Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای خسارت دیده از سیل در نهاوند اختصاص یافته است و این مبلغ ۲۴ درصد از خسارت برآورد شده از سهم استان است . ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

علی‌رضا نثاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، لظهار داشت: در پی بارش‌های بهاری فروردین ماه در شهرستان نهاوند، در ارزیابی‌هایی که کارشناسان بنیاد مسکن شهرستان داشتند 9 هزار و 350 واحد خسارت دیده در روستاها و چهار شهر تابعه نهاوند شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

100 واحد مسکونی مددجویان سیل‌زده کمیته‌امداد پلدختر تعمیر شد؛ اهدای 1000بسته لوازم‌خانگیکوتاهی در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان ایلام از هیچ مدیری پذیرفته نیستوزارت صمت میزان خسارت سیل اخیر را در سامانه "سجاد" ثبت می‌‌کندوعده صادق سپاه؛ راه دسترسی مردم یک روستای سیل‌زده خراسان شمالی باز شد

وی تصریح کرد: از این تعداد واحد چهار هزار و 239 واحد آسیب دیده ارزیابی شد که از این تعداد واحد دو هزار و 439 واحد احداثی و هزار و 800 واحد تعمیری قلمداد شد.

نثاری افزود: با این میزان خسارت، پیگیری برای دریافت تسهیلات در سطح استان و سطح ملی پیگیری شد و در نهایت 24.5 درصد از سهم استان همدان از این تسهیلات به نهاوند تعلق گرفت.

وی عنوان کرد: به دلیل این‌که نهاوند بیش‌ترین بارش‌ها و در نتیجه بیش‌ترین خسارت را در شهرهای استان دیده بود از همین رو 24 درصد از خسارت برآورد شده از سهم استان به نهاوند تعلق گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند بیان کرد: در مجموع از هزار و 174 میلیارد تومان تسهیلات احداثی و بازسازی، تسهیلات تعمیری و ‌تسهیلات معیشتی به استان همدان تعلق گرفته که از این مبلغ چیزی حدود 300 میلیارد تومان سهم نهاوند شده است.

نثاری تاکید کرد: این تسهیلات به بانک‌های عامل ابلاغ شده و از مجموع چهار هزار و 239 پرونده حدود دو هزار و 800 پرونده به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شده‌اند و مردم در حال انعقاد قرارداد و حتی دریافت اقساط هستند.

وی با اشاره به بانک‌ها نیز در زمینه پرداخت این تسهیلات، گفت: تسهیلات بازسازی با تسهیلات عادی فرق دارد از این رو بخشنامه کشوری ابلاغ شده که ضمانت برای پرداخت این تسهیلات صرفا زنجیره‌ای باشد.

نثاری اظهار داشت: خوشبختانه در این خصوص بانک‌های شهرستان تعامل خوبی دارند اما برخی بانک‌های عامل نیز در زمان پرداخت تسهیلات بعضا ادعای چک کارمندی و سند مالکیت دارند که این مسئله روند کار را کند می‌کند.

وی تصریح کرد: لذا از بانک‌ها تقاضا داریم که در پرداخت این تسهیلات تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند و بخشنامه دولت را ملاک قرار دهند.

نثاری با اشاره به سقف تسهیلات پرداختی، افزود: سقف تسهیلات احداثی در شهر 50 میلیون تومان و در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده و همچنین مبلغ تسهیلات بلاعوض احداثی در شهر 12 میلیون تومان و در روستاها 10 میلیون تومان تعیین شده است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند عنوان کرد: سقف تسهیلات تعمیری در شهر و روستا 15 میلیون تومان و همچنین پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای شهر و روستا در نظر گرفته شد.

نثاری در خاتمه بیان کرد: این تسهیلات قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد است که بنابر پیشرفت فیزیکی به متقاضیان واگذار می‌شوند.

انتهای پیام/ ع

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • تصاویری از حضور ساکنان خسارت دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • حضور دادستان شفت در بین ساکنان خسارت دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند