Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت ظهر امروز از باشگاه خبرنگاران جوان بازدید کرد.
رئیس پلیس پایتخت در این بازدید از بخش‌های مختلف تحریریه دیدن کرد و با مدیران و خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان به گفتگو نشست.
 
سردار حسین رحیمی در گفت‌گو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزودن دو پلیس تخصصی به مجموعه یگان‌های انتظامی تهران بزرگ، اظهار کرد: پلیس تهران یک مجموعه خاص است و باید روزبه روز تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پلیس راه تهران که جای خالی چنین مجموعه‌ای در سالیان متعدد در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ حس می‌شود، پس از پیگیری‌های فراوان از ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهی ناجا به نتیجه رسید و عصر امروز این یگان انتظامی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس راه تهران با ۶ پاسگاه پلیس راه، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: بالغ بر ۶۰ درصد کشته‌های جاده‌ای کشور در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها اتفاق می‌افتد.

بیشتربخوانید: راه‌اندازی قرارگاه ضربتی مبارزه با سرقت در پایتخت / سهم ۷۰ درصدی معتادان در سرقت و زورگیری

وی افزود: بیشترین حجم ورود و خروج جاده‌ای کشور به خصوص در پایان هفته مربوط به پایتخت است، به همین منظور پلیس راهور تهران بزرگ تشکیل شد.

سردار رحیمی با اشاره به افتتاح یگان انتظامی در فرماندهی انتظامی پایتخت گفت: پلیس امنیت اقتصادی با توجه به نیاز‌های اساسی جامعه با ۵ اداره تخصصی در بحث مبارزه با انواع جرایم اقتصادی در پایتخت آغاز به کار کرد.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی با بانک مرکزی و شعب بانک‌های دیگر، سازمان امور مالیاتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری، سازمان مالیات کشور همکاری خواهد داشت و این یگان انتظامی در تهران به عنوان اولین استان کشور آغاز به کار خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره فعالیت‌های پلیس پایتخت در زمینه مبارزه با موادمخدر گفت: خواه یا ناخواه با بحث تولید و ترانزیت موادمخدر در کشورمان مواجه هستیم و در همسایگی جمهوری اسلامی ایران کشور افغانستان بزرگترین تولید کننده موادمخدر جهان با تولید بالغ بر ۱۰ هزار تن موادمخدر در سال قرار دارد.

وی افزود: گام‌های بلندی در پایتخت درخصوص مبارزه با موادمخدر برداشته شده است و به سه موضوع ویژه مبارزه با باند‌ها و قاچاقچیان عمده موادمخدر، برخورد با خرده فروشان و آلوده کنندگان پارک‌ها و معابر و همچنین موضوع برخورد با معتادان متجاهر پرداختیم.

سردار رحیمی گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۶ تن و ۲۰۰ کیلوگرم موادمخدر از باند‌های مطرح در تهران کشف شده است.

وی افزود: بحث جمع آوری معتادان متجاهر جزء وظایف نیروی انتظامی نیست و انجام آن برعهده شهرداری، بهزیستی و سازمان‌های دیگر است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: پس از ۵ دهه تلاش موفق به پاکسازی مساحتی بیش از ۲۶ کیلومترمربع شامل مناطق هرندی، شوش، مولوی، دروازه غار شدیم و اکنون این مناطق عاری از جولان هرگونه معتاد متجاهر و خرده فروش شده است.

وی افزود: بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از پایتخت نشینان ساکن این محلات هستند و سال‌های سال معتادان متجاهر این افراد را آزرده خاطر کرده بودند.

سردار رحیمی با بیان اینکه این اقدام نیروی انتظامی در خصوص پاکسازی مناطق جنوب پایتخت یک کار تاریخی است، گفت: پلیس پایتخت بیش از ۵ ماه است که به صورت شبانه روزی در آن محل خیمه زده است و موضوع اعتیاد دیگر در این محل وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز بازپروری «MMT» در کوچه و پس کوچه‌های محلات جنوب شهر تهران، افزود: روزانه صد‌ها معتاد برای دریافت متادون به این مراکز مراجعه می‌کنند که بنده با این موضوع مخالف هستم، لذا شهروندان این مناطق چه گناهی مرتکب شده‌اند که معتادان برای تهیه قرص‌های خود به این مناطق مراجعه می‌کنند؟

بیشتر بخوانید: صفر تا صد جمع آوری، بازپروری و توانمندسازی معتادان متجاهر به یک نهاد واگذار شود

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه این مراکز باید تعطیل شوند، گفت: برخی از معتادان صغر و کبر سن و یا بیماری‌های مسری دارند؛ لذا با گذشت ۵ ماه از اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در جنوب پایتخت، تاکنون هیچ سازمان و ارگانی برای همکاری پای کار نیامده است.

وی افزود: باید اراده جمعی دستگاه‌های مختلف که دارای مسئولیت هستند به کار گرفته شود و هر مسئول و یا نهاد مرتبط با این امر به بهانه‌های واهی از زیر کار در نرود و شانه خالی کند، چرا که با مدیریت و تدبیر باید این مشکل حل و فصل شود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه فرآیند بازپروری باید اصلاح شود، گفت: معتادی پس از گذشت سه ماه بازپروری شده و به جامعه بازمی‌گردد، در این زمان هیچ ارگان و سازمانی به دلیل سابقه اعتیاد به وی شغلی نداده و از طرفی هم از خانواده خود طرد شده است؛ مشخص است که چنین فردی با سابقه اعتیاد مجدد به سمت استعمال موادمخدر باز خواهد گشت؛ لذا برای اینکه این اقدام به نتیجه برسد، باید به ظرفیت موجود ۳ هزار نفر دیگر اضافه شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درخصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ در نمایشگاه بین المللی تهران (خیابان سئول)، گفت: با برگزاری نمایشگاه پر مخاطبی که مشکلات فراوانی را در زمینه ترافیک شهر تهران ایجاد می‌کند، مخالف هستیم.

وی افزود: ترافیک پایتخت یک مجموعه به هم پیوسته است، زمانی که یک نقطه از تهران دچار اختلال می‌شود، تاثیر آن را بر کل ترافیک شهر شاهد هستیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه مخالف برگزاری نمایشگاه‌ها پرمخاطب در داخل شهر هستیم، تصریح کرد: باید اینگونه نمایشگاه‌ها به خارج از شهر انتقال پیدا کنند.

وی افزود: صحبت ما مختص برگزاری نمایشگاه الکامپ نیست، چراکه نمایشگاه‌های دیگری نیز مانند نمایشگاه کتاب این گونه‌ هستند، باید نمایشگاه‌های سنگین و پر مخاطب به خارج از شهر منتقل شوند تا خللی در امور ترافیکی پایتخت ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: یک بام و دو هوای شهرداری تهران/ ترافیک هدیه نمایشگاه الکامپ به پایتخت نشینان

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کشف یک کارگاه نگهداری از سوخت در جنوب پایتخت در عملیات مشترک سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی پایتخت گفت: بیش از ۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، ۱۸ مخزن و تانکر سوخت، ۷ دستگاه نفتکش توقیف شده است و تاکنون ۱۰۱ هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شده به شبکه شرکت نفت شهر ری منتقل شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۳ متهم در خصوص این پرونده دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: متهمان با قیمت ۲ میلیون ریال گازوئیل‌ها را خریداری کرده و با قیمت ۱۴ میلیون ریال به فروش می‌رساندند و مقصد تانکر‌های بارگیری شده به سمت مناطق مرزی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز

سردار محمدی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و فروش آمپول‌های قاچاق در تبریز رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی به محل نگهداری آمپول‌ها اعزام شده و در بازرسی از محل تعداد ۴۷ هزار و ۴۹۰ عدد انواع آمپول تزریقی قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال را کشف کردند و در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی مبارزه با قاچاق را یکی از مهمترین ماموریت‌های مجموعه انتظامی عنوان کرد و گفت: امروزه تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است و شهروندان در صورت مشاهده موضوعات مشابه مراتب را به ۰۹۶۳۰۰ ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی و ۱۱۰ سامانه فوریت‌های پلیس و سامانه ۱۹۷ جهت رسیدگی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۱۰ میلیاردی تنباکوی قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود