Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:40:49 GMT

دانشگاه فرهنگیان مرکز تحول در آموزش و پرورش است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۹۳۹۳

دانشگاه فرهنگیان مرکز تحول در آموزش و پرورش است



به گزارش ایرنا، در متن پیام علی لاریجانی به بیست و یکمین اجلاس سراسری مدیران رؤسای پردیس های دانشگاه فرهنگیان که روز سه شنبه در پردیس فرهنگیان شهرستان پیشوا برگزار شد آمده است: نظام تعلیم و تربیت، رکن وثیق رشد و تعالی ملت هاست و از این حیث یگانه بی بدیل و مستقل از تاکید است چنانکه توجه و برنامه ریزی صحیح و اصولی در این بخش می تواند دستیابی به تعالی و شکوفایی جامعه را تحقق بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشور ما با سابقه درخشان و تاریخ ارزشمند در زمینه دانش و معرفت نشان داده است که همواره مهد تعلیم و تربیت و بسترساز تحولات و نقش آفرینی های فرهنگی و علمی بوده است و وجود شمار فراوانی از مفاخر و اندیشمندان و پژوهشگران بیانگر این بلند بزرگ ایران در فراگیری و تولید علم است.
از نشانه ها و نمادهای بارز توجه به تعلیم و تربیت وجود هسته های آموزش عالی است که دانشگاه فرهنگیان در آن زمره بوده در جهت تأمین تربیت و توانمند سازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.
این مرکز بزرگ علمی کشور که به منظور استقرار نظام ملی تربیت معلم، با رویکرد آموزش تخصصی و حرفه ای تربیت محور توسط وزارت آموزش و پرورش و با همکاری دستگاه های ذیربط شکل گرفت، نقش عمده ای در گسترش و تعمیق آموزی در کشور و همچنین در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته است.
با نگاهی اجمالی به ماموریت های دانشگاه فرهنگیان می توان به نمونه های بارزی از ایجاد تحول در آموزش و پرورش کشور از جمله تامین و تربیت معلمان و مدیران مدارس توانمندسازی و ارتقای شایستگی های عمومی تخصصی و حرفه ای و منابع انسانی تسهیل فعالیت های آموزشی و پرورشی در تلفیق علم و دین مشارکت در نهضت تولید علم و افزایش سهم تولیدات علمی در محتوای آموزشی و تربیتی نوآوری در نظام تربیت معلم و همچنین توسعه امر پژوهش و گسترش دانش نام برد جملگی بیانگر اقدامات در خور توجهی دانشگاه فرهنگیان بوده دستاورد آن تحولات چشمگیری در این بخش به شمار می آید.
اینجانب ضمن تجلیل از تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت و نظام آموزشی که در مسیر پیشرفت کشور و شکوفایی استعدادهای فرزندان این ملت به عنوان آینده سازان جامعه می کوشند مزید توفیق و سلامتی ایشان در خصوص خدمتگزاران در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور را از خداوند متعال مسئلت می کنم.
پیشوا در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/‌/‌۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیشوا آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بهترین الگو برای دانش‌آموزان در محیط تحصیل و مدرسه، معلمان هستند و بر همین اساس باید نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز _هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نمازجمعه اراک با گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: معلم، محور و ستون آموزشی هر کشور است و رشد و توسعه هر جامعه به رشد و تعالی معلمان آن جامعه وابسته است.

وی با بیان اینکه بهترین الگو برای دانش‌آموزان در محیط تحصیل و مدرسه، معلمان هستند، افزود: معلمان باید نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند؛ معلمان باید بالاترین جایگاه را در نظام کشور داشته باشند چرا که عهده دار تعلیم و تربیت کشور هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: معلمان پاسدار اهل بیت (ع) و حریم خداوند هستند، آموزش و پرورش باید قدردان این قشر فرهیخته باشد، زیرا نظام آموزش و پرورش، کشور الهی است و شیطانی نیست.

وی با بیان اینکه در نظام آموزش و پرورش کشور ما تربیت کننده شهدای بزرگی همچون شهیدان مطهری و چمران است، گفت: تعلیم و تربیت از مقدس‌ترین امور و شغل‌هاست به همین دلیل آموزش و پرورش باید بیمه و صیانت شده باشد چراکه در این حرفه، آدم ساختن از همه شغل‌ها دشوارتر و مهم‌تر است.

امام جمعه اراک با اشاره به فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در بیانیه گام دوم رهبری، یکی از قدرت‌های موفقیت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان شده و در این میان مردم صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: شورا برای امور بزرگ باید برنامه‌ریزی داشته باشد و هزینه شهروندان به ویژه در بخش مسکن را کاهش دهد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر گفت: رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه رهبر انقلاب در این دیدار توصیه‌های عملی و مؤکد به مسئولان را یادآور شدند، اظهار کرد: تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، ستون فقرات اقتصاد کشور تولید و ستون فقرات تولید هم کارگران است و این دو به نوعی لازم و ملزوم هم محسوب می‌شود؛ کارگران برای تولید و خنثی کردن آثار تحریم اقتصادی در کارخانجات و واحدهای صنعتی به صورت شبانه‌روز در حال تلاش هستند و در این سنگر مهم فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای تاکید کرد: امسال در تعطیلات نوروز ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت کرده‌اند که این آمار بالا و نگران کننده است و در این راستا باید قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شود و ایمنی خودروها افزایش یابد.

وی با اشاره به پیش‌بینی رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نظم نوینی در جهان در حال رخ دادن است و غرب محور آن نیست و غرب رو به زوال نمی‌تواند بار این تغییر را به دوش بکشد، افزود: ایشان جریانات اخیر غزه و حمله ایران به اسرائیل و حمایت جهانی شکل گرفته در جهان و سایر رخدادها را واقع‌بینانه و به خوبی رصد می‌کنند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: این روزها در دانشگاه‌های مطرح آمریکا و فرانسه بخش قابل توجهی از دانشجویان و اساتید و کارکنان در حمایت از فلسطین تجمع به پا کردند و همان نظام‌هایی که در داخل ایران در فتنه‌ها نسبت به دانشجویان موضع می‌گرفتند، هم اینک در داخل دانشگاه‌ها سخت با دانشجویان برخورد می‌کنند.

کد خبر 748112

دیگر خبرها

  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد