Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار طلا و سکه امروز با ادامه کاهش قیمت‌ها همراه شد، این در حالی است که بازار به شدت در با کاهش تقاضا و داد و ستد‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و در نتیجه شاهد تخلیه حباب سکه در سطح ۳۱۰ هزار تومان بودیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در پایان معاملات امروز (سه شنبه هجدهم تیرماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران، شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها بودیم، روندی که به نظر می‌رسد با توجه به ثبات نسبی نرخ ارز و همچنین افت بهای جهانی طلا، در روز‌های آتی ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، برای اطلاع از آخرین قیمت‌های بازار طلا و سکه تهران در چهارمین روز هفته، گفتگویی تلفنی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.  
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه امروز هر اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها با کاهش قیمت به رقم ۱۳۹۳ دلار رسید، اظهار داشت: در ساعت پایانی بازار امروز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش حدود ۳۰ هزار تومانی به رقم ۴ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز امروز ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.  

همچنین هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی نیز امروز به کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و در سطح یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، بدون تغییر ۹۹۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان ارزشگذاری شد.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۸۵۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای، بازار امروز با کاهش کم سابقه تقاضا مواجه شد و در نتیجه کاهش حباب سکه به سطح ۳۱۰ هزار تومان را شاهد بودیم.  
به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در شرایط کنونی و با توجه به روندی که در چند ماه اخیر شاهد بودیم، تخلیه کامل حباب سکه در روز‌های آینده قابل پیش بینی است، زیرا در حال حاضر، جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه و خرید به قصد انبار کردن و کسب سود‌های فراتر از انتظار، از بین رفته است و آن دسته از مردم که در سال گذشته با خرید سکه، به دنبال سرمایه گذاری در سال جاری بودند، این روز‌ها به قصد فروش و تبدیل سکه‌های پیش فروش شده بانک مرکزی به اسکناس، به بازار مراجعه می‌کنند و این عامل در کنار کاهش کم سابقه داد و ستدها، احتمال تخلیه کامل حباب سکه را بسیار بالا برده است.

کشتی آرای در پایان یادآور شد که در سال گذشته تا کنون، بیشترین میزان حباب سکه، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است و این حباب با ورود سکه‌های پیش فروش شده بانک مرکزی به بازار، روز به روز کاهش داشته است و در حال حاضر در محدوده ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفته است.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت امروز سکه نرخ سکه حباب سکه سکه و طلا سکه تمام بهار آزادی بازار سکه خرید سکه کشتی آرای مسجد سلیمان حسینی شاهرودی جیسون رضائیان تب کریمه کنگو زلزله سه شنبه های بدون خودرو دیه زن و مرد جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. روند قیمت در بازار طلا با کاهش قابل توجه قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به همراه داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی را در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.


قیمت نقره همپای طلا ارزان شد
گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی داشته است.


سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.


گفتنی است قیمت نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد
قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزارتومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر