Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: در حال طراحی سامانه هوشمند ارجاع کارشناس هستیم که به موجب آن از ارجاع فردی و تخلف جلوگیری می‌شود و دست تصمیم گیران فردی کوتاه می‌شود.

به گزارش ایسنا علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه صبح امروز (سه شنبه) در گردهمایی سراسری کارشناسان رسمی دادگستری که باعنوان بایدها و نبایدهای حوزه کارشناسی در محل مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: در سفری که به یکی از استان‌ها داشتم گفتند خانم‌های کارشناس کم هستند، بله درست است و شاید باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت کار کارشناسی یک کار کارشناسی است و مدیران کارشناسی باید به این امر اشراف کامل داشته باشند. به رئیس هیئت مدیره استان البرز که یکی از اعضای این خانواده است و مشکلات را از درون درک کرده است زحمت دادیم تا مقدمات ریل گذاری جدید را برعهده بگیرند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه خاطرنشان کرد: با اصلاح دستورالعمل استان‌ها این موضوع محقق می‌شود. هر آنچه از صلاحیتی که مرکز دارد و منع قانونی ندارد به هیئت مدیره استان‌ها واگذار می‌شود. با توجه به اعلام فراخوان عمومی از همه عزیزانی که اعلام آمادگی همکاری داشتند در بخش‌های مختلف کمک‌گیری خواهد شد. همانگونه که معتقدم کار باید به کارشناسان واگذار شود همانقدر معتقدم احتمال خطای یک کارشناس بیشتر از عقل جمعی است. برای تک تک امور مرکز در حال نگارش آئین‌نامه هستیم. تا وقتی ضوابط روشنی برای تک تک اقدامات ما وجود نداشته باشد کاری پیش نخواهد رفت.

بهادری جهرمی بیان کرد: در تلاش برای الکترونیکی کردن اقدامات مرکز هستیم و امید داریم که به زودی محقق می‌شود. در رابطه با ایجاد سامانه شفافیت عملکرد کارشناسان اقداماتی در حال انجام است. کارشناسان باید درست معرفی شوند و نظارت پذیر باشند. در حال طراحی سامانه هوشمند ارجاع کارشناس هستیم که به موجب آن از ارجاع فردی و تخلف جلوگیری می‌شود و دست تصمیم گیران فردی کوتاه می‌شود. هماهنگی‌های خوبی با بسیاری از نهادهای مربوطه صورت گرفته است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تاکید کرد: با توجه به برخی الفاظ که در آئین نامه‌ها به کانون کارشناسان منتسب است میزان درخواست کارها به مرکز مقداری کمتر از تناسب ارجاع کارها به کانون کارشناسان بوده است. از کارشناسان مرکز به صورت مضاعف انتظار می‌رود که در حوزه سلامت جدی تر عمل کنند و هم مرکز به این امر اهتمام داشته باشد.

وی اقدام دیگر این مرکز را طراحی سامانه شفافیت کارشناسان دانست و گفت: این سامانه با رعایت و حفظ حریم خصوصی در حال اجرا است تا عملکرد شفاف وجود داشته باشد و نظارت اتفاق بیافتد. برای مثال اگر قرار است ملکی کارشناسی شود سوابق کارشناسی در اختیار کارشناسان قرار می‌گیرد تا اختلاف معناداری میان کارشناسی‌ها وجود نداشته باشد. یکی از اساتید مبرز را به عنوان معاونت آموزش مرکز انتخاب کردیم. اگر می‌خواهیم کار دقیق‌تری داشته باشیم باید به دنبال تأمین سلامت و ارتقای آموزش باشیم. ما حتی در حوزه تخلفات نظام قابل دفاع از کارشناسان نداریم و افراد نادانسته تخلفاتی را انجام می‌دهند که با آنها برخورد سلبی می‌کنیم.

بهادری جهرمی در پایان با اشاره به استفاده از گیت‌های تخصصی برای ورود وکلا و کارشناسان به مجتمع‌های قضائی گفت: در آئین نامه کرامت که به زودی ابلاغ خواهد شد موضوعات خوبی برای کرامت اعضا پیشبینی خواهد شد. آئین نامه تعرفه کارشناسی در حال جمع آوری و تهیه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در گزارش ناوال نیوز آمده است: در پی بازدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه در ماه آوریل، برای نخستین بار از طرح این دفتر برای طراحی و ساخت این ناو هواپیمابر رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، در طراحی این ناو هواپیمابر سه باند؛ دو باند برای برخاستن و یک باند برای فرود هواپیماها، در نظر گرفته شده است و طول آن ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن هم ۶۰ هزار تن خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه همچنین قصد دارد چهار توربین گازی ال‌ام-۲۵۰۰ را به عنوان پیشرانه اصلی این ناوهواپیمابر بر روی آن نصب کند.

در ادامه این گزارش آمده است: در مرحله اول ساخت این ناو هواپیمابر از فناوری استوبار (STOBAR) استفاده شده و هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های نصب شده روی عرشه این ناو و تنها با استفاده از نیروی موتور خود به پرواز در خواهند آمد اما برنامه بلندمدت این پروژه شامل توسعه و نصب یک سیستم منجنیق روی عرشه این ناو هواپیمابر برای کمک به پرواز هواپیماها خواهد بود.

بر اساس این گزارش، طرح اولیه ساخت ناو هواپیمابر ترکیه، ظرفیت ۵۰ هواپیما را برای آن تعریف کرده است که ۲۰ فروند در عرشه ناو و ۳۰ فروند در آشیانه آن مستقر خواهند شد.

بنا بر این گزارش، از جمله این هواپیماها می‌توان به نسخه دریایی هواپیمای تهاجمی سبک هورجت، جنگنده‌های بدون سرنشین تای آنکا-۳، پهپادهای بیرقدار کیزیلما و پهپادهای بیرقدار تی‌بی-۳ اشاره کرد که با پیشرفت پروژه ممکن است ظرفیت حمل هواپیماها توسط این ناو هواپیمابر افزایش یابد.

بر اساس گزارش ناوال نیوز، این ناو هواپیمابر از یک سامانه موشک‌انداز ۳۲ سلولی و چهار سامانه سی‌آی‌دبلیواس (سامانه‌ای که از ترکیب رادارها، رایانه‌ها و توپ‌های دوار چند لول شلیک سریع برای رهگیری و انهدام موشک‌ها و گلوله‌های وارده تشکیل شده است) به عنوان قابلیت‌های دفاعی خود برخوردار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه