Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه جمعه ۲۱ تیر ماه در مصاحبه با شبکه «المنار» لبنان درباره تحولات لبنان و منطقه از جمله سالگرد جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی سخن گفت. نصرالله در این گفتگو با اشاره به قدرت مقاومت و ضعف و سستی رژیم صهیونیستی تاکید کرد قدرت بازدارنده گسترده مقاومت موجب شده است دشمن صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ تاکنون تجاوزی را علیه لبنان صورت ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح «معامله قرن» گفت من ایمان دارم معامله قرن با شکست روبرو خواهد شد. دبیرکل حزب الله لبنان همچنین درباره تهدیدهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت معتقدم که آمریکا به اتخاذ گزینه نظامی علیه تهران روی نخواهد آورد. زیراکه مقامات واشنگتن به خوبی می‌دانند این جنگ، پرهزینه خواهد بود. آنچه سبب شده آمریکا از رفتن به سمت جنگ با ایران چشم پوشی کند این است که می‌داند در صورت وقوع جنگ، مواضع و منافع ایالات متحده در منطقه در معرض خطر قرار می گیرد.

سید حسن نصرالله و ترسیم خاورمیانه جدید

شبکه خبری المنار در گزارشی صوتی به نقل از خبرنگار این شبکه در تحلیلی پیرامون سخنان سید حسن نصرالله آورد: سید حسن نصرالله در مصاحبه خود خاورمیانه جدیدی را ترسیم کرد که با قلم محور مقاومت ترسیم شده است نه با قلم «کاندولیزا رایس» و همپیمانان و جانشینان وی.

در این خاورمیانه اگر جنگی علیه محور مقاومت بر افروخته شود رژیم صهیونیستی به سوی زوال و نابودی پیش خواهد رفت و کرسی شیخ نشین های سرسپرده خلیج فارس که سرنوشت خود را به ترامپ و نتانیاهو و اطرافیان وی گره زده اند به لرزه در خواهد آمد. در این خاورمیانه سوریه رو به بهبودی خواهد رفت و روسیه و محور مقاومت در آن پیروز می شوند و طرح دشمنان آن با بدترین شکست روبرو خواهد شد و مردم یمن هم با اراده حق پیروز خواهند شد. در این خاورمیانه جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی صاحب معادلات عزت خواهد بود.

روزنامه «الاخبار» لبنان نوشت: نصرالله در سخنرانی خود پیام های هشدار آمیزی به محورآمریکایی و اسرائیلی ارسال کرد که محتوای آن قدرتمندی مقاومت بیش از هر زمان دیگری است. او با این سخن که در قدس نماز خواهد خواند پیامی را ارسال کرد که محتوای آن اعتماد مقاومت به قدرت خود در جنگ با دشمن است. سخنرانی نصرالله تصویری از ایران را ارائه کرد. او در این سخنرانی گفت ایران با وجود تحریم ها در نتیجه فشارها با آمریکا مذاکره نخواهد کرد. بلکه این کشور تولیدات ملی خود را تقویت خواهد کرد و در مسیر اجرایی سازی اقتصادی مقاومتی و تقویت روابط با کشورهای همسایه و جهان گام برخواهد داشت. ایران درها را بر روی تلاش های بین المللی نخواهد بست تا منافع و کرامت خود را حفظ کند.

روزنامه «البناء» لبنان هم در تحلیل سخنرانی سید حسن نصراله نوشت: برپایه منطق و ماهیت اشیاء سید حسن نصرالله اعتقاد به زوال رژیم صهیونیستی طی دو دهه آینده دارد. معادلات سید حسن نصرالله درباره موازنه قدرت مقاومت در برابر ارتش رژیم صهیونیستی آشکار، سرنوشت ساز و مبتنی بر وقایع و محاسبات دقیق و سنجیده است.

روزنامه «رای الیوم» چاپ لندن هم در تحلیل اظهارات سید حسن نصرالله، اظهارات وی را نشان دهنده وجود راهبرد رویارویی فراگیر نزد مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی دانست که در مرزهای لبنان و شهر الجیل اشغالی محدود نمی‌شود. بلکه در این راهبرد احتمال نابودی رژیم اسرائیل از نقشه خاورمیانه وجود دارد. او در اظهارات خود تاکید کرد مقاومت از گذشته قدرتمندتر است و می‌تواند اسرائیل را ویران کند. او بار دیگر موشک‌های مقاومت و دقت آنها در هدف قرار دادن سراسر اسرائیل را مورد تاکید قرار داد.ورود به الجلیل و آزاد سازی آن را یکی از اولویت‌های راهبردی به شمار آورد. این نشان می‌دهد که حزب الله تنها با موشک‌ها در برابر اشغالگران مقابله نخواهد کرد، بلکه در سایه مهارت‌های نیروهای مقاومت آمادگی ورود زمینی به الجلیل را دارد. عزم، اراده و آرزوی او برای برپایی نماز در مسجد الاقصی نشان می‌دهد به دنبال آزاد سازی قدس و سراسر فلسطین از طریق درگیری نظامی است تا به این آرزوی خود دست یابد. او مانند دیگر رهبران عرب نیست که به دنبال پیش بردن طرح معامله قرن و مذاکرات بیهوده در این زمینه هستند.

هشدارهای سید حسن نصرالله درباره پیامدهای ماجراجویی علیه ایران

به نوشته سایت شبکه خبری «الجزیره» قطر، سید حسن نصرالله هرگونه جنگ آمریکا علیه ایران را به منزله شعله ور شدن منطقه به شمار آورد و بر این موضوع تاکید کرد که در صورت وقوع جنگ، اسرائیل از حمله‌های ایران در امان نخواهد بود. او افزود هر کشوری که در جنگ علیه ایران مشارکت داشته باشد بهای آن را خواهد پرداخت. او با اظهارات خود به امارات و سعودی‌ها و دیگر کشورها هشدار داد که در امان نخواهند بود.

به نوشته روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن، دبیر کل حزب الله در سخنرانی خود پیام های بسیاری را ارسال کرد. او اسرائیل را تهدید کرد که دامنه نبرد به جبهه داخلی آن منتقل خواهد شد او از توازن ترسناک سخن به میان آورد. او با لحنی آرام و هشدار آمیز درباره هرگونه جنگ میان ایران و آمریکا سخن به میان آورد و خواستار تلاش برای جلوگیری از این جنگ شد.

روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن نوشت: دبیر کل حزب الله سوالی را درباره جایگاه و احوال امارات و سرنوشت شهرهای شیشه‌ای، بازارها و برج‌ها و مراکز اقتصادی جهانی در امارات در صورت وقوع جنگ در منطقه خلیج فارس علیه ایران پرسید. وی در این مصاحبه تاکید کرد هر کشوری که در جنگ علیه ایران مشارکت داشته باشد تاوان آن را خواهد پرداخت. او تهدید کرد در صورت وقوع جنگ امارات و عربستان و همپمانان آن از تیر رس موشک‌های ایران در امان نخواهند بود.

برجسته کردن تحریم حزب الله در رسانه‌های سعودی - اماراتی

روزنامه «الاتحاد» امارات در گزارشی به قلم «حمید العکبی» با اشاره به اظهارات سید حسن نصرالله نوشت سید حسن نصرالله بار دیگر از تنش‌های منطقه سخن گفت. او مانند فرماندهان سپاه ایران سلاح کشید و با لحنی تبلیغاتی و خصمانه علیه امارات و عربستان سخن گفت.

شبکه خبری «العربیه» عربستان در گزارشی با عنوان «نصرالله: گزینه غیر از تحمل فشار وجود ندارد» ادعا کرد دبیر کل حزب الله تحریم ها علیه حزب الله را بخشی از نبرد به شمار آورد و درباره مقدار قدرت حزب الله دربرابر این فشار گفت گزینه دیگری غیر از تحمل فشارها مطرح نیست.

این روزنامه آورد که نصرالله ادعا کرد ارتش سوریه در حال بازیابی قدرت خود است و دیگر نیازی به نیروهای حزب الله نیست این در حالی است گزارش‌ها نشان از این دارد که تحریم ها و بحران مالی دلیل کاهش نیروهای حزب اله در لبنان است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد

آفتاب‌‌نیوز :

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بنا به دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی و به منظور شرکت در سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به ایران سفر کرده است، عصر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار خطاب به گروسی گفت: سفر شما به ایران در زمانی درست بویژه با توجه به شرایط پیچیده و حساس منطقه انجام شده است.

وزیر امور خارجه بر اهمیت جایگاه و نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد و افزود: اتخاذ مواضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای جنابعالی به عنوان مدیرکل آژانس علاوه بر کمک موثر در همکاری‌های ایران و آژانس، در بازگشت امنیت و ثبات پایدار در منطقه نیز تاثیرگذارست.

امیرعبداللهیان ضمن تشریح ابعاد عملیات مقتدرانه نیرو‌های مسلح ایران علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تاکید کرد: به دلیل بی عملی شورای امنیت سازمان ملل، گزینه‌ای جز دفاع مشروع براساس حقوق بین‌الملل در مقابل جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم متجاوز باقی نماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی برخی تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر به کارگیری بمب اتمی را تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواند و وظیفه بسیار مهم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال اینگونه اظهارات خطرناک توسط مقامات رژیمی دارای زرادخانه تسلیحات اتمی را مورد تاکید ویژه قرار داد.

* امیدوارم توافقات خوبی در راستای تقویت همکاری طرفین انجام شود

وزیر امور خارجه با اشاره به سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، تأکید کرد: نباید همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار داشته باشد. 

وی افزود: این همکاری می‌بایست در مسیر درست خود ادامه یابد و در عین حال باید احساس کنیم که در قبال این همکاری، گشایش ایجاد می‌شود. 

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و حضورش در کنفرانس هسته‌ای اصفهان، نقش و موضع ایران در برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه را حائز اهمیت خواند و رویکرد ایران در به رسمیت شناختن و تقویت همکاری اطمینان بخش با آژانس را در همین راستا ارزیابی کرد. 

گروسی تاکید کرد: تقویت روند همکاری بین ایران و آژانس موجب ناکامی طرف‌هایی خواهد شد که با هر توجیه و بهانه‌ای به دنبال تشدید درگیری، تنش و تقابل در منطقه هستند. 

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز قبلی خود به تهران و حصول توافق با ایران، ابراز امیدواری کرد در این سفر نیز توافقات خوبی در راستای تقویت همکاری طرفین صورت پذیرد و در این راستا بر اهمیت مشورت و رایزنی بین ایران و آژانس برای دستیابی به تفاهم به منظور حل و فصل موضوعات تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کلانتری: دانشجویان هسته‌های مقاومت را در بطن آمریکا شکل دادند + فیلم
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • اتحاد ملت‌ها، انزوای صهیونیسم
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • مرور یک تجاوز شیمیایی