری و بیش از 142 هزار کیلومتر برای ساخت این مستند سفر انجام شده است.

مدت فیلم مستند «شرقی» 130 دقیقه‌ است، و قرار است این فیلم در مراکز فرهنگی و کتاب‌فروشی‌های معتبر عرضه و توزیع و نیز VOD آن فعلاً از طریق پلتفرم سینما مارکت عرضه شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: فیلم مستند شرقی ایزوتسو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تدوین مستند «یک جهان آواز» ساخته مجتبی سعادت و تهیه‌کنندگی راما نامی که به زندگی و فعالیت استاد علی جهاندار خواننده، مدرس آواز و ردیف‌دان می‌پردازد، بعد از سه ماه به پایان رسید. فیلمبرداری این مستند در شهرهای رودبار، شمام، تهران و کرج انجام شده است.

علی جهاندار از شاگردان استاد محمدرضا شجریان بود و از آلبوم‌های او می‌توان به «صبح مشتاقان»، «نقش پندار» و «دختر گلفروش» اشاره کرد.

در این مستند ایرج خواجه امیری، حمیدرضا نوربخش، معصومه مهرعلی، مظفر شفیعی، عباس سجادی و محمد اصفهانی که همگی از خوانندگان و مدرسان آواز ایرانی هستند، حضور دارند.

همچنین در مستند «یک جهان آواز» برای اولین بار فیلم‌های آرشیوی استادان موسیقی ایرانی از جمله محمدرضا شجریان، حسن کسایی، علی‌اکبر گلپایگانی، محمدرضا لطفی پیرامون استاد علی جهاندار پخش می‌شود.

این مستند به‌زودی در بستر پلتفرم‌های داخلی قرار خواهد گرفت.

عوامل «یک جهان آواز» عبارتند از کارگردان: مجتبی سعادت، تهیه‌کننده: راما نامی، مشاور: رامین قدردان و نهرو خلیلی، دستیار و برنامه‌ریز: حسین خلج، طراح پوستر و گرافیست: سمیه علیزاده، تصویر و تدوین: مجتبی سعادت، صدا: محمد قنبری، تیتراژ: معید سعادت، مجری طرح: گلناز سادات میرترابی، مدیر تولید: فرید پرویز، آرشیو: رامین قدردان، روابط عمومی: فروغ گشتیل و با تشکر از موسی کاظمی و دنیز جمالی.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900202

دیگر خبرها

  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است