Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنعانی مقدم گفت: اگر هر دولتی متناسب با نیاز خود لایحه جامع انتخابات را با استفاده از لابی هایی که در مجلس دارد تغییر دهد ما را درگیر مداخله سلیقه های سیاسی در قانون انتخابات می کند این نوع نگرش به مشارکت سیاسی مردم ضربه می زند.

«حسین کنعانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان مورد لایحه جامع انتخابات و نرسیدن آن به این دوره انتخابات گفت: بنده از جمله کسانی بودم که در بحث لایحه انتخابات و تنظیم و اصلاح آن دخالت داشتم و در این امر در خصوص سیاستهای  این قانون مشورت دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کل حزب سبز افزود: به نظر می رسد لایحه جامع انتخابات و اصلاح قانون آن باید مبتنی بر سیاستهای رهبر انقلاب باشد که از مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ می شود این سیاستها چهارچوب منویات رهبر انقلاب را دنبال می کند.

 

وی گفت: اینکه هر دولتی متناسب با نیازهای خود قانون را  تغییر دهد یا به صورت لایحه و با استفاده از لابی هایی که در مجلس دارد قانون انتخابات را به صورت طرح مطرح کند ما را درگیر مداخله سلیقه های سیاسی در قانون انتخابات می کند این نوع نگرش به مشارکت سیاسی مردم ضربه می زند.

 

بازرس سابق خانه احزاب ادامه داد: به نظر می رسد باید اجماعی مبتنی بر اجماع سیاسی و قانونگذاران شکل بگیرد و در مسیر سیاستهای کلان مجمع قرار بگیرد تا قانون انتخابات برای 20 سال آینده تنظیم و ابلاغ و تکلیف 20 ساله  قانون انتخابات مشخص شود.

 

کنعانی مقدم اظهار کرد: ما معتقدیم قانون انتخابات وابستگی کنشی با قوانینی مانند قانون جرم سیاسی، قانون احزاب و تشکل های سیاسی، قانون شوراها و ... دارد که ضروری است تا  تمام این قوانین باهم دیده شود و اگر صرفا قانون انتخابات را بدون نگاه به قانون احزاب و تشکلهای سیاسی اصلاح کنیم قانون ناقص است.

 

وی در مورد اینکه آیا تصویب این قانون تا چه اندازه می توانست مشکلات انتخابات پیش رو را حل کند، گفت: به نظر من تصویب این قانون چندان تاثیری در مشارکت سیاسی مردم ندارد بلکه برخی موانع اجرایی و نظارتی را می توانست برطرف کند.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: قانون باید دارای جامعیتی باشد و هدف گذاری آن مشارکت حداکثری مردم باشد به نظر می رسد  لایحه جامع انتخابات نمی تواند این هدف را تامین کند.

 

وی در مورد اینکه آیا نظر فعالان سیاسی در این لایحه دیده شده است، اظهار کرد: در این موضوع نظرخواهی از نمایندگان خانه احزاب شد و نظرات به شکل مشورتی و مکتوب داده شد اما اینکه این نظرات تا چه اندازه در تصمیمات قانونگذار اثر گذار بوده به نظر می رسد که اثری به معنای واقعی نداشته است./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت حجت الاسلام ارزانی شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد قم مسجدسلیمان اردبیل خوزستان نیاز لایحه احزاب انتخابات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند