Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی قاسمی مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی درجلسه‌ ای با حضور جمعی از سفیران و دیپلمات‌های خارجی در محل اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی در مشهد گفت: در حال حاضر تنها دو درصد از هزینه‌های آموزشی مهاجران افغان در این استان توسط سازمان‌های بین المللی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجموعه خدماتی که در حوزه پناهندگان افغان در خراسان رضوی ارائه می‌شود در شش محور شامل حوزه آموزش، بهداشت و سلامت، معیشت، پروژه‌های جامعه محور، فعالیت‌های حقوقی و هماهنگی مناسبت‌های بین المللی می‌باشد.
مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: دو پیشنهاد پیرامون رسیدگی به مهاجران افغان که در صورت توافق کمیساریای عالی، این استان می‌تواند به عنوان پایلوت در سطح کشور آن‌ها را اجرایی کرد شامل چرخه بازگشت مهاجران و بیمه اجباری رایگان سلامت است.
قاسمی افزود: طرح ویژه بازگشت مهاجران افعان از ایران به کشورشان شامل سه چرخه آموزش، اشتغال وبازگشت است که در قالب این طرح مهاجران افغان می‌توانند بین ۳ تا ۵ سال طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در ایران و افغانستان از حمایت‌های لازم برای کسب درآمد برخوردار شوند و در نهایت با امنیت و تامین فرصت شغلی به کشورشان بازگردند.
وی ادامه داد: در قالب طرح بیمه سلامت باید همه مهاجران افغان با اولویت بندی به صورت رایگان بیمه سلامت اجباری شوند که در ابتدا اولویت با ساکنان مهمانشهر تربت جام خواهد بود.

انتهای پیام//ر. س طرح بیمه سلامت رایگان برای تمامی مهاجران افغان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵ جامعه در سال جاری ادامه دارد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی