Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:46:06 GMT

شیرینی سنتی قزوین نیازمند تشکل قوی صنفی است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۳۹۶۴

شیرینی سنتی قزوین نیازمند تشکل قوی صنفی است

معاون هماهنگی و برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین روز دوشنبه در نشست کمیته راهبردی خوشه شیرینی سنتی افزود: نبود تشکلی قوی و تولید کننده انحصاری در حوزه تولید شیرینی سنتی سبب شده تا صنعتی شدن و معرفی این محصولات چندان موفق نباشد.

علی رحمانی اضافه کرد: باقلوای قزوین هنوز بدون برند تولید می شود و این درحالی است که تولید کننده‌ها می توانند با نام خودشان محصولات را به بازار توزیع کرده و فعالیت را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به استان های دیگری در زمینه تولید شیرینی سنتی اشاره کرد و توضیح داد: در برخی از استان ها تولید برخی شیرینی ها در انحصار یک نام و تولیدی قرار دارند و این درحالی است که تولید کننده‌های قزوین کاملاً پراکنده و متنوع به تولید باقلوا و شیرینی سنتی اقدام می کنند.

رحمانی تصریح کرد: چشم انداز تولید خوشه صنعتی شیرینی سنتی باید به سمت کیفیت گام بردارد و هنوز محصولات ما در استان یکدست نیست؛ به طوری که کیفیت های رتبه دو و سه بیشتر از رتبه یک در بازار توزیع می شود.

معاون هماهنگی و برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین به تسهیلات این صنعت اشاره کرد و گفت: برای دریافت کمک‌های نقدی برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته و آمادگی لازم در این رابطه وجود دارد.

قزوین از شهرهای مطرح کشور در تولید شیرینی های سنتی است.

بیش از ۳۰ نوع شیرینی سنتی در قزوین تولید می شود.


۹۹۲۵*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران

معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از چهار درصد به ۱۲ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی‌مهری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد مصرف روزانه مرغ استان تهران در داخل استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث دو مگافارم در ری و فیروزکوه، افزود: برنامه‌ریزی اولیه برای احداث دو مگافارم در شهرستان ری و فیروزکوه انجام شده تا خودکفایی استان تهران به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر افزایش تولید خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد مرغ‌داری استان تهران احیا شد که موجب افزایش جوجه‌ریزی از ۵۰۰ هزار قطعه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه شد.

منبع: فارس

کد خبر 747811

دیگر خبرها

  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی