Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:03:01 GMT

آغاز برداشت هندوانه در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۴۹۳۰

آغاز برداشت هندوانه در گیلان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: در سال جاری حدود سه هزار و ۲۳۶ هکتار از اراضی استان به کشت هندوانه اختصاص یافت.

ابراهیم اکبرزاده افزود: تعداد سه هزار بهره بردار نیز به کشت و کار این محصول می پردازند.

وی ادامه داد: تولید هندوانه در استان بیش از ۷۴ هزار و ۳۰۰ تن و با ارزش اقتصادی یک هزار و یکصد میلیارد ریال برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطق عمده تولید هندوانه در گیلان شهرستان‌های لنگرود، انزلی، رشت، صومعه سرا، آستانه، تالش و رضوانشهر است.
منطقه چاف لنگرود قطب تولید هندوانه استان گیلان به شمار می رود ومحصول آن شهرت زیادی دارد. ۶۰ درصد مصرف بازار گیلان در داخل استان تولید می شود و علاوه بر چاف لنگرود، در آبکنار و کپورچال بندر انزلی، کیاشهر در آستانه اشرفیه و بخش لشت نشاء شهرستان رشت نیز هندوانه بصورت انبوه کشت می شود.
شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع و سه بخش مرکزی، کومله و اطاقور و پنج شهر لنگرود، شلمان، کومله، اطاقور و چاف و چمخاله دارد.

۷۲۹۲/‏۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت کشاورزی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی شهرستان، براساس ابلاغیه وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در بردسکن آغاز شد.    جواد رجبی اول افزود: لزوم مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.   وی بیان کرد: بردسکن یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۹۰ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.   مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه فوری با حضور فرماندار شهرستان و ادارات مرتبط تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد که طی آن لازم است متقاضیان و کشاورزان به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت مراجعه کنند تا راهنمایی لازم به آنها، داده و مقدمات کار آغاز شود.    رجبی افزود: مقرر شده با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار و سایر مسئولان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌هایی برگزار شود تا راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ انجام بگیرد.   به گفته وی ۴۰۰ مشترک از کل مشترکین شهرستان بردسکن را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۴۴ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن