Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمدسلیم امرا مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور دستورالعملی صادر کرد که میزان اظهار نامه مودیانی که تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان میزان اظهار نامه مالیاتی آن‌ها در سال گذشته بوده سالجاری نیز به همان میزان اظهار نامه مالیاتی آن‌ها در نظر گرفته شود که ۹۰ درصد افراد استان در این گروه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر اظهار نامه صاحبان مشاغل براساس تبصره ماده ۱۰۰ انجام و تا پایان مرداد اوراق قطعی آن‌ها صادر خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان به سه برنامه کاربردی که در دستور کار این سازمان قرار دارد اشاره کرد و افزود: سه برنامه خریداران سکه، ارز و تراکنش‌های بانکی نیز تا پایان مهر میزان مالیات آن‌ها محاسبه خواهد شد.

وی به میزان تراکنش‌های بانکی انجام شده تا امروز در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۶۵ تراکنش مالی به این سازمان ارسال شده و در حال مطالعه مالیات است که ۱۰۰ مورد گزارش انجام شده است.

امرا تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان به دنبال فرار مالیاتی نیستند بلکه میزان اطلاع رسانی آنان ضعیف بوده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۴ هزار ساعت آموزش مالیاتی در سطح سیستان و بلوچستان انجام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: افرادی که تا پایان تیر سالجاری مالیات خود را واریز کنند ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش آن‌ها بخشوده خواهد شد.

وی به حوزه رونق تولید و برنامه‌های این سازمان در روند تولید اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی در سازمان مالیاتی برای واحد‌های تولیدی که دچار مشکل شده‌اند از جمله تسهیل و تقسیط مالیات هر واحد تولیدی به مدت پنج سال وجود دارد.

امرا همچنین به جذب سرمایه گذاری و برنامه‌های این سازمان در این زمینه اشاره کرد و افزود: تمامی واحد‌های تولیدی که در سیستان وبلوچستان سرمایه گذاری کنند از معافیت مالیاتی درآمد برخوردار خواهند شد.

وی میزان سهم درآمد‌های مالیاتی سیستان و بلوچستان به نسبت کشور را چهار صدم درصد عنوان کرد که رقمی بسیار اندکی است.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان از وصول مالیات به حوزه شهرداری‌ها، دهیاری‌های و روستا‌های فاقد دهیاری استان واریز شده است.

وی میزان رشد وصول مالیات نسبت به سال گذشته را کمتر از ۸ درصد دانست عنوان کرد که رشد چندانی نبوده است.

امرا بیان کرد: سال گذشته از میزان عوارض ارزش افزوده ۵ هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان بابت طرح بیمه سلامت واریز شده است.

وی افزود: همچنین هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به حساب ورزش و جوانان و حوزه ورزش همگانی تعلق گرفته است.

انتهای پیام/ع

مردم سیستان و بلوچستان به دنبال فرار مالیاتی نیستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان