Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@20:20:40 GMT

در مواجهه با فریب‌های اینترنتی چه باید کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۹۶۰۰

مرکز پلیس فتا تهران بزرگ، نکات مهم آموزشی برای شهروندان در خصوص اقدامات کلاهبرداران در فضای مجازی را تشریح کرد.

به گزارش میزان، با بررسی پرونده‌های مطرح شده در این مرکز، مشخص شده است که افراد مجرم و کلاهبردار، با راه اندازی سایت‌های مختلف جعلی و تبلیغات گوناگون در فضای مجازی و ارسال پیامک به شهروندان با موضوعات مختلف از قبیل؛ ثبت نام برای جلوگیری از قطع یارانه ها، افزایش یارانه دریافتی، دریافت سبد کالای حمایتی دولت، اختصاص سهمیه بنزین، دریافت مجوز طرح تردد زوج و فرد و سایر مواردی که بسته به موقعیت احتمال مطرح شدن آن‌ها نیز از سوی فرد کلاهبردار وجود دارد، اقدام به فریب دادن قربانیان برای دریافت هزینه ارائه این خدمات و با هدایت آن‌ها به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ، برای به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب‌های شان، می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینطور مواقع، شهروندان موظف هستند، بدوا هر گونه اخبار مربوط به موارد گفته شده را از طریق منابع موثق مانند رسانه ملی، خبرگزاری‌های رسمی و سایت‌های سازمان‌ها دریافت کنند و در گام بعدی حتما برای هرگونه ثبت نام و یا ایجاد تغییرات به سایت‌های مجازی که آدرس آن از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها اطلاع رسانی می‌شود مراجعه کنند و این نکته را نیز مدنظر داشته باشند که سازمان‌ها و ادارات دولتی برای ثبت نام، ویرایش اطلاعات و هرگونه فرایندی، هیچ گاه از شهروندان پولی دریافت نمی‌کنند.

در انتها یادآور می‌شود، در صورت مواجهه با موارد مشابه اینچنینی، حتما مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir گزارش دهید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فریب اینترنتی پلیس فتا سید محمد بطحایی احمد سالک لیگ ملت های والیبال پاتوسی شورای نگهبان مریم میرزاخانی عملیات رمضان افزایش قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمادگی بسیج برای مقابله با بی حجابی مخالفت امام جمعه کرج با پویش «من محجبه و مخالف گشت ارشادم»

دیگر خبرها

  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)