Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزنامه روز دوشنبه نوشت: رهبران ایران پهپاد آمریکایی را تنها به این دلیل که چند متر وارد خاک ایران شده بود ساقط نکردند، بلکه هدف آنها انتقال پیام واضح به واشنگتن بود مبنی بر اینکه سرنگون کردن این پهپاد دست گرمی بوده و تصمیم رسمی ایران در سطوح بالا است که در برابر آمریکا زانو نزده و هرگز تحت محاصره و تحریم‌های آمریکایی نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، آمریکایی‌ها به نمایش دادن برای حفظ ابهت کشورشان و نشان دادن خود به عنوان طرفی که در برابر حملات سکوت نخواهد کرد، عادت دارند. زمانی که هسته‌های انتحاری گروهک القاعده دو سفارت آمریکا در نایروبی و دارالسلام را در سال ۱۹۸۸ منفجر کردند "بیل کلینتون" رئیس جمهوری وقت آمریکا دستور بمباران پایگاه‌های این گروه در افغانستان داد. این حملات با بیش از ۷۰ موشک کروز انجام شد اما بیشتر آنها به مکان‌های خالی از سکنه فروریخت و تلفات جانی زیادی برای القاعده نداشت و تنها ۵ عنصر آن کشته شدند.

همین موضوع در زمان دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی آمریکا در جولای سال ۲۰۱۸ زمانی که ۱۰۰ موشک کروز را برای حمله به فرودگاه نظامی تیفور در سوریه فرستاد، رخ داد، این حملات اقدامی بود تا تهدیدات خود درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر خان شیخون را عملی کند اما بعدتر مشخص شد که مسئولان سوریه و روسیه از این حملات مطلع بوده و اقدام به تخلیه جنگنده‌ها و افراد از این فرودگاه کرده و خسارت‌های مالی و جانی این حملات بسیار محدود بود.

رأی الیوم نوشت که مسئولان ایرانی با دور اندیشی به این حیله‌های آمریکا واقف هستند به همین دلیل اینگونه سناریوها را نمی‌پذیرند چرا که نمی‌خواهند به حساب شهرت و ابهت خود آبروی آمریکا را حفظ کنند. (سردار) جلالی رییس پدافند غیرعامل ایران به خوبی گفت که تهران در واکنش به تهدیدهای آمریکا اعلام کرد که ایران میدان جنگ را تعیین کرده و زمانی که آنها جنگ را آغاز کنند ایران پایان آن را تعیین می‌کند و هرگونه حمله به خاک این کشور اعلام جنگ بوده و به آن با قدرت پاسخ داده خواهد شد.

ایرانی‌ها آنچه را که می‌گویند عملی می‌کنند؛ آنها روز یکشنبه غنی سازی اورانیوم را افزایش دادند و دو ماه به اروپایی‌ها برای کاهش محاصره علیه آنها و خرید نفت ایران فرصت دادند و در صورت پایان این مهلت آنها به بندهای دیگر توافق هسته‌ای نیز پایبند نخواهند بود.

این روزنامه یادآور شد که ترامپ مجبور شد تا در تهدیدات خود درباره پاسخگویی به سرنگونی پهپاد این کشور توسط سپاه پاسداران عقب نشینی کند چرا که می‌دانست هر گونه پاسخی فیتیله جنگی را روشن خواهد کرد که مهار آن سخت خواهد بود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم در تماس با ترامپ خواستار توقف واکنش به ایران شد چرا که می‌دانست در برابر حملات انتقام جویانه آن، این رژیم نابود می‌شود.

ترامپ همیشه به تسلیم شدن متحدان عرب و قبول دیکته‌ها و باج خواهی‌های وی از سوی آنها عادت کرده بوده اما او درباره ایرانی‌ها که تصور می‌کردند در برابر این طوفان ولو ضعیف تسلیم خواهند شد اشتباه کرده و ریشه معظلی که اکنون خود و کشورش در آن قرار گرفته نیز همین نکته است.

این روزنامه عرب زبان در پایان مقاله خود با انتقاد از ضعف اعراب در مقابل زیاده خواهی آمریکا و رژیم صهیونیستی وشت: اعراب به دو دسته تقسیم می‌شوند اول گروهی که مقاومت را انتخاب کرده و از ترامپ و متحدانش نمی‌ترسند و مواجهه و پاسخگویی به تجاوزات و باج خواهی را انتخاب کرده و هرگونه گفت و گوها تحت شروط واشنگتن را نمی‌پذیرند و تردیدی در ایستادن در اردوگاه ایران ندارند همانند سوریه، عراق، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و گروه های دیگر فلسطینی، انصارالله و حزب الله و گروه دوم عرب‌های وابسته آمریکا که گمان می‌کنند واشنگتن و تل آویو می‌توانند از آنها در برابر ایران حمایت کنند و اما آنها از این مساله برای عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل و دوشیدن صدها میلیارد دلار از اموال آنها سوءاستفاده کردند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟