Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@14:33:11 GMT

بیان مشکلات مردم پای ثابت خطبه‌های نماز جمعه باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۵۱۸۴

بیان مشکلات مردم پای ثابت خطبه‌های نماز جمعه باشد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان، شب گذشته، 23 تیرماه در نشست شورای اداری با محوریت چهلمین سالگرد نماز جمعه در انقلاب، گفت: نماز جمعه پیش از انقلاب نیز اقامه می‌شده است، اما آن انسجام و یکپارچگی لازم را نداشت، تا اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، اهمیت زیادی پیدا کرد و هر هفته در سرتاسر کشور، حتی دورافتاده‌ترین روستاها اقامه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان ادامه داد: نماز جمعه در گذشته محل دیدار حاکمان اسلامی با مردم بوده و مردم مشکلات و مطالبات خودشان از دستگاه حکومتی را در نماز جمعه مطرح می‌کردند، این نقش باید همچنان حفظ شود.

وی اظهار کرد: بیان مشکلات و مطالبات مردم از مسئولین باید یک پای ثابت خطبه‌های نماز جمعه باشد؛ انتقادهای شفاف و سازنده ائمه جمعه می‌تواند کمک خوبی برای مسئولان باشد و این مهم نباید موجبات نگرانی مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی را فراهم کند.

محامی با اشاره به اینکه ائمه جمعه وظیفه انتقال مطالبات مردم به مسئولان را بر عهده دارند، افزود: انتقاد باید دلسوزانه و سازنده باشد؛ مسئولین نیز نباید این انتقادها را تخریب یا تضعیف یا دشمنی تلقی کنند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، خدمات و نقاط قوت برخی مسئولین نیز باید در نماز جمعه مطرح شود؛ نماز جمعه تریبونی است که باید در آن خدمات حکومتی‌ها نیز به مردم توضیح داده شود تا مردم سوء ظن پیدا نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: مکانیزمی باید بین ائمه جمعه و مسئولان ایجاد شود تا بتوان ضمن بیان مطالبات مردم، عملکرد مسئولان دستگاه‌های دولتی نیز به مردم بازگو شود.

محامی افزود: افزایش دانش مردم نسبت به مسائل مختلف، ایجاد امید و نشاط در جامعه، ارتقای سطح فرهنگ عمومی و آسیب شناسی جامعه و تلاش برای رفع آن از جمله دیگر وظایف ائمه جمعه است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در حاشیه برپایی میز خدمت گفت: کمک به کاهش مشکلات مردم و پاسخگویی مستقیم و بدون واسطه از سوی مسئولان، از اهداف برپایی این میز خدمت است.

خلیل احمد سلامی اظهار کرد: در این میز خدمت، شهروندان به صورت چهره به چهره مسائل و درخواست خود را با مدیران حوزه کارگری در میان گذاشتند.

وی افزود: در همه ایام سال، برنامه دیدار چهره به چهره با مردم و حضور در مرکز سامد از سوی مدیران دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برگزار می‌شود تا کار مردم سریعتر و به سهولت انجام شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • نماز جمعه سنندج
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند