Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه بیست و سوم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تصادف در شهرستان اقلید ۵ کشته و زخمی برجای گذاشت

رئیس مرکز اورژانس شهرستان اقلید گفت: برخورد خودرو آردی و پژو ۴۰۵ حدفاصل روستای حاجی آباد و شهر سده یک کشته و ۴ مصدوم برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی مسعودی افزود: در این تصادف مرد ۳۸ ساله کشته و ۴ نفر هم مصدوم شدند که با دو دستگاه آمبولانس اورژانس به مرکز درمان بستر سده منتقل شدند.

سرگرد فریدونی رئیس پلیس راه اقلید یاسوج، علت حادثه را انحراف به چپ از سوی خودرو آردی اعلام کرد.

برداشت اینترنتی غیر مجاز، بالاترین جرم فضای مجازی است

رئیس پلیس فتا استان گفت: برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی، کلاهبرداری رایانه‌ای، مزاحمت، تهدید و اخاذی اینترنتی به ترتیب بالاترین آمار وقوع جرایم فضای مجازی استان فارس در سال ۹۷ را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ حبیب اله رجبلی درباره فرایند تشکیل پرونده و رسیدگی به شکایات جرایم در فضای مجازی، بیان کرد: شهروندان می‌بایست مستندات لازم از جمله پیام‌های رد و بدل شده، عکس‌ها، پرینت حساب بانکی و ... را در ارتباط با شکایت خود جمع آوری کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با همراه داشتن مستندات برای تشکیل پرونده قضائی و مطرح کردن شکایت خود به دادسرای ناحیه ۲ شیراز واقع در فلکه "اطلسی" مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: شهروندان پس از تکمیل پرونده در مراجع قضائی، می‌بایست به پلیس فتا مراجعه کنند تا کارشناسان اقدامات فنی و تخصصی خود را پیرامون موضوع انجام دهند.

سرهنگ "رجبلی" با تأکید بر ضرورت پیشگیری از جرایم سایبری، از کاربران خواست قبل از استفاده از فناوری‌های روز و شبکه‌های اجتماعی، ابتدا نسبت به کسب اطلاعات لازم در خصوص چگونگی استفاده بهینه و مطلوب از این فناوری‌ها اقدام کنند تا دچار مشکلات ناشی از کمبود آگاهی در این فضا نشوند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir ارسال یا با شماره تلفن ۲۱۸۲۷۸۰۴-۰۷۱ تماس حاصل و موارد را گزارش کنند.

آتش سوزی انبار ضایعات چوب و ام دی اف در سلطان آباد

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و اعلام آتش سوزی در انبار دپوی ضایعات چوب و ام دی اف، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز زنگ ایستگاه ۱۸ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه خودرو حامل دستگاه‌های تنفسی، تانکر آب رسان به شهرک سلطان آباد اعزام شدند.

علیرضا عدلو افزود: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد که در یک انبار روباز که مملو از ضایعات چوب و ام دی اف بود، مقدار زیادیضایعات چوب و ام دی اف دچار آتش سوزی شده و شعله‌های آتش به سرعت در حال افزایش و سرایت به نقاط دیگر انبار است.

وی ادامه داد: آتش نشانان با استفاده از چندین رشته لوله آبده آتش نشانی به صورت تدافعی وارد عمل شده و مانع از گسترش آتش به نقاط دیگر انبار شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به این که علت وقوع این آتش سوزی و خسارات وارده توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است، تصریح کرد: آتش نشانان طی یک عملیات طاقت فرسا پس از مهار شعله‌های آتش و اطمینان از خاموش شدن آن، در محل حادثه حضور خواهند داشت و عملیات لکه گیری و اطفای شعله‌های پنهان در زیر ضایعات باقی مانده را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس صدمه‌ای نرسید.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش مشرق، سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • ۴ کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره