Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:07:59 GMT

ایستگاه‌های بلاتکلیف دوچرخه در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۳۹۶۰

ایستگاه‌های بلاتکلیف دوچرخه در مشهد

استفاده از این وسیله نقلیه می تواند به سلامت بدن نیز کمک کند تا علاوه بر بخشیدن هوای پاک به مردم باعث بهبود سلامت بدن نیز بشود.

شهرداری های کلانشهرها سعی کرده اند با گسترش استفاده از دوچرخه، تعداد روزهای پاک و سالم شهر را گسترش دهند و به همین دلیل به ایجاد ایستگاه های دوچرخه و سپردن آنها به پیمانکاران اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری مشهد درگیر حل مسائل حقوقی قرارداد با پیمانکار

شهردار مشهد در نشست با اصحاب رسانه در ۱۹ اسفند سال گذشته گفت: قرارداد ایستگاه های دوچرخه در مشهد با پیمانکاران غیرحرفه‌ای و نامناسب تنظیم شده است.

محمدرضا کلائی افزود: درگیر حل مسائل حقوقی این قرارداد هستیم و تا این موضوع حل نشود نمی توان اقدام عمومی دیگری انجام داد، ایستگاه های دوچرخه نیازمند تعیین تکلیف حقوقی است.

عدم استفاده از تکنولوژی و به روز نکردن خدمات

مدیر توسعه و حمل و نقل انسان محور در سازمان ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: زمانی که قرارداد بین شهرداری و پیمانکار ایستگاه های دوچرخه به امضا رسید، نرم افزارهای قابل استفاده در گوشی تلفن های همراه به گستردگی فعلی نبود.

جعفری با بیان اینکه این قرارداد اکنون باید به روز رسانی شود افزود: شورای اسلامی شهر مشهد از سال ۹۵ دستور توقف همکاری با پیمانکار و خاتمه قرارداد را صادر کرد و مذاکرات با پیمانکار در باره نرخ ادعایی نیز با توجه به عدم سررسید قرارداد، نتیجه ای نداشت.

وی اظهار داشت: در پایان سال گذشته و به دستور مراجع قضایی ادامه مذاکرات متوقف شد و به تازگی راه مذاکره باز شده تا به این قرارداد پایان داده شود.

وی با اشاره به استفاده از دوچرخه های نسل چهار و پنج که وابسته به این ایستگاهها نیست گفت: سرنشین دوچرخه های اشتراکی برای استفاده توسط سرمایه گذار بیمه می شود.

جعفری افزود: در قوانین پلیس راهور برای دوچرخه سوار و نوع تعیین خسارت چند گانگی وجود دارد، پلیس دوچرخه را یک وسیله نقلیه می داند ولی مردم از دوچرخه در پیاده روها نیز استفاده می‌کنند در حالی که باید بخشی از سواره راه به دوچرخه اختصاص داده شود.

وی اظهار داشت: در طرح شبکه مطالعات مشهد ۲۵۰ کیلومتر مسیر مناسب برای استفاده از دوچرخه در نظر گرفته شده ولی هم اکنون کل مسیرهای شهری مناسب در این زمینه ۱۲۵ کیلومتر است که به صورت ناپیوسته و جدا از هم می‌باشد.

طراحی مسیر جدید از خیابان سناباد تا میدان شهدا

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: برای افزایش مسیر استفاده از دوچرخه طراحی مسیر جدید از محل بانک خون در خیابان سناباد تا میدان شهدا در دست برنامه ریزی است.

مجتبی بهاروند افزود: تلاش کرده‌ایم مسیرهای جدید مانند اطراف باغ ملک آباد مناسب سازی شود.

وی با انتقاد از عدم پیوستگی مسیرهای دوچرخه سواری در شهر مشهد اظهار داشت: مسیر دوچرخه سواری باید در محل‌های پرتردد وجود داشته باشد تا برای تردد کارمندان از منزل تا محل کار مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به ترافیک صبحگاهی حد فاصل میدان آزادی تا میدان جمهوری اسلامی در مشهد گفت: به دلیل ورود تعداد بسیار خودرو به دانشگاه فردوسی حاضر هستیم تسهیلاتی را برای استفاده از دوچرخه در این مسیر برای کاهش ترافیک فراهم آوریم.

بهاروند افزود: برای استفاده از سامانه دوچرخه مشهد باید زیر ساخت‌ها فراهم شود و در حال حاضر ایستگاه های دوچرخه در مشهد برای شورای شهر به ارث رسیده است.

وی با اشاره به پویش "دوشنبه ها با دوچرخه" اظهار داشت: دوچرخه های این ایستگاهها نیز اغلب خارج از رده محسوب می شوند و نیاز به تعمیر اساسی دارند.

وی گفت: برنامه ایستگاه های دوچرخه در سطح شهر بسیار قدیمی و کهنه است و در ساعات خاصی از روز به فعالیت می پردازند در حالی که نیاز شهروندان بیشتر از این مدت است.

بهاروند افزود: بسیاری از کاربران ایستگاه های دوچرخه سواری چند ماه حقوق دریافت نکرده‌اند ولی تعرفه تابلوهای تبلیغاتی که در این ایستگاه ها وجود دارد و در اختیار پیمانکار است از ۴۰ میلیون ریال تا ۳۰۰ میلیون ریال می باشد.

پرداخت دیه تصادف با عابر پیاده توسط دوچرخه سوار

رئیس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی نیز گفت: مسیرهای دوچرخه سواری باید به گونه ای طراحی شود تا دوچرخه سوار با سرعت حداکثر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در ساعت به عابر پیاده برخورد نکند، زیرا در این برخوردها دوچرخه سوار محکوم شده و باید خسارت پرداخت کند.

مهدی روزبهان افزود: در شهرهای بزرگ که دارای جمعیت بسیار و آلودگی صوتی و هوا هستند، حمل و نقل پاک از طریق دوچرخه بسیار مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: باید برای عبور دوچرخه مسیر جداگانه در نظر گرفته شود و نباید از وسعت پیاده راه برای این کار استفاده شود.

وی گفت: علاوه بر آن باید دوچرخه ارزان قیمت در اختیار مردم و کارمندان قرار گیرد تا در ساعات پرتردد به جای استفاده از خودرو تک سرنشین از دوچرخه استفاده شود.

روزبهان افزود: این آمادگی در هیات دوچرخه سواری استان وجود دارد تا در مناطق مشخص شده به آموزش صحیح دوچرخه سواری برای استفاده شهروندان بپردازد.

۲۰۳۰/‏۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار