Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:41:18 GMT

عاشقانه های دانشجویی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۴۴۲۲

عاشقانه های دانشجویی

دعوت به جشن عروسی همیشه هیجان دارد، چه لباسی بپوشم، کدام آرایشگاه، کدام …اما برای رفتن به این جشن هیچ استرسی نداشتم، نه برای لباس، نه برای دیگر تجملاتی که در عروسی‌های بزرگ وجود دارد.

وارد تالار مولوی دانشگاه کردستان که می‌شوم، ردیف وسط عروس و دامادها نشسته‌اند، عروس‌ها با چادر سفید و دامادها هم بعضی با کت و شلوار و بعضی با لباس محلی کُردی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برق نگاه و لبخندی که بر لب دارند، نشان می‌دهد برای این جشن هم اشتیاق دارند، بعضی‌هایشان قبلاً جشن عروسی گرفته اند و بعضی هنوز در دوران نامزدی هستند.

بهنام باهنر و سمیه میرزایی ۱۹ ماه بعد سالگرد عروسی‌شان است، اهل سقز هستند، داماد ۲۵ و عروس ۲۴ سال دارد، مهریه عروس خنده رو ۱۹ مثقال طلاست، مهریه‌ای که در کردستان به آن مهریه شرعی می‌گویند و بیشتر خانواده‌ها به آن پایبند هستند.

بعد از مراسم با روی گشاده در حیاط دانشگاه پذیرای مصاحبه می‌شوند، داخل سالن وقتی مجری از یک داماد شجاع خواست تا با صدای بلند بگوید: من زنم را دوست دارم همین آقا داماد بود که از جایش بلند شد و با تمام وجود دوست داشتنش را فریاد زد.

می گوید: با داماد همسایه بودیم، از بچگی هم خانواده ها نسبت به هم شناخت داشتند و هم سطح فرهنگی و اجتماعی یکسانی داشتیم.

عروس دانشجوی دانشگاه کردستان است و داماد شغل آزاد دارد، از روزهایی می گویند که دلشان پیش هم گیر کرد و بی هیچ توقعی این دلبستگی را ثبت رسمی کردند و رفتند سر خانه و زندگیشان، هنوز یک سال نشده هم ماشین داشتند و هم در تدارک خرید خانه بودند.

ندا زارع و محمد مینایی هنوز نامزد هستند، مهریه آنها هم همان مهریه شرعی است، هر ۲ در رشته شهرسازی دانشگاه کردستان درس می خوانند و هردو ۲۱ ساله هستند، ملاکشان برای انتخاب هم ایمان بود و اصالت خانوادگی.

عروس از تلاش و درس خوانی داماد خوشش آمده بود، همیشه درسخوان‌ها برایش ارزش داشته اند.

به جوانان همسن و سالشان توصیه می کنند که به خدا توکل کنند و با کمی گذشت راه زندگی آینده خود را انتخاب کنند.

ساریا احمدیاری و یاسر احمدی زوجی بودند که خطبه عقدشان به صورت نمادین برگزار شد، آنها هم همکلاسی بودند مهریه عروس ۷۰ سکه طلا و یک سفر حج بود، از هزینه های گزاف چشم پوشی کردند و یک ماه عسل ساده رفتند این شروع راه مشترک زندگیشان بود.

منا امینی و صهیب ایرانی اهل مریوان هستند، عروس مهریه اش را مهریه شرعی به همراه یک ختم قرآن انتخاب کرده، داماد قاری قرآن است.

عروس درباره مهریه اش می گوید: وقتی همسرم برایم اهمیت دارد به زور نمی توانم برایش مهر تعیین کنم.

داماد ادامه می دهد: امروز ارزش‌ها تغییر کرده، برای زندگی راحت باید به اصل خودمان برگردیم و زندگی را ساده بگیریم.

این سرآغاز زندگی برای ۱۲۲ زوجی بود که زیر سقف دانشگاه کردستان، پا به دانشگاه زندگی گذاشتند ان هم با توصیه عاقد که گفت: مردها دل زن را نشکنند و زنها غرور مرد را؛ این نکته طلایی زندگی است.

کاهش سطح توقع خانواده ها

رئیس دانشگاه کردستان شامگاه یکشنبه در بیست و دومین مراسم جشن ازدواج دانشجویی گفت: پیام این جشن تشویق و ترغیب جوانان برای ازدواج آسان است.

رحمت صادقی با تاکید بر لزوم تقویت این سنت حسنه در جامعه، از خانواده ها خواست تا سطح توقعات خود را کاهش دهند و به جای دخالت در زندگی زوج ها، آنان را حمایت و ارشاد کنند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان هم به جایگاه و اهمیت ازدواج در اسلام اشاره و اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت یک خانواده، وجود محبت و مودت است که با ابراز آن بنیان خانواده مستحکم و مستمر می شود.

حجت الاسلام محرم بیابانی افزود: مدارا با هم و برخورد خوب با زبان نرم و رفتار مناسب از عواملی است که خانواده خوب را رقم می زند.

خانه بخت

شاید خانه بخت بزرگ باشد شاید هم کوچک، رنگ خاصی هم نمی توان برایش تصور کرد، اما همین که آرامش و آسایش در خانه باشد، قطعاً همانجا خانه بخت است حتی اگر به اندازه یک اتاق کوچک باشد.

۹۹۳۷ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم

ستاره سوئدی از دلایل خود برای خداحافظی از فوتبال گفت.

طرفداری | زلاتان ابراهیموویچ معتقد است درگذشت رایولا ضربه سختی به او زد.

به گزارش وب سایت گل، زلاتان ابراهیموویچ در پایان فصل گذشته از فوتبال خداحافظی کرد اما مطمئن است که هنوز هم بهترین بازیکن دنیاست. او در یک پادست در مورد دلایل تصمیم خود برای خداحافظی از فوتبال صحبت کرد. او در این مورد گفت:

خوبم، زندگی خوب است. مشخصاً هشت ماه پیش از فوتبال خداحافظی کردم، حال زندگی متفاوتی دارم. موافقم که خداحافظی از فوتبال به خاطر غرور و چیزی که در مورد خودم فکر می کنم، سخت بوده است. فکر می کنم بهترین هستم، هنوز بهترین هستم. می توانستم ادامه دهم اما تصمیم گرفتم از فوتبال خداحافظی کنم. چرا؟ زندگی خوبی برای خانواده ام می خواهم. می خواستم بتوانم کارهایی با خانواده ام انجام دهم. اگر فوتبال را ادامه می دادم، نمی توانستم کارهایی را با بچه هایم انجام دهم چون از ناحیه زانو مشکل داشتم. در نتیجه این مسئله را پذیرفتم، به جایی رسیدم که گفتم «مشکلی نیست، فراموشش کن و بخش جدیدی را در زندگی ات شروع کن».

نقش جدیدت در میلان؟

کاردیناله پیشنهادی به من ارائه کرد که نمی توانستم آن را رد کنم. در میلان شروع به کار کردم و سه یا چهار ماه است که مشغولم و باید بگویم همه چیز عالی پیش می رود.

درگذشت ریولا؟

وقتی او فوت کرد، ضربه بدی خوردم. تا آخرین قطره اشکم گریه کردم و هنوز تمام نشده چون گاهی خاطرات به یادم می آیند. خیلی دلتنگ او هستم. هر کسی مرا می شناسد، می داند چقدر با رایولا به هم نزدیک بودیم. اگر می توانستی به او پیامی دهی، آن پیام چه بود؟ دلتنگت هستم.

همسرت و پسرانت، ماکسیمیلیان و وینسنت؟

همسرم همیشه می گوید «به یاد داشته باش پیش از این که تو شروع به مراقبت از خانواده ات کنی، چه کسی مراقب تو بود». او به خاطر من بیخیال حرفه اش شد، در هر کاری که کردم کنارم بود، به من همه چیز داد و به خاطر من بیخیال همه چیز شد. فکر نمی کنم داشتن غرور زیاد در رابطه درست باشد. فکر می کنم همه چیز باید 50-50 باشد، البته که در بعضی مسائل او مسئولیت بیشتری می پذیرد و در بعضی مسائل من. شاید مردم فکر کنند ما خانواده ای هستیم که یک زندگی لاکچری داریم اما او آشپزی می کند و ظرف می شورد. تنها کمکی که داریم، یک خانوم است که در تمیز کردن خانه به ما کمک می کند. بچه ها را تا مدرسه همراهی می کنم و همانند یک خانواده عادی، بعد از تمرین به سراغشان می روم و این طور تقسیم وظایف می کنیم. در مدرسه فقط ما خودمان دنبال بچه ها می رویم، بقیه خانواده ها شخص یا راننده ای برای بچه های خود دارند. ما این طور نیستیم.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • دستگیری قاتل مست دو زن در عروسی
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • ماجرای تلخ عروسی‌هایی که تبدیل به عزا می‌شوند
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی | ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند