Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-28@07:41:34 GMT

بلاک‌چین؛ حافظ منافع و حریم شخصی شما!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۸۳۲۵

بلاک‌چین؛ حافظ منافع و حریم شخصی شما!

ایتنا - بلاک‌چین نوع جدید و خاصی از شبکه اینترنتی است که در آن اطلاعات مختلف به صورت بلوک‌های همشکل طبقه بندی می‌شوند درواقع تفاوت اصلی و عمده این نوع خاص از شبکه بهم پیوسته را با شبکه اینترنت عادی عنوان کنیم، باید به نحوه ذخیره سازی اطلاعات اشاره کرد.
غول‌های تکنولوژی کره‌ای با همکاری موسسات بانکی و مالی در تلاشند تا با بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین، به کاربران امکان محافظت از اطلاعات مالی و شخصی خود در فضای مجازی را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی یو پلاس، اپراتورهای SK Telecom، KT به تازگی با همکاری برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر و پیشگام در تکنولوژی همچون KEB Hana Bank و Woori Bank سعی دارند تا از فناوری بلاک چین ( ) به منظور حفاظت هرچه بیشتر از اطلاعات و داده‌های مالی و شخصی کاربران در فضای مجازی بهره‌گیری کنند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان در صورتی که این همکاری در قالب انعقاد یک قرارداد بین غول‌های تکنولوژی کره‌ای و بانک‌ها و مؤسسات فعال در حوزه گردش مالی و بانکی صورت بگیرد، می‌توان امیدوار بود که تغییر و تحولات مثبتی برای افزایش امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات مالی و شخصی کاربران در فضای مجازی و دنیای الکترونیک ایجاد خواهد شد.

به گفته این شرکت‌های تکنولوژی، بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود تمامی اطلاعات رد و بدل شده خود را از طریق پلتفرم مبتنی بر بلاک چین بر روی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی خود ذخیره سازی و نگهداری کنند و خیالشان از اینکه هیچ وقت این داده‌ها از بین نخواهد رفت، راحت باشد.

اگر بخواهیم فناوری بلاک چین را تعریف کنیم، باید بگوییم که بلاک چین نوع جدید و خاصی از شبکه اینترنتی است که در آن اطلاعات مختلف به صورت بلوک‌های همشکل طبقه بندی می‌شوند. اگر واضح‌تر بخواهیم تفاوت اصلی و عمده این نوع خاص از شبکه بهم پیوسته را با شبکه اینترنت عادی عنوان کنیم، باید به نحوه ذخیره سازی اطلاعات اشاره کرد. این بدان معناست که اطلاعات رد و بدل شده در شبکه اینترنت عادی به صورت متمرکز در یک سرور اصلی ذخیره می‌شوند که توسط هکرها و نهادهای ذی‌ربط قابل دسترسی و ردیابی هستند این در حالیست که اطلاعات منتقل شده در شبکه بلاک چین امکان دسترسی، نفوذ و ردیابی را به هیچ نهاد و یا فرد حقیقی و حقوقی نمی‌دهند.

در واقع به زبان ساده می‌توان این چنین بیان کرد که بلاک‌چین یک پایگاه توزیع داده مبتنی بر اجتماع میلیون‌ها نقطه اشتراک است که به صورت هم زمان داده‌هایی در آن ثبت و اصلاح می‌شود که می‌توان با بهره‌گیری از این پلتفرم باز، آزاد و در عین حال پیچیده، به تبادلات مالی، علمی و اطلاعاتی پرداخت که از مهم‌ترین فناوری‌های مبتنی بر پلتفرم بلاک چین می‌توان به ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین اشاره کرد.

بر اساس گزارش وب سایت بلاک گیک، در حقیقت بلاک چین یکی از آن دسته از فناوری‌های جدیدی است که می‌تواند سیستم تبادل پول در جهان را متحول کند که البته کاربرد و نحوه عملکرد بسیار پیچیده و متفاوتی دارد که از حوصله این گزارش خارج است. اما ویلیام موگیر، کارشناس فعال در حوزه فناوری بلاک چین در خصوص کاربردهای آن می‌گوید: بلاک چین علاوه بر کاربردهایی که در نظام اقتصادی و تبادلات مالی دارد، در واقع یک سیستم جدید برای نگهداری اطلاعات و فایل‌های موردنیاز کاربران نیز به شمار می‌رود بدین ترتیب که کاربران در سیستم‌های کنونی برای انتقال اطلاعات و فایل‌های خود باید از یک دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت داده‌های خود را آپلود و بارگذاری کرده تا بتوانند آن را برای مخاطبان موردنظر خود ارسال کرده و آنها نیز بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بلاک چین امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش با بیان اینکه بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در زمان حاضر در آذربایجان شرقی در دست اجراست گفت: این استان استانی پهناور و با جمعیت قابل توجه است و دسترسی‌های ترانزیتی دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین محور‌های این استان آزادراه تبریز - ارومیه است که سال‌های سال در قطعات مختلف در حال کار بوده و گاه تغییر سرمایه گذار را شاهد بودیم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۲ کیلومتر از قطعه ۶ این آزادراه عملیاتی شده است گفت: ۱۶ کیلومتر باقی مانده برنامه ریزی شده تا با تزریق مالی از روش‌های مختلف شامل توزیع قیر، ردیف بودجه، ماده ۵۶ مصوب و کمک‌های بانکی در ۲ ماه آینده اجرایی شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت مولدسازی برای این پروژه جمع بندی و مقرر شده است تا سازمان ملی مسکن به عنوان مشارکت و با عنوان آورده دولتی به این پروژه کمک کند.

بذرپاش با بیان اینکه امسال را سال اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام قرار داده‌ایم افزود: پروژه مراغه- هشترود نیز که یک قطعه ۲۹ کیلومتری است در مراحل پایانی است و نیاز به تزریق مالی دارد که در چند ماه آینده تامین مالی خوبی خواهد شد.

وی گفت: محور تبریز - صوفیان از جمله محور‌های ترانزیتی بوده و مرز بازرگان به عنوان یکی از مرز‌های پرتردد ما با ترکیه است که سهم بالایی در ترانزیت دارد بنابراین نیازمند کار سریعتر با تزریق مالی است که در این راستا در ۲ یا سه ماه آینده محور رفت آن تکمیل شده و محور برگشت نیز تا هفته دولت آماده می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه در دولت سیزدهم، عزم جدی برای رفع گره‌های اصلی محور‌های ارتباطی وجود دارد گفت: حضور بنده در اینجا و همکاران ملی و مدیران استانی برای رفع گره‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مناطق حاشیه نشین با اشاره به بازدید دیروز رئیس جمهور از مناطق حاشیه نشین تهران گفت: یکی از راهکار‌ها بسته پیشنهادی ۱۹ بندی است که به شهردار‌های کشور ابلاغ شده و در مورد تسریع صدور پروانه برای بافت‌های فرسوده است.

وی با بیان این‌که سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۲۵ درصدی در صدور پروانه‌ها بودیم گفت: امسال نیز حتما این رشد بیشتر خواهد بود و به همه شهرداران اختیار دادیم تا پیشنهادات خود برای این بسته را اعلام کنند.

بذرپاش با بیان این‌که یکی از مشکلات حاشیه نشینی در رفع موانع مثل حریم راه آهن است افزود: حریم ۱۷ متری راه آهن حریم ایمنی است اما حریم ۳۰ متری نیز داریم که بسیاری از شهر‌ها را دچار مشکل کرده است.

وی اعلام کرد: بسیاری از خانه‌ها در این حریم قرارگرفته و مشمول بافت فرسوده شده‌اند که دستور بازسازی این خانه‌ها نیز داده شده است.

بذرپاش با بیان اینکه راهکار دیگر تسهیلات بانکی ارزان است اظهار کرد: با تسهیلات پنج درصدی که برای خانه‌های روستایی داده شده شاهد رشد بازسازی‌ها بودیم و الان به ۵۰۰ هزار واحد رسیده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا وام‌های ارزان قیمت البته اندکی بالاتر از پنج درصد ارائه دهیم خاطرنشان کرد: سکونتگاه‌های غیرمجاز اگر در سامانه بازآفرینی ثبت نام کنند و هویت آنها مشخص می‌شود دولت نسبت به صدور پروانه اقدام می‌کند.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد