Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت عربستان روز گذشته پس از پایان جلسه هیئت وزیران به ریاست ملک بن سلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حجاج باید فضا را برای ادای مناسک حج مهیا کرده و مراعات برادران دینی خود را در اماکن مقدس بکنند و از هر چیزی که «روحانیت و آرامش حج» را مکدر کرده پرهیز کنند و هیچ شعار سیاسی یا مذهبی سر ندهند.

همچنین در بخش دیگری از بیانیه با اشاره به اینکه انجام اینگونه اقدامات به هیچ وجه در هیچ شرایطی قابل قول نیست، ذکر شده که «اقدامات لازم در حق هر شخصی که مرتکب آن شود انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه، رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره این رویکرد دولت عربستان که این بار در قالب یک بیانیه رسمی اعلام شده، گفت: حج یک فریضه سیاسی و عبادی است و اگر این همه جلسه و برنامه‌ریزی به ویژه از سوی بعثه مقام معظم رهبری به منزله یک بعثه شاخص در میان بعثه‌های کشورهای مختلف، برای اعزام حجاج انجام می‌شود با این هدف است که یک حج ابراهیمی برگزار شود.

حج، بهترین فرصت برای اعلام علنی برائت از مستکبران

وی افزود: در حج ابراهیمی مسائل عبادی و سیاسی توأمان و در کنار هم باید لحاظ شوند. اصل تولی و تبری و اعلام علنی برائت از مستکبران و ستمگران جزئی از دین اسلام است و حج بهترین فرصت برای انجام این کار است.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس اظهار کرد: بیانیه دولت سعودی خلع سلاح فرآیند حج ابراهیمی به طور عملی است و سعودی‌ها با چنین اقدامی به جای اینکه خادم حرمین شریفین باشند در واقع خادم استکبار جهانی شده‌اند.

حجاج ایرانی با حفظ آرامش یک حج ابراهیمی را برگزار خواهند کرد

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه چنین اقدامی یک تناقض جدی در مراسم حج است که نباید اتفاق بیفتد، گفت: البته حجاج ایرانی با حفظ آرامش و امنیت و مقابله جدی با بی‌نظمی اقدامات لازم را برای برگزاری یک حج ابراهیمی انجام خواهند داد.

وی درباره برنامه‌ها و اقدامات فراکسیون حج در این رابطه گفت: فراکسیون حج فعلاً برنامه‌ای ندارد و منتظر پایان مراسم حج است تا در آن زمان با مسئولان مربوطه جلسه‌ای درباره شرایط و کیفیت برگزاری مراسم حج امسال برگزار کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حج ابراهیمی عربستان سعودی حجت الاسلام آزادیخواه فریضه سیاسی عبادی فراکسیون حج مجلس ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد

سرهنگ حسین ترکیان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت ۱۹ دستگاه لپ تاپ از یک واحد صنفی در شهرستان کاشان، دستگیری عامل این سرقت دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان پلیس پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام اقدامات تخصصی ویژه، در نهایت هویت عامل این سرقت را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با انجام اقدامات میدانی توسط کارآگاهان سرانجام مخفیگاه سارق شناسایی و طی عملیات ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از محل حضور وی ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: سارق در تحقیقات پلیس به سرقت ۱۹ دستگاه لپ تاپ از مغازه ای در شهرستان کاشان اقرار که با تکمیل شدن تحقیقات متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

کد خبر 6093287

دیگر خبرها

  • علی عسگری: پرسپولیس با بردن سپاهان قهرمانی اش را قطعی می کند/ هواداران باید جو ورزشگاه را به سود سرخپوشان رقم بزنند
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند
  • دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند