Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@02:28:58 GMT

VAR هم به کنار سایر وعده‌ها رفت!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۰۰۶۸

VAR هم به کنار سایر وعده‌ها رفت!

خبرآنلاین نوشت: فصل قبل یکی از سخت ترین فصل ها برای داوران لیگ برتری بود. فصلی پر از اشتباه و البته اعتراض. تصمیماتی سخت و مهم که از سوی داوران اتخاذ می شد گاه با اشتباهاتی همراه بود که باعث فوران خشم تیم های زیان دیده می شد. تیم هایی که گل های سالم شان مردود اعلام می شد و یا از اعلام ضربه پنالتی به سود خود محروم می شدند و یا مسائلی دیگر از این دست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین اتفاقات باعث شد تا مسئولین برگزار کننده لیگ برتر و دست اندر کاران امر داوری اعلام کنند که برای فصل آینده رقابت های لیگ، قرار است از سیستم VAR در مسابقات استفاده شود. سیستم کمک داور ویدیویی که از جام جهانی 2018 در دنیای فوتبال رسمیت یافت، طی این مدت تا حد قابل توجهی توانسته از اشتباهات داوری در موارد حساس بکاهد و به نظر می آمد دوای حل مشکلات داوری در فوتبال ایران که طی فصل قبل تقریبا به بحران بدل شده بود،استفاده از همین تکنولوژی باشد.

در همین راستا داوود رفعتی رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در تاریخ 25 فروردین 98 گفت:« ما سعی مان را کردیم که از این تکنولوژی در نیم فصل دوم لیگ استفاده کنیم اما راه اندازی آن پروسه ای دارد که شامل پنج بخش است و تا کنون ما دو بخش ثبت نام و معرفی تیم VAR را انجام دادیم. سه مرحله دیگر باقی مانده که مهم ترین آن آموزش 24 داور است و زمان زیادی می برد. همچنین تست آفلاین را هم انجام دادیم و در تلاش هستیم ابتدا این سیستم را از یک کشور خارجی به صورت رایگان بگیریم تا انشالله از ابتدای لیگ فصل بعد این سیستم را راه اندازی کنیم.»

این در حالی است که در فاصله کمتر از یک ماه مانده تا آغاز فصل جدید رقابت های لیگ برتر،هیچ خبری از تلاش برای راه اندازی این سیستم در ورزشگاه های لیگ برتری نیست و آن طور که به نظر می آید، وعده هایی که در خصوص راه اندازی سیستم کمک داور ویدیویی داده شد،صرفا برای برداشتن فشار اعتراض تیم ها نسبت به عملکرد داوران و ضعف های موجود در این امر بوده است.

آن طور که رسانه ها در روزهای گذشته خبر داده اند،دلیل اصلی نبود این تکنولوژی در لیگ نوزدهم، طول کشیدن صدور مجوزهای لازم برای استفاده از آن است. زمان لازم برای صادر شدن سیستم کمک داور ویدیویی با استفاده از وسایل مناسب و استاندارد حداقل ۹ ماه است. همچنین همه داورانی که در لیگ برتر به کار گرفته می‌شوند، باید آموزش‌های لازم برای آن را دوره‌های مختلف ببینند و حکم لازم را هم دریافت کنند که به نظر می آید در هر دو مورد هنوز موارد مورد نیاز برآورده نشده پس باید قید حضور وی ای آر را در لیگ نوزدهم زد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی تراکتور و استقلال

جواد فهیمی راد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  در خصوص برخورد ابوالفضل جلالی مدافع استقلال با بازیکن تراکتور در نیمه اول دیدار تراکتور استقلال اظهار کرد: در برخوردی که در محوطه جریمه  و هنگام زدن ضربه کرنر رخ داد ابوالفضل جلالی بازیکن تراکتور را هل داد. بنابراین مرتکب خطا شده ولی داور خطای دیگر بازیکن تراکتور را روی یکی از بازیکنان استقلال گرفت. امیدوارم تصمیم داور ارادی نبوده باشد و برای کنترل بازی تصمیم نگرفته باشد.

کارشناس داوری در خصوص سرنگون شدن مهرداد محمدی در محوطه جریمه تراکتور گفت: هر دو بازیکن تنه به تنه شدند و این یک برخورد عادی در فوتبال است، بنابر این تصمیم داور درست بود و پنالتی روی محمدی رخ نداد.

فهیمی راد در مورد خطای مشکوک به هند پنالتی در محوطه جریمه استقلال عنوان کرد: با توجه به اینکه دست مدافع استقلال در امتداد بدن او بود خطای پنالتی صورت نگرفت و البته داور به صحنه نزدیک بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخراج عالیشاه اشتباه بود؛ پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد
  • تأثیر تیم داوری در بی‌کیفیت شدن دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • دیدگاه کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی تراکتور و استقلال
  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • موعود داور فینال آسیا شد
  • اعتراف لیگ برتر: داور اشتباه کرد، حق با شما بود!‏
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم