Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@13:40:54 GMT

روحانی: تخصیص اعتبارات، به میزان توان دولت است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۳۹۳۰

روحانی: تخصیص اعتبارات، به میزان توان دولت است

رئیس‌جمهور در نشست خبری سفر به خراسان شمالی گفت: در تخصیص اعتبارات در حدی که در توان دولت هست تأمین می‌کنیم و در این سفر نیز ۸۱۱ میلیارد تومان اختصاص دادیم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امشب در نشست خبری در خراسان شمالی با اشاره به حضور مردم در مراسم دیدار عمومی در شیروان اظهار کر: مردم در عمل ایستادگی خود را نشان داده‌اند و دشمنان فکر نکنند با ترفندهایی مانند تحریم موفق می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این سفر مجموعاً ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح امضاشده است که امیدواریم اجرا شود.

بیشتر بخوانید:

استراتژی صبر راهبردی ایران از ۱۸ اردیبهشت به «اقدام متقابل» تغییر کرد فیلم/ روحانی: روز قیامت از ما گرفتارتر هیچ‌کس نیست

رئیس‌جمهور در خصوص برنامه‌های دولت درزمینهٔ افزایش صنایع پایین‌دستی در خراسان شمالی گفت: در جاجرم شمش الومینا شروع به کارکرده است که این صنعت در پایین‌دست امکان درامد و اشتغال زیادی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به درآمد پنج هزارمیلیاردی صنعت آلومینا در فرآیندهای پایین‌دستی تأکید کرد: این مسئله در فولاد و پتروشیمی نیز دایر است و اگر چنین اتفاقی رقم بخورد مجبور نمی‌شویم خام فروشی کنیم.

روحانی خراسان شمالی را دارای ظرفیت‌های زیادی دانست و خاطرنشان کرد: به استانداری تأکید کرده‌ام که برنامه‌ها برای رشد صنایع پایین‌دستی تدوین شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص برنامه‌های دولت درزمینهٔ گردشگری در کشور و استان بیان کرد: گردشگری اهمیت زیادی دارد زیرا اشتغال را به‌سرعت به وجود می‌آورد اما گردشگری امروز وابسته به فضای مجازی است و بسیاری از رفت‌وآمدهای مردم از این فضا نشأت می‌گیرد.

رئیس‌جمهور از فعالیت دولت برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در کشور خبر داد و تصریح کرد: به وزارت نیرو دستور دادم تمام دریاچه‌هایی که امکان دارد را در اختیار مردم قرار دهند تا در این زمینه استفاده کنند.

وی خراسان شمالی را در مسیر رفت‌وآمد گردشگران دانست و افزود: باید گردشگران در این استان متوقف شوند که ایجاد محل اقامت یکی از فعالیت‌های مهم است.

روحانی با اذعان به ضعف در معرفی فضاهای گردشگری کشور بیان کرد: در توریسم سلامت نیز قدم‌های خوبی برداشته‌شده است که خراسان شمالی نیز می‌تواند از داخل و خارج کشور این جذب را داشته باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری با موضوع ظرفیت مرزی استان گفت: با دولت ترکمنستان روابط دوستانه داریم البته برخی مواقع مشکلاتی وجود دارد. درزمینهٔ مرزی مسائلی داشتیم که اکنون به توافقاتی رسیدیم و اختلافات حل‌شده است.

رئیس دولت ادامه داد: خراسان شمالی باید ازنظر استانی با استان هم‌جوار مرزی نیز روابطی ایجاد کند است.

وی افزایش ارتباط استانداری با کشور ترکمنستان را لازمه راه‌اندازی بازارچه مرزی دانست.

روحانی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار  در خصوص نگاه دولت به خراسان شمالی گفت: اعتبارات تخصیص داده‌شده به این استان در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل دوم و ۹ دهم برابر شده است و همچنین در سفر قبلی نیز اعتبار مناسبی به استان تخصیص داده‌شده که بیش از قول داده‌شده نیز پرداخت شد.

وی افزود: در تخصیص اعتبارات در حدی که در توان دولت هست تأمین می‌کنیم و در این سفر نیز ۸۱۱ میلیارد تومان اختصاص دادیم.

رئیس دولت با اشاره به اهمیت استان خراسان شمالی از نظر مرزی بودن گفت: طرح‌های افتتاح‌شده در این سفر نشان از این دارد که اقدامات دولت برای این استان به‌صورت مناسب انجام‌شده و کارهای بزرگی صورت گرفته.

وی در پایان محرومیت خراسان شمالی را نادرست عنوان کرد و افزود: خراسان شمالی استعداد و ظرفیت بیشتری دارد اما آمار رشد اقتصادی و بیکاری این استان نسبت به کشور بهتر است.

روحانی در پایان آغاز پروژه راه‌آهن بجنورد مشهد کرگان را نیازمند سرمایه‌گذار دانست و بیان داشت: اکنون اولویت ما این است که راه‌آهن وارد استان شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اخبار خودرو روحانی خراسان شمالی دولت نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود

احمد لطفی به اشاره نام‌گذاری امسال به‌عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" پرداخت و بیان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم فرصت مناسبی است که با مشارکت مردم در تولید و اقتصاد، جهش ایجاد کرد و هر جایی که مردم حضور داشته‌اند و از ظرفیت آنها استفاده شده است شاهد رشد و موفقیت بیشتر بوده‌ایم.

رئیس شورای اداری تنگستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری که بر اساس یک راهبرد دقیق و کلی نظام ترسیم شده است موظف هستند زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنند.

وی تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۶۰ درصد اعتبارات تملک دارایی تنگستان معادل ۲۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که در مقایسه با سال‌های گذشته مناسب است.

فرماندار تنگستان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی برای طرح‌های عمرانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی تنگستان طرح مهم از جمله ساخت سد، اسکله و بندر، خط ریلی، بزرگراه و مسکن به‌عنوان طرح‌های پیشران منابع آن از اعتبارات ملی تأمین شد.

لطفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی تنگستان باید توجه داشته باشند رسیدگی به درخواست‌های مردمی در چارچوب مقررات که در روز دیدار مردمی صورت می‌پذیرد بسیار مهم است که غالب آنها هم خیلی سنگین، پیچیده و مشکل نیست.

وی با تأکید بر این نکته که مدیران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در هفته ۲ روز به‌صورت میدانی امور اجرایی خود را پیگیری کنند اضافه کرد: یکی از معضلات مهم شهرستان تنگستان در ابتدای دولت سیزدهم آمار بالای مدارس تخریبی بود که تا پایان سال گذشته تعداد ۱۰ مدرسه از یک تا ۹ کلاس که فرایند آن از سال‌های گذشته شروع شده بود و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت با تخصیص کامل منابع مورد نیاز، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار تنگستان با اشاره به ساخت ۱۲۸ کلاس درس در این شهرستان تصریح کرد: در یک برنامه هدفمند با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین فرمانداری شهرستان تنگستان و اداره‌کل نوسازی استان بوشهر تعداد ۱۲۸ کلاس درس با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در مدت ۲ سال ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود