Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@04:34:41 GMT

با فعالیت شوراها روند مردم‌سالاری دینی تسهیل شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۳۶۴۲

با فعالیت شوراها روند مردم‌سالاری دینی تسهیل شد

فرماندار اصفهان گفت: در حوزه مردم‌سالاری دینی به برکت انقلاب اسلامی با اجرای قانون شوراها از سال ۷۷ شرایط بهتری داشته‌ایم، هرچند نتایج مطلوب و کاملی هنوز حاصل نشده و جای تلاش بیشتری در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین سیستانی شامگاه -یکشنبه ۱۶ تیرماه- در همایش شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران بخش مرکزی، با تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: اداره کشور و نگهداشت و پاسداشت ارزش‌ها در جامعه نتیجه مدیریت‌های سالم مبتنی بر عقاید و پاسداشت دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دموکراسی و مردم‌سالاری سال‌های چندانی نیست که تحقق پیدا کرده است، افزود: در کشور ما این امر به برکت انقلاب اسلامی و اجرای قانون شوراها که در سال ۷۷ اجرایی شد، شرایط بهتری در اجرای مردم‌سالاری داشته‌ایم، هرچند نتایج مطلوب کاملی هنوز حاصل نشده و جای تلاش بیشتری در این زمینه وجود دارد.

فرماندار اصفهان با اشاره به گذشت حدود ۲۱ سال از اجرای قانون شوراها تصریح کرد: اگر امروز شوراها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها مشکلاتی دارند، نباید نا امید بود و خوشبختانه با قوانین مدون شرایط برای اینکه قدرت دست مردم باشد فراهم می شود و باید بپذیریم که مشکلات حل می‌شود و اداره امور جامعه توسط خود مردم خواهد بود و برای پیش بردن اهداف جامعه باید افراد نخبه و مومن و دلسوز ورود کنند و این امر به تدریج در جامعه نهادینه می‌شود و امروز شاهد حضور چنین افرادی در شوراها هستیم که همواره در تلاش برای آبادانی هستند و امیدوارم با حس همکاری و مشارکت بیش از پیش در توسعه منطقه خود بکوشیم.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر حسن عملکرد شهرداران و دهیاران گفت: شهرستان اصفهان پتانسیل‌های خوبی دارد که باید دهیاران و اعضای شوراها با همگرایی بیشتر بتوانند در بسیج امکانات بالفعل و بالقوه قدم بردارند.

سیستانی با تاکید بر اینکه باید از کمک دولت و منابع دولتی چشم‌ پوشی کنیم، افزود: ظرفیت‌های روستاها را شناسایی کنید و افراد علاقمند به سرمایه‌گذاری را به این کار ترغیب کنید؛ در عین حال دولت مکلف است در قالب توازن منطقه‌ای و توسعه‌ای هر شهرستان امکانات لازم را در اختیار بگذارد.

وی با اشاره به لزوم شناسایی ‌ظرفیت‌های بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به موضوع خشکسالی‌های اخیر در شرق اصفهان لازم است برنامه مدون و راه‌های جدیدی برای اشتغال اهالی این مناطق داشته باشیم و باید خود را بیش از این برای شرایط سازگاری با خشکسالی یا تغییر اقلیم آماده کنیم.

فرماندار اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به مباحث آموزشی برای دهیاران و اعضای شوراهای روستایی گفت: اگر نظارت بر عملکرد شهرداران و دهیاران نباشد، دچار مشکلاتی خواهیم شد؛ همچنین باید امکان فراگیری و آموزش مباحث حقوقی و قانونی را مدنظر داشته باشیم و در کنار توجه به مباحث سطحی و روبنایی، به مباحث عمقی و جدی فعالیت‌ها توجه کنیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسین سیستانی شرق اصفهان شورای شهر اصفهان فرماندار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» عصر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در تالار اندیشه سوره مهر انقلاب اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌مراسم گفت: در جنوب تهران کسی نیست نام حجت الاسلام مطلبی را بشنود و ایشان را تکریم نکند. مطلبی از امنای محله فلاح است. امنا حلال مشکلات مردم و رسیدگی کننده مسائل شهروندان است. ایشان سلوک و طلبگی خود را با وجود جایگاهی که دارند فراموش نکردند. امروز جامعه جوان ما در معرض انواع تهدیدات روانی است. دشمن در تلاش است اعتماد مردم را به نهادهای دینی و روحانیت مخدوش کند. غرب کوچک‌ترین خطا را با بمباران تبلیغاتی بزرگ می‌کند و به این‌دلیل بر ما فرض است چهره‌هایی مانند مطلبی را به مردم معرفی کنیم. چنین شخصیت‌هایی را به تصویر بکشیم و درباره آنان کار هنری تولید کنیم.

وی افزود: نسل جوان باید بداند این انقلاب با همت روحانیت انقلابی، خدوم و مجاهد شکل گرفته و به حرکت خود ادامه داده است. مطلبی نیازمند تمجید ما نیست. این ما هستیم که باید چنین شخصیت‌هایی را به عنوان مفاخر خود تجلیل کنیم. اولین گام این مسیر تولید کتاب و در مرحله بعد فیلم و محتوای فرهنگی است.

وزیر ارشاد به رویداد ۶ تیرماه ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر اشاره کرد و گفت: ترور رهبر انقلاب در این مسجد رخ داد. حوزه خدمات عمومی در منطقه با همت و حمایت اهالی توسعه یافته و حوزه علمیه کوچکی با تلاش این مجاهد انقلابی شکل گرفته است. اقدامات ایشان انتظار را از یک روحانی مجاهد و انقلابی به خوبی برآورده کرده است.

اسماعیلی ابراز کرد امیدواری کارهای ترویجی و تبلیغی بیشتری در معرفی چنین عالم پرهیزگاری انجام شود.

کد خبر 6098584 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی