Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در آستانه روز جهانی نه به پلاستیک (21 تیرماه) در نشست با سمن های زیست محیطی شهرستان زاهدان گفت: امروزه محیط زیست استان سیستان و بلوچستان بیش از گذشته به مشارکت سازمان های مردم نهاد برای حل و کاهش مشکلات محیط زیست نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محیط زیست استان و مشکلات آن مشارکت همگانی و مردمی  را می طلبد که صرفاً با فعالیتهای دولتی و حکومتی برطرف نمی‌شوند.

پورمردان افزود:  سازمان های مردم نهاد زیست محیطی با حضور فعال در زمینه های مختلف محیط زیست از قبیل آموزش، فرهنگ سازی و ... به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت مطرح هستند و می توانند محیط زیست استان را در مسیر کاهش و به حداقل رساندن معظلات زیست محیطی و برطرف کردن آسیب های ناشی از آن یاری رسانند.

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع ‌رسانی مسائل محیط زیست متناسب با معضلات و مشکلات زیست محیطی، اقلیم  و فرهنگ حاکم بر منطقه می تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات موجود داشته به طور مثال می توان گفت یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی استان عدم مدیریت پسماند خانگی و نخاله های ساختمانی در مرکز و شهرستانهای استان بوده که نیازمند مشارکت همه مردم، ارگانهای دولتی و سمن های زیست محیطی است. سازمان های مردم نهاد استان با آگاهی  بخشی به مردم در خصوص آسیبهای زیست محیطی ناشی از عدم مدیریت پسماندو استفاده از ظروف یکبار مصرف و کیسه های پلاستیکی نقش مهمی در سلامت جامعه، زیستگاههای طبیعی و حیات وحش ایفا کنند.

در پایان نمایندگان سازمان های مردم نهاد حاضر در این نشست به بیان دیدگاهها،  نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداخته و مقرر شد یکی از محله ها یا مناطق حاشیه شهر به عنوان پایلوت اقدامات زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان های مردم نهاد شهرستان زاهدان با مشارکت اهالی محل برای داشتن  محله سبز و عاری از زباله انتخاب و پس از رسیدن به این هدف به عنوان الگوی اجرایی محله سبز معرفی شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلاستیک حفاظت محیط زیست زیست محیطی سیستان و بلوچستان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد