Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری روز یکشنبه در «سومین همایش علمی امام رضا (ع)، آموزه‌ها و رویکردها» در موسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) قم ادامه داد: تکثر نحله‌های فکری و فرهنگی و مبارزه با آن‌ها برای اثبات حقانیت و مرجعیت علمی تشییع رویکرد اصلی امام هشتم بود.

وی همچنین تصریح کرد: زمینه‌سازی برای تولد و دوران جدید امامت حضرت ولی‌عصر (عج) و آماده‌سازی جامعه برای ورود به دوران غیبت از اقدام‌های پراهمیت امام رضا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ری‌شهری با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) اظهار کرد: هیچ‌گونه جدایی بین قرآن و اهل‌بیت وجود ندارد، سخنان و محاسن کلام اهل‌بیت (ع) همان محاسن قرآن کریم است، محاسن قرآن کریم زمانی به‌درستی فهمیده می‌شود که از طریق اهل‌بیت (ع) منتقل شود.

دشمن برای خدشه‌دار کردن کرامت ایران دست‌به‌دست یکدیگر داده است

عضو هیئت‌مدیره بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این همایش گفت: در دنیای معاصر دست‌های پشت پرده و برنامه‌ریزی‌های پیچیده‌ای برای خدشه‌دار کردن کرامت جامعه ایرانی دست‌به‌دست هم داده‌اند که در این شرایط با پایبندی و عمل به آموزه‌های اهل‌بیت (ع) می‌توان از این گردنه‌های دشوار به‌راحتی عبور کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی شریعتی تبار افزود: ملتی که فاقد علم و حکمت باشد هرگز نمی‌تواند زمینه کرامت واقعی خود را فراهم کند.

وی تصریح کرد: ازآنجایی‌که علم مفید و نافع در اختیار خاندان عصمت و طهارت است، کرامت واقعی نیز در بین این معادن علم و حکمت الهی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) بیان کرد: احیای امر اهل‌بیت (ع) در گروی آن است که انسان در درجه نخست علوم اهل‌بیت (ع) را یاد گرفته و آن‌ها را به نحو شایسته‌ای به دیگران نیز آموزش دهد.

وی اضافه کرد: درصورتی‌که عموم مردم با زیبایی‌ها و معنای ژرف کلام اهل‌بیت آشنا شوند بدون شک از راه و منش اهل‌بیت (ع) تبعیت و پیروی می‌کنند.

شریعتی تبار همچنین بیان کرد: هدف از تشکیل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از زمان تأسیس، مطالعه و تحقیقات تخصصی در رابطه با سیره امام رضا (ع) و همچنین نیازهای زائران و مجاوران آستان قدس رضوی است.

قرآن محوری پیش‌شرط اصلی استخراج سیره مدیریتی امام رضا (ع) است

استادیار گروه مدیریت موسسه امام خمینی (ره) نیز در این همایش با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته‌شده برای استخراج سیره‌های مدیریتی اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: برای استخراج سیره مدیریتی اهل‌بیت (ع) باید قرآن محوری را در اولویت نخست قرارداده و با دیدی جامع نسبت به استخراج الگوهای مدیریتی اقدام شود.

وحید وثوقی راد اضافه کرد: برای استخراج سیره مدیریتی امام هشتم در درجه نخست باید احادیث و روایات امام رضا (ع) به‌صورت کامل و جامع در یک کتاب جمع‌آوری شود.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوان از احادیث و روایات امام رضا (ع) سیره مدیریتی استخراج کرد باید این روایات در تمام امور و مراحل ناظر بر قرآن باشد.

سومین همایش علمی سیره امام رضا، رویکردها و آموزه‌ها در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار و در خلال آن سه میزگرد با موضوع های سیره مدیریتی امام هشتم، میراث امام رضا (ع) و حکمت شیعی و میراث و آموزه‌های فقهی امام رضا (ع) ترتیب یافت.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی سپاهان مسلمان شد

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان اصفهان بعد ازپیروزی مقابل آبی پوشان جنوب در جام حذفی اعلام کرد مسلمان و شیعه شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ژوزه مورایس سرمربی تیم سپاهان اصفهان در دومین فصل حضورش در این باشگاه به دین اسلام و مذهب شیعه مشرف شد. مورایس این موضوع را امشب بعد از پیروزی در جام حذفی مقابل تیم آبی پوشان جنوب اعلام کرد.
مربی پرتغالی از دوستان نزدیک مورینیو مربی مشهور پرتغالی و کریس رونالدو فوق ستاره فوتبال جهان است او در باشگاه هایی بزرگی چون پورتو، بنفیکای پرتغال، اینترمیلان ایتالیا، رئال مادرید اسپانیا ، الهلال عربستان، چونبوک موتورز ژاپن مربیگری کرده است.
ایشان زمانی که در اروپا زندگی می‌کرده است، در یک تصادف به کما می‌رود و پس از بهبودی ... شرایط معنوی ایشان تغییر می‌کند و نوع نگاه به زندگی یا جهان متفاوتی پیدا می‌کند.
او به لحاظ اخلاقی، فردی اخلاق مدار و دارای ویژگی‌های انسانی زیادی است و روش مدیریتی ایشان نیز بر همین مبنا استوار است و بیشتر اوقات سعی می‌کند به جای روش‌های خشن مدیریتی، از روش‌های توضیح و تفهیم دوستانه استفاده کند و بیشتر به رشد فکری و پرورشی افراد تحت مدیریت خود فکر می‌کند که البته بعضی اوقات به علت به کار نبردن روش‌های تند مدیریتی، مورد انتقاد واقع می‌شود.
در کنفرانس‌های مطبوعاتی که مورایس حضور دارد، می‌توانید این موارد را به خوبی مشاهده کنید.
در یک مقطع از زمان ایشان به مسئولان باشگاه سپاهان مراجعه کرد و گفت من می‌خواهم مسلمان شوم و باید چکار کنم؟
ذکر این نکته مهم است که اگر به خاطر ازدواج با یک خانواده مسلمان این انتخاب را داشته و یا با بررسی و انتخاب به این مهم رسیده باشد، در هر صورت رویداد مهم و نیکویی است و ما هیچ اصراری بر نقد و تایید هیچکدام از این دو روش نداریم.در ابتدای امر عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای ایشان توضیح داده شد و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف ایشان به اسلام فراهم گردید و به لطف خدا ایشان در محضر یکی از علما شهادتین را به زبان جاری ساخت و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردید.
بلافاصله یک وکیل حاذق برای انجام امور قانونی تشرف ایشان به اسلام به کار گمارده شد و ایشان طی یک فرآیند چند ماهه این اقدامات را انجام داد.
از سوی دیگر ازدواج ایشان با همسرشان شرعا اتفاق افتاده و انجام شده و ظرف چند روز آینده رسما و قانونا انجام می‌شود.
لازم به ذکر است که به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار ایشان فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات ایشان را برعهده دارد. بدیهی است که برای رعایت تمام احکام شرعی، برای کسانی که به دین اسلام مشرف می شوند، باید اصل استدراج را مدنظر قرار داد و به تدریج موارد لازم را منتقل نمود.

دیگر خبرها

  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد
  • مورایس مسلمان شد
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند