Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی آسیب‌های چشمی بیماری‌های متابولیکی و یا حتی اشعه‌های مضر ممکن است سبب ابتلای فرد به کاتاراکت در سنین قبل از سالمندی گردد. زمانی که نور به عدسی کدر شده چشم می‌تابد به شکل یک دانه مروارید داخل چشم دیده می‌شود به همین دلیل این بیماری آب مروارید نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیره و کدر شدن عدسی چشم سبب بیماری کاتاراکت یا آب مروارید می‌شود به طوری که فرد تمام اجسام را در اطراف خود به طور مبهم و کدر مشاهده می‌کند. یکی از راه‌های درمان کاتاراکت پس از تشخیص و تأیید پزشک، عمل جراحی است. اما علائم کاتاراکت چه مواردی است؟:

بیشتربخوانید: چهار ماده مغذی برای سلامت چشم‌ها

_تاری دید

_کاهش دید در شب

_دوربینی در یک چشم

_غیر شفاف و کم‌رنگ بودن تمام رنگ‌ها

_تغییر مکرر شماره عینک

پس از تشخیص پزشک، جراحی، شایع‌ترین درمان کاتاراکت است که با یک برش کوچک، عدسی چشم را با عدسی مصنوعی جایگزین می‌کنند.

مراقبت‌های بعد از جراحی

بنابر اعلام مرکز تحقیقات سالمندی، مراقبت‌های پس از جراحی از اهمیت فراوانی برخوردار است. احساس خارش چشم بعد از جراحی آب مروارید طبیعی بوده و بیمار باید از خاراندن، مالش و فشار دادن چشم خودداری کند. ممکن است در روز‌های ابتدایی پس از جراحی، چشم‌ها اندکی به نور حساسیت نشان دهند که این موضوع نیز به مرور برطرف می‌شود. همچنین خم شدن ناگهانی و برداشتن اجسام سنگین پس از عمل جراحی می‌تواند سبب آسیب به چشم‌ها شود. رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک متخصص در کوتاه شدن دوره نقاهت پس از جراحی بسیار مؤثر بوده و در صورتی که چشم جراحی شده به عفونت التهاب یا خونریزی مبتلا شد، بهترین راه مراجعه به پزشک است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

همه چیز درباره «آب مروارید» و راه‌های درمان آن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: پزشک متخلفی که در یکی از روستاهای تالش مدعی بود با دستگاهی همه بیماری ها را درمان می کند، دستگیر شد.

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گزارشی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟ پروانه مطب ۹۶ پزشک متخلف باطل شد توبیخ پزشک متخلف بخاطر دریافت وجه مازاد از بیمار

دیگر خبرها

  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟