Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:00:50 GMT

ضرورت مشارکت سمن‌ها در فرهنگسازی مدیریت پسماند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۹۴۸۸

ضرورت مشارکت سمن‌ها در فرهنگسازی مدیریت پسماند

معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر مشارکت سمن‌های محیط زیستی در فرهنگسازی مدیریت پسماند گفت: گفتمان محیط زیست باید گفتمان غالب در جامعه شود.

به گزارش ایسنا اسکندر امیدی نیا در نخستین جلسه معاونت آموزش با سازمان های مردم نهاد که با حضور جمعی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در سالن سرو سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد،گفت: رویکرد اصلی و اولویت سازمان حفاظت محیط زیست تنویر افکار عمومی و آگاهی رسانی به مردم در ساختار مباحث شهروندی بر اساس رویکرد توسعه پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدی نیا در خصوص گفتمان محیط زیست اظهارکرد: گفتمان محیط زیست باید به گفتمان غالب در جامعه توسعه پایدار تبدیل شود؛ توسعه پایداری که بر مبنای خرد و عقلانیت است نه مباحث تجاری.

وی ادامه داد: مسئله پسماند اولویت اول سازمان حفاظت محیط زیست و موضوع  بسیار مهمی است. در بسیاری از کشورهای دنیا به ازای هر یک دلار هزینه‌ای که برای مدیریت پسماند انجام می‌شود ۱۴ دلار درآمد حاصل می‌شود. همان گونه که آب و خاک و هوا در سلامتی و کیفیت زندگی ما نقش دارند از پسماند نیز نباید غافل شد.

امیدی نیا با اشاره به گذشت ۱۵ سال از تصویب قانون مدیریت پسماند در سال ۱۳۸۳ گفت: می‌خواهیم بر اساس فرمولاسیون جهانی سیپا (CEPA) جامعه شامل مردم و مسئولان را درخصوص مدیریت پسماند آگاه کنیم. 

معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: شرایط امروزی پسماند حاصل عملکرد فرد فرد ما است و ورود تکنولوژی‌های مختلف بدون فرهنگسازی و آموزش اختلالات زیادی را به بار می آورد.  زمانی موفق خواهیم شد که پسماند را باید با معیشت و اقتصاد مردم گره بزنیم. 

در ادامه این نشست علی مریدی - مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست - با ابراز خرسندی از ارتقای سطح مشارکت و تخصص سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست گفت: یکی از آرزوهای من از گذشته این بود که این نهادها در سطوح تخصصی تصمیم‌گیری کنند و به کمک سازمان‌های دولتی بیایند.

وی ادامه داد: در حوزه اطلاع‌رسانی و هم در حوزه مسائل تخصصی مربوط به مدیریت پسماند، سازمان محیط زیست نیازمند کمک سمن‌ها هستیم.

مریدی در پایان گفت: امسال بودجه مناسبی برای مدیریت پسماند تخصیص یافته و برنامه خوبی هم تدوین شده است که این برنامه را با سمن‌ها مطرح می‌کنیم تا نظرات آن‌ها را هم داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست در پایان این نشست، سازمان‌های مردم نهاد درباره دیدگاه‌ها و برخی از دستاوردها در حوزه پسماند صحبت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست سازمان مردم نهاد پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد