Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان اقلیم کردستان عراق به کابینه این اقلیم به ریاست مسرور بارزانی رای اعتماد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز، امروز (چهارشنبه) مسرور بارزانی به عنوان نخست وزیر این اقلیم کردستان عراق با ۸۸ رای موافق و قباد طالبانی به عنوان معاون نخست وزیر با ۷۳ رای موافق و بقیه اعضای کابینه اقلیم نیز به ترتیب از پارلمان اقلیم رای اعتماد گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورش اسماعیل عبدالله نیز با ۷۳ رای به عنوان وزیر امور پیشمرگ‌ها منصوب شده است.

برنامه دولتی نخست وزیر که از سوی کمیته‌ای متشکل از حزب دموکرات کردستان، اتحادیه میهنی کردستان و جنبش تغییر تعیین شد، شامل چارچوب کلی دولت بود و بر تنوع منابع اقتصادی داخلی‌، کاهش بوروکراسی، اصلاحات مدیریتی و مالی و نیز حفظ امنیت و ثبات اقلیم کردستان (عراق) تاکید دارد.

چارچوب کلی دولت نهم اربیل شامل موارد زیر است:

-افزایش منابع اقتصادی داخلی

-کاهش بوروکراسی

-تداوم اصلاحات مدیریتی و مالی

-حمایت از امنیت و ثبات اقلیم کردستان (عراق)

-حمایت از حقوق تشکل‌ها

-استمرار اصلاحات در وزارت امور پیشمرگ‌ها

-ایجاد فرصت‌هایی برای به کارگیری سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی

-حل مشکلات با بغداد طبق قانون اساسی

-عادی‌سازی شرایط مناطق بیرون از اداره و مدیریت اقلیم

-ایجاد راهکاری مشترک برای همکاری نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی

-توسعه روابط با کشورها

-حفاظت از روابط متعادل در منطقه

از سال ۱۹۹۲ در اقلیم کردستان عراق هشت کابینه تشکیل و گام‌های مهمی در زمینه بازسازی این اقلیم، ارائه خدمات، ارتقای سطح معیشتی شهروندان و برقراری ثبات برداشته شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق مسرور بارزانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در ادامه اختلافات داخلی و تنش در تل آویو، به تازگی «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو در انتقاداتی از هرج و مرج در دستگاه سیاسی این رژیم گفته است که انتصاب افسران در ارتش، نقش و وظیفه رئیس ستاد ارتش و وزیر دفاع است.

به نظر می‎‌رسد که این سخنان لاپید اشاره‌ای به دخالت نیروهای تندرو و وزرای افراطی کابینه نتانیاهو در ساختار ارتش و تصمیم گیری‌های نظامی است. در همین ارتباط نیز یائیر لاپید در ادامه با حمله مستقیم به وزاری کابینه نتانیاهو گفته است که تلاش اسموتریچ و بن گویر برای به دست گرفتن کنترل ارتش اسرائیل به نتیجه نمی‌رسد. اسموتریچ و بن گویر هر دو از وزرای بسیار تندرو کابینه نتانیاهو به شمار می‌روند.

با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش این رژیم نتوانسته هیچیک از اهداف از پیش اعلام شده را در خصوص بازگرداندن اسرا و یا نابودی جنبش حماس محقق کند. همین مساله باعث شده درگیری‌های لفظی و اختلافات میان مقامات صهیونیست تشدید شود.

چند روز پیش نیز وزیر شهرک سازی در رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رادیو ارتش این رژیم گفت: کابینه اسرائیل در حال فدا کردن همه چیز برای بازگرداندن ۲۲ یا ۳۳ اسیری است که شایستگی زندگی و حیات ندارند.

این سخنان وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی باعث شد یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم واکنش نشان دهد.

لاپید در واکنش به این وزیر صهیونیست تاکید کرد: کابینه اسرائیل متشکل از ۲۲ یا ۳۳ عضو تندرویی است که حق زندگی ندارند.

این در حالی است که اوضاع در اراضی اشغالی متشنج‌تر شده و شهرک‌نشینان صهیونیست شب گذشته نیز به تظاهرات اعتراضی خود علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در «تل‌آویو» دست به تظاهرات زده و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه خواهان نشست فوری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اطلاع از رویکرد جدید توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

پیش از این «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود که عناصر موسوم به حریدیم (یهودیان تندرو) در سن خدمت باید به ارتش ملحق شوند.

وی افزود: ارتش اسرائیل در حال حاضر به این مساله نیاز دارد.

این در حالی است که «اسحاق یوسف» خاخام ارشد سرزمین‌های اشغالی در سخنانی تهدید آمیز تاکید کرده بود: اگر کابینه اسرائیل ما را مجبور کند که به ارتش بپیوندیم همگی این منطقه را ترک خواهیم کرد.

پیشتر «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرده بود که لایحه قانون نظامی که احزاب موسوم به حریدیم به دنبال تصویب آن هستند باعث وقوع درگیری‌های خطرناک در اراضی اشغالی خواهد شد.

کد خبر 6095415

دیگر خبرها

  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس