Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ مشاور ویژه فدریکو موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه گفت؛ گام های قابل برداشته شدن برای ماندن ایران در توافق هسته ای وجود دارد.

«ناتالی توچی» در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت؛ در زمانی که چین همچنان از ایران نفت می خرد و روسیه نیز در مقابل هرگونه قطعنامه سازمان ملل علیه ایران مقاومت می کند، در نتیجه باید گفت که هم اکنون توپ دیگر در دستان آمریکا نیست و این اروپا است که می تواند بازیکن اصلی بازی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توچی در ادامه افزود؛ تنش هسته ای ایران، اروپا را تحت فشار قرار داده است و چالش اصلی هم اکنون بر سر زمان نجات توافق هسته ای و پایبندی ایران به این توافق است.

نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه به درخواست امریکا و در برابر اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات برجامی خود برگزار شد. این در حالی است که واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران خارج شده و بر خلاف توافق صورت گرفته تحریم‌ها علیه ایران را برگردانده است.

آمریکا اردیبهشت ماه ۹۷ از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ خارج شد؛ اقدامی که با محکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق و جامعه جهانی رو به رو شد. جمهوری اسلامی ایران نیز پس از یک سال صبر راهبردی از اردیبهشت ماه ۹۸ و در پی انجام نشدن تعهدات از سوی دیگر امضا کنندگان این توافق، اقدام به کاهش برخی تعهدات خود از جمله سطح غنی سازی طبق توافق برجام کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این باره گفته بود: در صورتی که اروپایی‌ها اقدامات لازم را برای اجرای تعهداتشان انجام بدهند، اقدامات ما قابل بازگشت است اما اگر اقدامات لازم را انجام ندهند، ما بر اساس بند ۳۶ برجام این حق را از سال گذشته داشته‌ایم که اقدامات خودمان را انجام دهیم.

«باربارا اسلاوین» عضو اندیشکده شورای آتلانتیک در واشنگتن سیاست‌های ترامپ را متناقض و سر در گم دانسته و گفته است: آمریکای ناقض برجام، خواستار برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است که به سود او نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اتحادیه اروپا برجام توافق هسته ای ایران فدریکا موگرینی مشاور موگرینی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه خارگ با تبریک روز معلم، روز شوراها، روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: علم دارای ارزش ذاتی است و در دین مبین اسلام به علم ارزش و بهای بالایی داده شده است.

وی اضافه کرد: هدف قرآن کریم تشویق مردم به تحصیل علم و تعمیق در اعتقادات و تعهد آنها است تا ایمانی راسخ و استوار به دنبال داشته باشد.

کارگر خاطرنشان کرد: آنقدر دانش در اسلام ارزشمند است که امیرالمؤمنین علیه السلام میان آن و ثروت، به هفت دلیل علم و دانش را انتخاب می‌کند.

وی افزود: در دهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و تا امروز ۲۲ سال می‌گذرد و لازم است سران قوا نسبت به توفیقات اقتصادی و مفاسد اقتصادی گزارش دهند.

امام جمعه خارگ اضافه کرد: مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و مفسدان اقتصادی در کشور داشته‌ایم و این باید بازدارندگی در سو استفاده از رانت‌های اطلاعاتی در حوزه اقتصادی ایجاد کند. اصحاب رسانه در مطالبه گره‌ای خود در حوزه اقتصادی پیگیر فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد باشند.

وی تصریح کرد: سومین خلیج بزرگ جهان خلیج فارس است که پرتغالی‌ها در ۴۰۰ سال قبل ۱۱۷ سال در این منطقه حضور داشتند توسط امامقلی خان و لشکریانش در دوران صفویه اخراج شدند. بعدها دهم اردیبهشت را شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام خلیج فارس نام گذاری کرد.

کارگر ادامه داد: اینکه دشمنان به دنبال حذف نام خلیج فارس هستند چیز جدیدی نیست. حذف هویت فرهنگی یک ملت یعنی نابود کردن همه اندوخته و ثروت معنوی آن ملت و امروز هویت فرهنگی ما در استمرار حفظ هویت خلیج فارس است.

وی اضافه کرد: جهان استکبار از زنان و مردان خلیج فارس ضربات متعددی دیده است لذا نام خلیج فارس بر اندام دشمنان لرزه انداخته است و در پی حذف آن است و قطعاً این آرزو را به گور خواهند برد.

وضعیت امامزاده میرمحمد مشخص شود

حجت الاسلام کارگر گفت: از نیروی انتظامی برای طرح نور در جزیره تشکر می‌کنم؛ مردم هم پشتیبان و همراه نیروی انتظامی هستند و هم خیرخواه همدیگر هستند. از همراهی سران سه قوه نسبت به دغدغه‌های فرهنگی تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: بخشی از آسیب‌های فرهنگی به بخش واردات لباس و پوشاک در کشور است که باید کشور ما از واردات بی نیاز و صادر کننده باشد. تنوع و هنر تولید اقوام مختلف در حوزه پوشش در ایران بی نظیر است و نیاز به حمایت دولت از بخش‌های خصوصی و کارگاه‌های کوچک تولید البسه و پوشاک ضروری است.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: وضعیت امامزاده میرمحمد توسط میراث فرهنگی مشخص شود. تعمیرات نیمه کاره رها شده و به ساختمان آسیب خواهد زد.

وی ادامه داد: ماندن مردم در اسکله قابل قبول نیست. همانگونه که در کلان شهر برای حمل و نقل مردم مترو گذاشته شده برای جزیره خارگ نیز تمهیدات لازم صورت بگیرد. یک سامانه‌ای طراحی شود که مردم نسبت به گرفتن بلیط و جاماندن در اسکله گرفتار نشوند.

حجت الاسلام کارگر یاد آور شد: اگر قانونی مبنی بر حقوق و مزایا وجود دارد معوقات کارگران پرداخت نشده است شرکت‌ها و پیمانکاران به وظیفه خودشان عمل کنند.

وی اظهار کرد: نسبت به تبدیل وضعیت‌ها به ویژه برای کارگران باسابقه همت اگر قانون هست که اجرا شود و اگر قانون نیست به عنوان یک دغدغه نماینده مجلس پیگیری کنند.

کد خبر 6089067

دیگر خبرها

  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم