Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید علی حاج سید علیخانی؛ مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان در جلسه ستاد راهبری برنامه جامع کاهش تصادفات استان که با حضور استاندارکرمان، معاون عمرانی، روسای پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، فرمانداران ۸ شهرستان وغیره برگزار شد گفت: ۲۶ نقطه پرتصادف رفع نقص شده، هشت نقطه دیربازده در دست اقدام، ۲۲ نقطه زودبازده آشکارسازی شده و ۷۲ نقطه باید رفع نقص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

وی افزود: تا سال ۹۶ در مجموع ۲۳ دوربین کنترل سرعت در سطح جاده‌های شمال استان نصب شده بود و از این حیث آخرین استان در سطح کشور قرار داشتیم، اما با پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون ترافیک و ایمنی راه‌ها، سال گذشته ۹۴ دستگاه دوربین در جاده‌های استان نصب شد و تا پایان سال به مجموع ۱۷۲ دوربین خواهیم رسید.

وی بیان داشت: تا سال گذشته تعدادی از جاده‌های اصلی و بزرگراه ما جزو مسیر‌های شریانی محسوب نمی‌شدند و تنها ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی برای استان کرمان ثبت شده بود، اما با پیگیری صورت گرفته اکنون ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه شریانی داریم که به معنی افزایش سهم اعتبارات است.

سیدعلیخانی به بهره‌برداری از هفت مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان کرمان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: عوامل جاده‌ای تنها ۱۵ درصد از علت تصادفات برون‌شهری را شامل می‌شوند و باید روی علل انسانی، استانداردسازی خودروها، اصلاح قوانین و آموزش افراد کار کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان به رشد ۱۳ درصدی تردد در جاده‌های استان در مقایسه سال‌های ۹۶ و ۹۷ خبر اشاره کرد و بیان داشت: عدم توجه به جلو با ۵۰ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۳ درصد به عنوان بیشترین علل وقوع تصادفات محسوب می‌شوند.

وی از شناسایی ۱۲۵ نقطه پرتصادف در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: ۲۶ نقطه پرتصادف در سال ۹۶ رفع نقص شده، هشت نقطه دیربازده در دست اقدام است و ۲۲ نقطه زودبازده آشکارسازی شده و ۷۲ نقطه با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان باید رفع نقص شود.

سیدعلیخانی درباره آخرین وضعیت تصادفات رخ داده در سطح محور‌های مواصلاتی استان کرمان در سال جاری گفت: محور‌های کرمان-ماهان- بم؛ رفسنجان - شهربابک و باغین- سیرجان، در دو ماهه اول سال‌جاری بیشترین تردد را داشته‌اند ضمن آنکه محور‌های کرمان - ماهان - بم، باغین - سیرجان و هفت باغ علوی جزء محور‌های پرتصادف شمال استان کرمان در این مدت بوده اند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در خصوص تحلیل تصادفات فوتی در دو ماهه‌ی اول سال جاری و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اعلام داشت: که در تعداد فوت شدگان با کاهش ۴ درصدی مواجه هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع افغانی کش‌ها اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۷ آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات خودرو‌های حامل اتباع بیگانه و سوخت قاچاق در محور‌های مواصلاتی استان ۴۹ نفر و تعداد مجروحان با ۴۶ فقره تصادف ۱۳۷ مورد بوده به طوری که به ازای هر تصادف جرحی ۶.۹ نفر مجروح و به ازای هر تصادف فوتی، ۱.۹ نفر فوتی را شاهد بودیم.

انتهای پیام/ح

رفع نقص از۲۶ نقطه جاده ای استان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ بر اثر بارش باران در محور کرج_کندوان (فیلم)

 

 

 

منبع : ایسنا

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه ریزش سنگ‌های بزرگ از کوه/ ببینید با ماشین‌ها چی‌کار کرد (فیلم) ریزش سنگ در محدوده سیاه بیشه جاده چالوس: مسافران شمالی در چالوس گیر افتادند (فیلم) ریزش سنگ در جاده چالوس (فیلم)

دیگر خبرها

  • پرترددترین جاده کشور کدام است؟
  • توقیف ۷۳ خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان
  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • رفع هشت نقطه پرحادثه در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای
  • ریزش سنگ بر اثر بارش باران در محور کرج_کندوان (فیلم)
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت