Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وبگاه آمریکایی به نقل از منابع مطلع از آماده‌شدن بسته تحریمی واشنگتن علیه آنکارا به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی روسی خبر داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بعد از تحویل شدن اولین سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ روسی به ترکیه در روز جمعه ایالات متحده تصمیم گرفته که این اقدام آنکارا را با اعمال تحریم‌های شدید تلافی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وبگاه «بلومبرگ» بامداد یکشنبه به نقل از منابع مطلع نوشت که اعضای دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» بر سر جزئیات بسته تحریمی با هدف «تنبیه‌کردن» ترکیه به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی روسی و توجه نکردن به هشدار‌های واشنگتن به اجماع‌نظر رسیدند.

بر این اساس، سه مجموعه از اقدامات تنبیهی و تحریمی که تحت قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» می‌تواند آسیب‌های جدی به ترکیه وارد، از سوی تیم ترامپ طراحی و یکی از آن‌ها انتخاب شد. این منابع البته نگفتند که کدام بسته برای اعمال علیه ترکیه انتخاب شده و فعلا باید به امضای ترامپ برسد.

یکی از این افراد به بلومبرگ گفت که هدف آمریکا این است که اواخر هفته آینده این تحریم‌ها را علیه ترکیه اعلام کند، اما فعلا صبر می‌کند تا سالگرد کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ در ترکیه بگذرد تا شائبه حمایت واشنگتن از کودتا پیش نیاید.

گفته می‌شود بسته تحریمی مذکور بعد از روز‌های متمادی مباحثه و جلسات فشرده در کاخ سفید، وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا و متعاقب هشدار‌های واشنگتن به آنکارا برای عدم خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ طراحی شده است.

وزارت خارجه آمریکا، اما از پاسخ به سوال بلومبرگ درباره اظهارات این منابع امتناع کرد.

منابعی در وزارت خارجه آمریکا همچنین پیشتر تهدید کرده بودند اگر ترکیه به پیشبرد قرارداد خرید سامانه‌های پدافندی اس-۴۰۰ ادامه بدهد، از برنامه تولید مشترک جنگنده‌های اف-۳۵ کنار گذاشته شده و مابقی هواپیما‌های خریداری شده را نیز تحویل نمی‌گیرد.

هواپیما‌های حامل سامانه اس-۴۰۰ روسی روز جمعه در پایگاه هوایی «مرتد» (با نام پیشین آکینجی) در نزدیکی آنکارا فرود آمده و این سامانه فعلا در آن پایگاه مستقر شده است.

دسامبر سال ۲۰۱۷ ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بلومبرگ اس 400 اف 35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه، تصمیم به کاستن از سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

وزارت تجارت ترکیه‌ پنجشنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تائید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از (رژیم) اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهور ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده