Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی آذربایجان شرقی از برگزاری دوره آموزشی و دانش افزایی «سراجی سنتی» ویژه هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، «فرشاد به آفرین» با اعلام این مطلب گفت: معاونت صنایع دستی استان همه ساله دوره‌های دانش افزایی ویژه هنرمندان و مربیان صنایع دستی را برگزار می‌کند که از ابتدای سال جاری با هدف توانمندسازی و بروزرسانی دانش هنرمندان و بهبود کسب و کار آنان اقدام به برپایی دوره‌های دانش افزایی و مهارت‌های آموزشی در رشته‌های مختلف می‌کند که در این راستا دوره تخصصی دانش افزایی رشته «سراجی سنتی» توسط هنرمند سرشناس کشور خانم« زهرا احسان» با حضور 15 هنرمند فعال این عرصه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به آفرین تشریح کرد:  در وهله نخست از برگزاری این دوره‌ها به دنبال آسیب‌شناسی تولیدات و ارتقا سطح دانش و روزآمدی هنرمندان و به تبع آن ارتقا سطح کیفی تولیدات هنرمندان بودیم و امیدواریم هنرمندان با شناخت و آگاهی کافی از اصول و مبانی و روش شناسی در این رشته به طراحی‌های منطبق با سلایق امروزی و بازار جهانی بپردازند. 
وی افزود: با توجه به حضور هنرمند تراز اول کشوری شاهد نتایج بسیار خوبی در حوزه ارتقا سطح کیفی تولیدات چرمی هنرمندان بدست آمد چرا که با ارزیابی صورت گرفته توسط مدرس، هنرمندان با نقاط قوت و ضعف تولیدات خود آشنا شدند. به آفرین با مثبت ارزیابی کردن موارد آموزشی ارائه شده به هنرمندان در طول برگزاری این دوره گفت: با توجه استقبال هنرمندان از این دوره و نتایج ارزشمند آن، تلاش خواهیم کرد تا در سال های آتی و در رشته های مختلف این دوره ها را برگزار کنیم.
«زهرا احسان» فعال سرشناس حوزه صنایع دستی کشور و مدرس دوره با بیان اینکه صنعت چرم تبریز، صنعت مادر چرم کشور است، ادامه داد: با توجه به پیشینه غنی و گسترده تبریز در تولیدات چرمی و همچنین منحصر بفرد بودن طرح های آن در سنوات گذشته، لازم است تا نگرشی جدید و جهانی به حوزه تولیدات چرمی تبریز وارد شده و بهره مندی از این ظرفیت بزرگ را ارتقا دهد‌.
احسان با اشاره به اینکه بازار کنونی تبریز در حوزه چرم نیازمند تغییری اساسی و پایدار است، افزود: با توجه به گستردگی منابع تامین چرم در این استان و وجود ظرفیت های بالا متاسفانه در حال حاضر بازار چرم تبریز در حوزه طراحی راکد مانده و نیاز داخلی و به ویژه خارجی را تامین نمی کند و بیشتر در قالب صادرات مواد اولیه فعالیت می کنند، لذا هدف از برگزاری این دوره تخصصی تعامل با فعالان این حوزه و همچنین آسیب شناسی محصولات تولید شده است.
وی با استقبال از برگزاری این دوره و بیان اینکه می بایست از خلاقیت و ظرفیت های هنرمندان و فعالان این عرصه بیش از پیش بهره برد، گفت: طی دوره اخیر با اندیشه خلاق و نوآور هنرمندان این استان آشنا شدم و معتقدم با برگزاری این دوره و همچنین بررسی وضعیت بازار جهانی، شاهد خلق آثاری بی بدیل در حوزه چرم تبریز خواهیم بود.
احسان در پایان سخنان خود، تاکید کرد: صنعت چرم تبریز با زیبایی منحصر بفرد خود می‌تواند یکی از محصولات پایدار صادراتی کشور باشد، لذا در راستای اجرای مدام این امر نیاز است تا فعالان این عرصه به طور مستمر دانش و توانایی‌های خود را تقویت و به روز رسانی کنند.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آذربایجان شرقی زهرا زیبایی صنایع دستی کسب و کار قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد