Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان، از احداث ۴۰ واحد مسکونی برای مددجویان آسیب دیده سیل اخیر به همت کارکنان پزشکی قانونی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مرتضی موصلی»، امروز (دوشنبه 24 تیر) در مراسم کلنگ زنی احداث مسکن مددجویان آسیب دیده در سیل اخیر از محل کمک های کارکنان پزشکی قانونی کشور، اظهار کرد: در زمان سیل شاهد خلق صحنه های زیبایی از نوع دوستی و سخاوتمندی مردم کشور در کمک به سیل زدگان بودیم که این کمک ها بعد از دوران سیل نیز همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان، یکی از مهم ترین اولویت های سیل زدگان را بحث احداث مسکن و سرپناه دانست و افزود: در این راستا در کنار کمک های دولت و بنیاد مسکن، خیرین و نیکوکاران نیز مشارکت داشتند.

 

وی اضافه کرد: در این زمینه همکاران پزشکی قانونی در احداث 40 واحد مسکونی برای خانواده های محروم سیل زده تحت پوشش کمیته امداد خوزستان در شهرهای دشت آزادگان، حمیدیه و هویزه مشارکت کردند.

 

وی با بیان اینکه 12 واحد مسکونی در حمیدیه، 27 واحد در دشت آزادگان و یک واحد در هویزه احداث می شود، عنوان کرد: احداث مسکن زنان سرپرست خانوار و سالمندان با توجه به شرایط اقتصادی موجود، در اولویت بالاتری قرار دارد.

 

موصلی، مجموع کمک های کارکنان پزشکی قانونی را 400 میلیون تومان اعلام کرد که به ازای هر واحد مسکونی مبلغ 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و اذعان داشت: طبق تفاهم نامه ای که دو هفته پیش با پزشکی قانونی منعقد شده بناست احداث این تعداد واحد مسکونی تا دهه فجر به اتمام برسد.

 

وی تصریح کرد: در جریان سیل خوزستان، مسکن تعداد زیادی از خانواده های کمیته امداد استان آسیب دید که مسکن 700 خانواده نیاز به احداث کامل دارد و یک هزار و 200 واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیرات است که بخشی از منابع را کمیته امداد و بنیاد مسکن و بخشی نیز با کمک خیرین و نیکوکاران تامین شده است.

 

وی ابراز کرد: در حال حاضر کمیته امداد به ازای هر واحد مسکونی 10 میلیون تومان کمک کرده و خیرین نیز هر کمکی در این زمینه داشتند به این مبلغ اضافه می شود به این طریق سهم آورده خانواده ها کاهش می یابد و یا مسکن مناسب تری برای آنها احداث شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان، با بیان اینکه تلاش ما بر این است احداث این 700 واحد مسکونی تا پایان سال جاری به اتمام برسد، خاطر نشان کرد: زمان اتمام واحدهای تعمیراتی نیز تا سه ماه آینده برآورد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه میزان برآورد خسارات منازل آسیب دیده توسط بنیاد مسکن انجام و تایید و اعتبار لازم اختصاص داده شده است، تاکید کرد: کار احداث این واحدها با کمک های خیرین، مجموعه سپاه، بنیاد مسکن، ستادهای معین کشور و مسئولان استانی در حال انجام است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت چهارمحال و بختیاری روزنامه ها روزنامه آل هاشم آذربایجان غربی حجاب و عفاف خانواده های سیل زده احداث واحد مسکونی مددجویان پزشکی قانونی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، در حاشیه کلنگ زنی ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ خوابگاه متاهلی تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری می رسد، همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نیز امسال کلنگ زنی و فرایند احداث آن آغاز شده است.
زلفی گل با بیان اینکه طی دو سال و نیم اخیر تعداد واحدهای متاهلی وزارت علوم ۳۰ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: تا پایان دور اول دولت مردمی آیت الله رئیسی ۵ هزار واحد خوابگاه متاهلی با بهره برداری می رسد.
زلفی گل درخصوص مصوبه سفر هیئت دولت درخصوص احداث دانشگاه صنعت بیان کرد: درخصوص این موضوع سیاست وزارت علوم توسعه کمی نیست، بلکه توسعه‌ کیفی، نیازمحوری و مهارت محوری مدنظر قراردارد، در این راستا تلاش می‌‍کنیم بخش فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج را توسعه دهیم و امکانات بیشتری را در این دانشگاه فراهم کنیم.
وزیر علوم درخصوص کلنگ زنی ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: با استفاده از مصوبه سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، احداث ۲ بلوک خوابگاه متاهلی به تعداد ۷۰ واحد در دستور کار قرار گرفت، اعتبار ساخت این تعداد واحد از طریق وزرات نفت تأمین می‌شود که بخشی از اعتبارات پرداخت شده است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228582 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد