Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین نقوی حسینی درباره جلسه امروز (یکشنبه) فراکسیون نمایندگان ولایی که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: در این جلسه ابتدا نمایندگان نقطه نظرات خود را در حوزه‌های توزیع عادلانه امکانات بهداشت و درمان و آموزشی، توجه به مدیریت‌های استانی و شهرستانی علوم پزشکی در جهت انتصاب مدیران خدمتگزار، ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی در حوزه بهداشت و درمان و به ویژه دارو و تشکر از اقدامات انجام شده و ضرورت مقابله با مافیای دارو در کشور به ویژه در شرایط امروز مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید نمایندگان بر شفاف سازی درآمد پزشکان

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس تصریح کرد: نمایندگان همچنین بر ضرورت تأمین داروهای مورد نیاز بیماران به ویژه بیماران خاص و نجات جان بیماران، توجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها به عنوان متولی علوم پزشکی، نصب دستگاه کارت خوان در مطب پزشکان و شفاف سازی درآمد پزشکان تاکید کردند.

وی افزود: نمایندگان عضو فراکسیون نمایندگان ولایی درباره ضرورت تأمین تجهیزات و امکانات بیمارستان‌ها به ویژه سی تی اسکن و سونوگرافی درخواست‌های مردمی را به وزیر بهداشت و درمان اعلام کردند و گفتند که لازم است با نظام بوروکراسی حاکم بر حوزه بهداشت و درمان مبارزه شود، همچنین بر ضرورت ساخت بیمارستان‌های جدید و تکمیل بیمارستان‌های نیمه کاره و جلوگیری از سیاست‌بازی و برخوردهای سیاسی با مسائل پزشکی تاکید کردند.

تحویل وزارت بهداشت و درمان با ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی به «نمکی»

نقوی حسینی تصریح کرد: وزیر بهداشت و درمان در ادامه این نشست به زمانی که این وزارتخانه را تحویل گرفت اشاره کرد و گفت وزارت بهداشت و درمان را با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم، وی اذعان داشت که فساد در حوزه دارو به طور زجرآور حاکم بود به نوعی که در سال ۹۷ سیاست‌گذاری واردات دارو، صنعت تولید دارویی داخلی را نابود کرد و بهم ریختگی در وزارت بهداشت آنچنان بود که من طی همه سال‌های بعد از انقلاب دستگاهی به این آشفتگی ندیده بودم.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات سعید نمکی، گفت: وزیر بهداشت و درمان در این نشست گفت که وزارتخانه‌ای را با ۱۷ ماه بدهی به تأمین اجتماعی تحویل گرفتم، پرونده الکترونیکی سلامت پنج سال بر روی زمین باقی مانده بود اما طی سه ماه وضعیت پرداخت بدهی‌ها را تعیین تکلیف و پرونده‌های الکترونیک را آغاز و افتتاح کردیم.

همه مردم پرونده الکترونیکی با کد ملی دارند

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت و درمان خبر داد که امروز همه مردم پرونده الکترونیکی با کد ملی دارند، این وضع سبب شده تا ۵۰ درصد هزینه‌های بهداشت و درمان کم شود، نمکی همچنین به حادثه سیل اخیر اشاره کرد و گفت در طول این حادثه حتی یک بیماری اپیدمی نداشتیم و این افتخار حوزه بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان اذعان داشت که این وزارتخانه با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری وارد سال ۹۸ شده اما با این شرایط اقدامات مهمی را رقم زده است. همچنین به ۹۰ هزار نفری که در سال ۹۶ به خاطر فشار خون جان خودشان را از دست دادند، اشاره کرد و گفت به این خاطر برنامه ملی کنترل فشار خون را اجرا و بر اساس آن دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دارای فشار خون مشخص شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

۸۰ میلیارد تومان هزینه رسانه‌ای علیه وزارت بهداشت

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، افزود: نمکی مبارزه با فساد را از دستورات اصلی وزارت بهداشت دانست و به وقوع فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی اشاره کرد و گفت نمی‌دانیم یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی را کجا هزینه کردند و چطور این هزینه انجام شده است، همچنین یادآور شد که ۸۰ میلیارد تومان هزینه رسانه‌ای علیه وزارت بهداشت صورت گرفته که این مافیای فساد قدرتمند است اما وزارت بهداشت و درمان با همه توان در مقابل مافیا و فساد ایستاده و مبارزه می‌کند و اجازه نمی‌دهد بیت‌المال به دست این افراد بیافتد.

نقوی حسینی یادآور شد: بر اساس اظهارات مطرح در این نشست؛ وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان داشته و تجهیز بیمارستان‌های این استان را در دستور قرار داده، وزارت بهداشت و درمان همچنین به دنبال توسعه خانه بهداشت است. نمکی در حضور نمایندگان تاکید کرد که به هیچ عنوان قطار بهداشت و درمان را به لوکومتیو سیاست نخواهیم بست.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت تاکید کرد که در مورد همه مردم، استان‌ها و شهرستان‌ها با هر گرایش و جناحی عادلانه رفتار می‌کنند و جابه‌جایی و تغییرات هم صرفاً تخصصی و در راستای بهبود شرایط خدمت به مردم صورت می‌گیرد.

اعلام حمایت فراکسیون ولایی از «نمکی» در راستای مبارزه با فساد

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: حاجی بابایی رئیس فراکسیون در این جلسه حمایت فراکسیون نمایندگان ولایی از وزیر بهداشت و درمان در راستای مبارزه جدی با فساد و رانت خواری در حوزه درمان و دارو را اعلام کرد.

کد خبر 4665984

منبع: مهر

کلیدواژه: فراکسیون نمایندگان ولایی سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعمال مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال خبر داد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای فوق‌العاده خاص در نظر گرفته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از زحمات کادر سلامت اظهار کرد: کارکنان نظام سلامت باعث افتخار ما هستند و به طور شبانه‌روزی، حتی در ایام تعطیل کار می‌کنند و در زمان کرونا نیز افتخارآفرینی کردند.

وی با اشاره به تقدیم 300 شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید19 گفت: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق‌العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین‌اللهی ادامه داد: 10 هزار میلیارد تومان فوق‌العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق‌العاده خاص از امسال اعمال می شود و جزو بودجه امسال دیده شده است.

عین‌اللهی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با خبرنگاران به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت اشاره و بیان ‌کرد: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشورهای پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به یک و نیم میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از 10 دانشگاه علوم پزشکی به 70 دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون 240 هزار دانشجو، 22 هزار عضو هیئت علمی و 840 مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

عین‌اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه 12 هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم.

جذب 26 هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران