Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:45:25 GMT

نقشه راه توسعه معادن سمنان امسال نهایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۴۸۱۰

نقشه راه توسعه معادن سمنان امسال نهایی می‌شود

بهروز اسودی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در سالن همایش های اتاق بازرگانی سمنان افزود: نقشه راه توسعه معادن استان سمنان با برنامه ریزی در سال جاری تدوین می شود و باید واحد معدنی کوچک در استان شکوفا شود.
وی خاطر نشان کرد: ظرفیت های معدنی سمنان در سال های گذشته به معنی واقعی شکوفا نشد که با اتخاذ راهبردهای عملی می توان برای توسعه استان گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار در بخش صنعت استان مورد توجه این وزارتخانه قرار دارد و امسال بیش از ۹۰ هزار شغل در بخش صنعت ایجاد می شود.
اسودی گفت: نوسازی ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی از راهبردهای اساسی برای رونق تولید و توسعه کسب و کار است.
وی تصریح کرد: فشارهای خارجی روند نوسازی ماشین آلات خط تولید استان سمنان را با مشکلاتی مواجه کرد، اما با توجه به دانش بومی می توان تاثیر تحریم ها را کاهش داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: توسعه همه جانبه استان در سال رونق تولید در دستور کار است، با هم افزایی دستگاه های اجرایی می توان برای رونق کسب و کار در استان اقدام کرد.
 

حمایت از تولیدکنندگان در سمنان مطلوب است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: عملکرد دستگاه های اجرایی سمنان در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتگران استان با وجود فشارهای خارجی مطلوب بوده است.

علی اصغر جمعه ای نیز در این همایش افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در تلاش هستند و ادامه این روند سمنان را به توسعه همه جانبه سوق خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: با وجود فشارهای اقتصادی اما مسئولان به ویژه استاندار سمنان تمام قد برای رفع گرفتارهای واحدهای تولیدی تلاش می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی سمنان اضافه کرد: رقابت پذیری و توجه به کیفیت در تولید کالا از رویکردهای مهم و اساسی برای رونق کسب و کار در استان است.
جمعه ای ادامه داد: تولیدکنندگان سمنانی از فعالان اقتصادی برتر کشور به شمار می روند اما باید با رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه روزافزون بخش صنعت گام برداشت.
وی افزود: بعضی از نمایندگان مجلس در نشست های تخصصی اتاق بازرگانی سمنان حضور نمی یابند که این امر در بررسی مشکلات واحدهای صنعتی تاخیر ایجاد می کند.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان خاطر نشان کرد: تحریم های ظالمانه استکبار جهانی فرصتی برای رونق اقتصادی و هم افزایی دولت و بخش خصوصی است و دولت موانع رونق تولید را از پیش پای تولیدکنندگان بردارد.
در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی فعال است.
استان سمنان یک منطقه ویژه اقتصادی، هشت ناحیه و ۱۰ شهرک صنعتی با یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد که ۲۹ هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن درآمد معدنی رونق تولید سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران

معاون پژوهش فنی و حرفه ای گفت:پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود. - اخبار اقتصادی -

علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، در یادداشتی به مناسبت هفته کارگران با عنوان گرامیداشت دستاورد کارگران نوشت:

روز کارگر روزی است که در آن مشارکت کارگران و جنبش کارگری جشن گرفته می شود. در این روز، دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی کارگران گرامی داشته می شود و به کمک هایی که آنها در قدرت و رفاه کشور انجام داده اند، ادای احترام می شود.

روز کارگر به عنوان زمانی برای تأمل در تاریخ جنبش کارگری و مبارزات جاری برای حقوق کارگران و رفتار عادلانه در محل کار عمل می کند.
روز کارگر روزی است برای شناسایی و قدردانی از کمک‌های ارزشمند کارگران به جامعه و ارج نهادن به فداکاری و تعهد آنها به شغلشان.
برای حمایت از کارگران و بهبود شرایط کاری آنها، می‌توان اقدامات مختلفی انجام داد، از جمله:

1. پرداخت حقوق و دستمزد منصفانه و به موقع به کارگران.2. ارائه شرایط کاری ایمن و سالم برای کارگران، از جمله ارائه تجهیزات و لوازم حفاظتی.3. ارائه فرصت‌های آموزش و رشد حرفه‌ای برای کارگران به منظور بهبود مهارت‌های آنها.4. ایجاد فضای کاری دوستانه و پذیرایی برای کارگران.5. ارائه بیمه‌های بهداشتی و پزشکی مناسب برای کارگران و خانواده‌های آنها.6. حفظ حقوق کارگری و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و تبعیض‌های نژادی یا جنسیتی.7. حمایت از حقوق کنونی و تلاش برای بهبود قوانین کاری و حقوق کارگران در سطح ملی و بین‌المللی.

پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • باورنکردنی: الاتحاد امسال 7 بار به الهلال باخت!
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است