Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@20:40:51 GMT

دستور مکرون برای تشکیل نیروی فضایی فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۷۵۴۷

دستور مکرون برای تشکیل نیروی فضایی فرانسه

  به گزارش «پارسینه» امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، خطاب به نظامیان فرانسوی گفت که تشکیل نیروی نظامی فضایی باعث تقویت قابلیت دفاع از ماهواره‌های فرانسه خواهد شد. او افزود که هنوز باید هزینه تحقق این امر بررسی شود.   او این خبر را یک روز پیش از جشن‌های روز ملی فرانسه، مشهور به جشن‌های روز باستیل، اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشن‌ها به منظور گرامی‌داشت فتح زندان مخوف پاریس در قلعه باستیل که مظهر قدرت مطلق لویی شانزدهم بود برگزار می‌شود. فتح باستیل آغاز جنبشی به شمار می‌رود که به انقلاب کبیر فرانسه انجامید.

مکرون گفت که برای تقویت توانایی‌های فضایی فرانسه تا سپتامبر آینده نیروی نظامی فضایی در نیروی هوایی فرانسه ایجاد می‌شود و نام این مجموعه نیروی هوا-فضای فرانسه خواهد بود.

فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، سال گذشته گفته بود که این وظیفه به او محول شده، تا «با نظر به افزایش تهدیدات از سوی قدرت‌های دیگر در میانه نظامی‌گری فضایی، حوزه نفوذ فضایی فرانسه را حفظ کند».

بودجه‌ای که فرانسه برای سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ به منظور سرمایه‌گذاری و نو‌سازی ماهواره‌های فرانسوی پیش‌بینی کرده بالغ بر۶/ ۳ میلیارد یورو است.

نزدیک به یک سال پیش ایالات متحده آمریکا از آغاز به کار رسمی نیروی نظامی فضایی خبر داده بود. کاخ سفید نیز اعلام کرد که نیروی فضایی آمریکا را به عنوان ششمین شاخه نیرو‌های مسلح این کشور تا سال ۲۰۲۰ ایجاد خواهد کرد.

از وظایف نیروی نظامی فضایی حفاظت از ماهواره‌هایی است که برای ارتباطات، جهت‌یابی و هشدار‌های موشکی استفاده می‌شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فرانسه نیروی فضایی ارتش امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یک منبع در دولت فرانسه نوشت که پاریس بدون قطع کامل روابط نظامی، صادرات تدافعی خود به رژیم صهیونیستی را به حداقل رسانده است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه افزود که فرانسه در پایان ماه اکتبر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه را به حالت تعلیق درآورد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اراده روشنی در فرانسه برای عدم کمک به عملیات جاری در غزه وجود دارد.

لوموند توضیح داد که از زمان شروع جنگ علیه غزه، صدا‌ها برای محکوم کردن صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی که عملیات آن در نوار غزه از همه طرف مورد انتقاد قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد که در ۵ آوریل، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خواستار «ممنوعیت» همه سلاح‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش لوموند، فرانسه از رای گیری ممتنع کرد، اما این متن وزن جدیدی بر همکاری نظامی بین دو طرف قرار داد، که در حال حاضر در مسیر باریکی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی