Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رییس اداره بهزیستی پیشوا گفت: طرح CBR بیشتر ویژه تسهیل گران شاغل در پیشوا است. اجرای طرح CBR عزیزان افغانستانی برای اولین بار در پیشوا کلید خورد که 120 نفر در سال جدید از پوشش مستمری اضافه شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا از پیشوا، نجمه اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی، اظهار کرد: اداره بهزیستی پیشوا در 4 بخش فعالیت میکند که مهمترین آن توانبخشی کار با معلولین است که حساس ترین قسمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 1250 نفر در پیشوا در قسمت توانبخشی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که 300 نفر بی بضاعت هستند. طرح CBR معلولین شناخته شده و خدمات داده شده که در روستاها انجام می‌شود.
وی در مورد اعطای تسهیلات از طریق اداره بهزیستی، اذعان کرد: از طریق اداره بهزیستی پیشوا به 10 نفر از زوج های جوان کمک هزینه، به 21 نفر کمک هزینه مناسب برای تهیه وسایل منزل تحویل ، به 10 نفر کمک هزینه مسکن داده شد. 4 نفر کارت معلولیت بین المللی گرفتند، با گسترش کردن کادر پزشکی می توانیم 400 نفر کارت بین المللی معلولیت را صادر کنیم.
اسماعیلی درخصوص اجرای طرح CBR عنوان کرد: طرح CBR بیشتر ویژه تسهیل گران شاغل در پیشوا است. اجرای طرح CBR عزیزان افغانستانی برای اولین بار در پیشوا کلید خورد که 120 نفر در سال جدید از پوشش مستمری اضافه شدند. حدود  7 و نیم میلیون هزینه در سال از این خدمات بهره گرفتند.
این مسوول خاطر نشان کرد: افتتاح کلینیک توانبخشی نسیم بخش در کارهای مهم بهزیستی پیشوا می باشد، حدود 54 نفر از زنان بی سرپرست و بدسرپرست به شهرمان در اداره بهزیستی عضو شدند.
رییس اداره بهزیستی پیشوا، در مورد کسانی که صاحب فرزند نمی شوند نیز بیان کرد: کسانی که صاحب فرزند نمی شوند می توانند در روند فرزند خواندگی این اداره صاحب فرزند شوند سال گذشته 3 نفر صاحب فرزند شدند 2 نفر هم در حال حاضر در راه اداری دادگاه پزشکی هستند.
وی در مورد مهدکودک های تحت حمایت بهزیستی پیشوا اظهار کرد: مهد کودک های سال گذشته نیز سه ستاره بودند و غنچه های مینو دوستاره و و مهرآنا 4 ستاره شدند.
این مسوول بیان داشت: مردم عزیز حتی الامکان از مراجعه حضوری بپرهیزند و فقط از طریق پرتابل اداره بهزیستی پیشوا ثبت نام کنند و کد رهگیری را دریافت کنند.
اسماعیلی در خصوص معاینه رایگان در سطح شهرستان برای کودکان، عنوان کرد: پیشوا مقام دوم را در زمینه تنبلی چشم دارد. سال گذشته 570 کودک معاینه رایگان شدند، کسانی که بضاعت خوبی ندارند عینک رایگان نیز به آنها تحویل داده می شود، امسال هم 841 نفر معاینه رایگان انجام شد.
وی ادامه داد: برنامه های پیشگیری از اعتیاد در هفته مبارزه با مواد مخدر در اداره بهزیستی انجام شد. چهار فعالیت در واحدهای خدمات اجتماعی با اورژانس داریم.
وی گفت: متاسفانه بیکاری و معلولیت و فقر خیلی از توانخواه ها مشکل اشتغال و معاش زندگی دارند که منجر به آسیب های جدی اجتماعی می شود. 
رییس اداره بهزیستی پیشوا در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان چه در حوزه اجتماعی وچه در حوزه توانمندی که اداره بهزیستی انجام خواهد داد امسال 4 خانواده از مددجویان به دلیل گرانی اجاره بها خانه خود را از دست دادند که با کمک اداره بهزیستی 3 خانواده خانه دار شدند و یک خانواده نیز تا چند روز آینده با همت اداره مسکن صاحب خانه خواهد شد، در محل خورشید هشتم حدود 280 نفر خانوار تحت حمایت بهزیستی زندگی می کنند که از شهرهای دیگر استان ها و شهرستان ها مهاجرت می‌کنند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برای اولین بار طرحCBR مددجویان افغانستانی پیشوا کلید خورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی