Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی ابدی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی( OPCW )در سخنرانی خود در شورای اجرایی این سازمان، ضمن یادآوری سی و دومین سالگرد حمله شیمیایی رژیم صدام به سردشت و قدردانی از پیام همدردی مدیرکل سازمان به مناسبت این روز، تصریح کرد: تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه کشورمان با تأثیر گذاشتن بر درمان و داروی مصدومین و جانبازان سلاحهای شیمیایی موجب تحمیل درد و رنج بیشتر به این عزیزان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این تحریم‌ها را عملی غیر انسانی خواند و خواهان اقدام جمعی و انفرادی دولت‌های عضو برای مقابله با آن شد.

کاظمی ضمن برشمردن همکاری‌های دولت سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، تجاوز نظامی برخی کشورها و رژیم صهیونیستی به سوریه را تقبیح نمود.

وی همچنین امحاء کامل سلاح‌های شیمیایی در جهان را برای تحقق اهداف کنوانسیون ضروری دانست و در این راستا خواهان نابودی هرچه سریع‌تر سلاح‌های شیمیایی توسط تنها دارنده آن یعنی آمریکا شد.

نود و یکمین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که از روز ۱۸ تیرماه در مقر سازمان OPCW در لاهه هلند آغاز شده است تا روز ۲۱ تیرماه ادامه می‌یابد و در آن کشورهای عضو آخرین تحولات و سیاست گذاری‌های بین المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاحهای شیمیایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند. رژیم صهیونیستی تاکنون کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را تصویب نکرده است.

کد خبر 4664137 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان منع سلاحهای شیمیائی تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری کمتر دیده شده از شهیدان کاظمی، مهتدی و زاهدی

تصویری کمتر دیده شده از شهیدان محمدرضا زاهدی، احمد کاظمی، سعید مهتدی و سرلشکر محمد باقری را مشاهده می کنید.

دیگر خبرها

  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • تصویری کمتر دیده شده از شهیدان کاظمی، مهتدی و زاهدی
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • مسابقات چند جانبه آفرود – قزوین
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل