Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@14:06:30 GMT

تحویل بیش از 52 هزارو 593 واحد مسکن مهر به متقاضیان

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۶۱۰۱

تحویل بیش از 52 هزارو 593 واحد مسکن مهر به متقاضیان

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: حدود 5 هزار واحد مسکن مهر در دست ساخت است که در طول یک‌سال گذشته بیش از یک‌هزار و 500 واحد تکمیل و تحویل ثبت نام کنندگان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید عباس رهگشای در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، از احداث و تحویل 52 هزار و 593 واحد مسکن مهر به متقاضیان در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، مازندران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حدود 5 هزار واحد دیگر در دست ساخت است که در طول یک‌سال گذشته بیش از یک‌هزار و 500 واحد تکمیل و تحویل ثبت نام کنندگان شده است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران، بازسازی بافت‌های قدیمی و فرسوده و استحکام بخشی بناهای جدید را از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از یک‌هزار و 500 نفر از مالکین بافت فرسوده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که به هرکدام 40 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 9 درصد و 15 میلیون تومان نیز برای جا به جایی و اجاره مکان جدید پرداخت شده است.

رهگشای متذکر شد: در آیین‌نامه‌های جدید نظام مهندسی، کلیه سازه‌های بتنی و فلزی باید به یک دیوار نگهدارنده (وال پست) مجهز باشند تا در مقابل حوادث ناشی از بلایای طبیعی از قبیل زلزله و سیل مقاومت کنند و این موضوع با جدیت تمام توسط ناظرین مسکن و شهرسازی و کارشناسان نظام مهندسی پیگیری می‌شود.

 وی افزایش تقاضا، کاهش تولید و محدودیت اراضی دارای قابلیت ساخت و ساز، از مهم‌ترین عوامل افزایش نرخ مسکن در مازندران عنوان کرد.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه افزایش هزینه‌های ساخت، رغبت برای ساخت و سازهای جدید را از بین برده است، اعلام کرد: از آنجایی‌که تمام ساخت و سازها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت به جز مسکن مهر و بافت فرسوده هیچ یارانه‌ای برای این بخش نمی‌پردازد، لذا دولت در نرخ گذاری مسکن هیچ نقشی نداشته و کلیه قیمت‌ها بر اساس برآورد سازندگان آن صورت می‌پذیرد.

رهگشای یادآور شد: افزایش قیمت مسکن در مناطق مختلف استان متفاوت است و از 60 تا 120 درصد متغیر می‌باشد. کاهش متراژ ساختمان‌ها تا زیر 80 متر مربع به منظور هماهنگی با قدرت خرید مردم و کاهش مصرف انرژی، از سیاست‌های کلان دولت در بخش مسکن است که در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی افزود: با این همه پایین آمدن توان خرید مردم موجب شده تا تولیدکنندگان مسکن، برای فروش واحدهای خود به سود کمتر قانع شوند و در برخی موارد حتی با هزینه تمام شده آن‌ها را واگذار کنند که همین امر، آمار تولید را پایین آورده است.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه آمار دقیق مالکین و مستاجرین مازندران مشخص نیست و برای استحصال آن نیاز به آمارگیری خانه به خانه در استان است؛ اذعان کرد: اما طبق آخرین آمار سازمان نفوس و مسکن در سال 95، نسبت واحدهای مسکونی قابل بهره برداری در مازندران به نسبت جمعیت شهری ساکن در آن، دو درصد کمتر و همین نسبت در جمعیت روستایی 7 درصد بیشتر از حد نیاز است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت

به گزارش قدس آنلاین، این اداره‌کل اعلام کرد: در روزهای اخیر شاهد اتفاقاتی از جنس کلاهبرداری دلالان و شیادان از متقاضیان مسکن طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با انواع مختلف خرید امتیاز، بررسی وضعیت و غیره هستیم.

اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران هشدار داد: متقاضیان باید از پاسخگویی به تلفن‌ها در این زمینه خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع ندهند و در این زمینه مراقبت کنند.

برپایه این گزارش، متقاضیان در گروه‌های مختلف در حال ساماندهی بوده و بر حسب امتیاز از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با آنان تماس حاصل خواهد شد تا برای تکمیل پرونده حضوری مراجعه داشته باشند و در غیر این صورت هر نوع تماس یا پیام دیگری تکذیب می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود