Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:باباخانی گفت: گاهی نوحه و یا ۲ بیت شعر با محتوا همراه با نوای خوش می‌تواند مسیر زندگی یک انسان را تغییر داده و یا موجب ارتباط او با دین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در  همدان٬ «حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجید باباخانی»٬ امروز (چهارشنبه) ۱۹ تیرماه در نشستی با کانون مداحان استان همدان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، مداح یک مبلغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل تشکل‌های دینی کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به مداحان و فعالیت‌های آنان دارند عنوان کرد: اصالت تبلیغی مداحان در دو بعد محتوا و هنر و آمیختگی آن با معنویت از جمله مواردی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری٬ ذاکرین٬ مبلغان دین٬ انقلاب و آرمان‌های اهل بیت(ع) هستند اضافه کرد: ترکیب محتوا٬ هنر و معنویت در مداحی معجون زیبایی را خلق می‌کند که نفوذ و تأثیر گذاری آن بروی اذهان عموم به مراتب بیشتر از اقدامات و برنامه‌های دیگر است.

 

وی با اشاره به اینکه یک شعر و آوا می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند بیان کرد: گاهی نوحه و یا ۲ بیت شعر با محتوا همراه با نوای خوش می‌تواند مسیر زندگی یک انسان را تغییر داده و یا موجب ارتباط او با دین شود.

 

وی ادامه داد: در بسیاری موارد هویت فردی و اجتماعی انسان در ارتباط او با اهل بیت(ع) با بیان آوا و اشعار در قالب نوحه و مداحی و مولودی با محتوا و صدایی خوش شکل می‌گیرد.

 

بابا خانی ابراز کرد: یکی دیگر از مباحثی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری در دیدار خود با مداحان بوده٬ «خانواده» است٬ متأسفانه فضای فسادی که در جامعه شکل گرفته است امر مهم حجاب را تحت تأثیر خود قرار داده است لذا یکی از رسالت‌های ذاکرین اهل بیت(ع) کار بروی خانواده‌ها است.

 

مدیر کل تشکل‌های دینی کشور ادامه داد: اگر در خانواده‌ای حجاب رعایت و نهادینه شود با خود غیرت٬ عاطفه٬ عفت و تربیت را در خانواده به همراه خواهد داشت.

 

وی ابراز کرد: اگر کانون خانواده با حفظ حجاب گرم باشد٬ سن ازدواج تغییر کند٬ آمار طلاق کاهش یابد بسیاری از مشکلات در جامعه حل خواهد شد٬ رکنی که غرب اکنون به دنبال ریشه زدن آن است خانواده است که با فروپاشی خانواده ین و دیانت فرد زده خواهد شد.

 

باباخانی بیان کرد: با گرم شدن کانون خانواده در ابعاد کوچک خود همراهی زن و شوهر و فرزندان و یا در ابعاد بزرگ همچون ارتباط و صله رحم با اقوام بی شک آمار بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور حجت الاسلام نظیری در مدیریت جدید تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: ایشان یکی از چهره فعال حوزه و دانشگاه و آشنا به آخرین مسائل کشور همراه با یک نگاه فکری عمیق هستند که با حضور ایشان در این مجموعه تحول عظیمی در فضای فرهنگی تبلیغات اسلامی شکل خواهد گرفت.

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد آیت الله حسینی شاهرودی روزنامه شیراز دهه کرامت در فارس آذربایجان غربی زلزله مسجدسلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیمی ظهر دوشنبه در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان دهلران، خادمی خانواده شهدا و ایثارگران را افتخاری برای کارکنان این مجموعه ذکر کرد و گفت: تعامل سایر دستگاه‌ها موجب تسریع در امورات بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد شد.

وی بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدا و اقداماتی در این زمینه اشاره و افزود: اختصاص اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای شهرستان و بویژه گلزارشهدای امامزاده سید اکبر (ع) از مطالبات است.

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز به رسالت بنیاد شهید در خادمی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره و افزود: وظیفه همه ما و دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که خادم خانواده شهدا و ایثارگران باشیم و دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران کمترین کاری است که از دست ما بر می‌آید.

وی انقلاب اسلامی را حاصل خون شهدا و رشادت ایثارگران عزیز ذکر کرد و افزود: ما باید در عمل و خدمت به مردم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

کد خبر 6098249

دیگر خبرها

  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری