Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:28:22 GMT

۵۰۰ مخزن CNG به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تحویل شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۸۸۶۳

۵۰۰ مخزن CNG به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تحویل شد

به گزارش روز دوشنبه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مرضیه حصاری افزود: وجود حدود سه هزار ناوگان اتوبوس‌رانی شهری CNG سوز فعال و غیرفعال در کشور از یک‌سو و فرسودگی و آسیب‌های احتمالی ناشی از مخازن این ناوگان از سوی دیگر، زمینه‌ساز پیشنهاد طرحی از سوی وزارت کشور بود که به دنبال پیگیری‌های متعدد، در نهایت اسفند سال ۹۷ به تصویب هیات وزیران رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر اساس تصویب‌نامه، نرخ گاز طبیعی فشرده (CNG) از ابتدای خردادماه سال جاری حدود ۱۰ درصد افزایش یافت و مقرر شد منابع حاصل از این افزایش، به عنوان منابع شرکت ملی گاز ایران محسوب و صرف ایمن‌سازی جایگاه‌ها و تعویض مخازن فرسوده وسایل نقلیه گازسوز شود.
حصاری با اشاره به این تفاهم‌نامه چهارجانبه گفت: پیگیری‌های لازم به منظور تأمین اعتبار مورد نیاز برای تعویض مخازن سایر اتوبوس‌های کشور در حال انجام است و در این مرحله جایگزینی مخازن ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تهران در دستورکار قرار گرفته است.
وی افزود: علت انتخاب شهر تهران برای شروع طرح، دارابودن بیشترین تعداد اتوبوس CNG سوز در کشور، فرسودگی بالای مخازن تعبیه‌شده و حساسیت بالا از نظر ایمنی و مسائل زیست‌محیطی و نیز لزوم نظارت دقیق بر مراحل اجرایی اولین جابجایی مخازن توسط وزارت کشور است.
حصاری ابراز امیدواری کرد با تخصیص بودجه و تأمین منابع مالی مورد نیاز، به تدریج این طرح در کل کشور به اجرا درآید.
وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح و طرح‌های مشابه، سهم بالایی در کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها خواهد داشت و به زودی شاهد افزایش سهم سوخت‌های پاک در سبد سوخت مصرفی کشور خواهیم بود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد امروز گفت: ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است و رانندگان باید در شرایط گرمای هوا این سیستم را فعال کنند.

 

عباس اتحادی افزود: هم اکنون هزار و ۷۱۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سطح شهر مشهد فعال هستند که ۵۶ دستگاه از این تعداد کولر ندارند.

 

وی اضافه کرد: اتوبوس های فاقد کولر نیز با ورود ناوگان جدید از سرویس دهی خارج خواهند شد.

 

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: بازدید از سیستم سرمایشی ناوگان از اسفند پارسال آغاز و شارژ کولر رفع نقص انجام شده است.

 

اتحادی تاکید کرد: رانندگان موظف هستند در ساعات گرم روز سیستم گرمایشی را فعال کنند و چنانچه راننده ای به خواسته شهروندان بی توجه باشد، شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ و یا ارسال پیام کوتاه به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۸ موضوع را با کد اتوبوس اعلام کنند تا موضوع رسیدگی شود.

 

٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با بیش از هزار و ٧٠٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

دیگر خبرها

  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز برای تماشاگران بازی تراکتور و استقلال
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی