Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشورگفت: برای فراهم کردن زمینه تحصیل در زندان‌های اقدامات لازم انجام شده به گونه‌ای که زمینه تحصیل برای جامعه هدف از نهضت سواد آموزی تا دکترا فراهم شده است. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت الاسلام رضا رستمی ظهر امروز در مراسم  افتتاح سالن زورخانه زندان‌ مرکزی بوشهر با اشاره به ضرورت  اصلاح و تربیت زندانیان اظهار داشت: در اصلاح و تربیت زندانیان همه بخش‌های فرهنگی، دینی، هنری، ورزشی و اجتماعی مورد توجه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی در زندان‌ها از افتتاح  سالن زورخانه در زندان‌ها  خبر داد و بیان کرد: ورزش‌های باستانی  و زورخانه‌ای که در تقویت روحیه جوانمردی، فتوت، اخلاقمداری و انسان‌سازی نقش مهمی دارد در زندان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی تربیت انسان‌‌‌ها از طریق اصلاح جسم و روح را از اهداف مهم توسعه ورزش در زندان‌ها دانست و خاطر‌نشان کرد: هدف از اجرای طرح‌های  ورزشی در زندان‌ها تربیت انسان‌ها از طریق فعالیت‌های بدنی و ورزشی است.

رستمی از برگزاری 116 مسابقه ورزشی در زندان‌ها خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 116 مسابقه ورزشی در زندان‌های کشور برگزار شد که تقویت ورزش‌های باستانی و رشته‌های بومی محلی در زندان‌ها در اولویت قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها ، هدف از اصلاح و تغییر تفکر زندانیان را پیشگیری از بازگشت دوباره به زندان دانست و تاکید کرد: اصلاح و هدایت آنها به سمت زندگی سعادتمندانه از رویکردهای سازمان زندان‌ها در اصلاح و تربیت زندانیان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی مختلفی در 256 زندان کشور اجرا می‌شود گفت: ترویج نماز و قرآن از جمله مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی این سازمان است.

رستمی از  حضور بیش از نیمی از زندانیان کشور در برنامه‌های قرآنی خبر داد و خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 51 هزار زندانی در یک‌هزار و 500 مسابقه قرآنی و 8 هزار زندانی هم در  محفل انس با قرآن در زندان‌های کشور شرکت کردند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها  با اشاره به  راه‌اندازی 321 دارالقرآن در زندان‌های کشور تصریح کرد: برای فراهم کردن زمینه تحصیل در زندان‌های اقدامات لازم انجام شده به گونه‌ای که  زمینه تحصیل برای جامعه هدف از نهضت سواد آموزی تا دکترا فراهم شده است.

وی بیان کرد: اکنون  بیش از 6 هزار زندانی در کلاس‌های نهضت سواد آموزی، 24 هزار زندانی در دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها، 800 نفر هم در دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور تحصیل می‌کنند.

رستمی از راه‌اندازی 333 کتابخانه در زندان‌ها خبر داد و بیان کرد: سیاست این سازمان تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های متناسب با نیاز روز است که تاکنون 130 هزار زندانی عضو این کتابخانه‌ها شده‌اند.

40 زندانی جرایم غیرعمد مالی از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند 22 زندانی جرائم غیرعمد در استان بوشهر آزاد شدند 1000 زندانی استان بوشهر مشمول عفو مفام معظم رهبری قرار گرفتند

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها با بیان اینکه  هیئت‌های محبان اهل بیت(ع) در زندان‌ها فعال شده گفت: اکنون 255 هیئت محبان اهل بیت(ع) در زندان‌های کشور راه اندازی و  بیش از 3000 نفر عضو این تشکیلات دینی و مذهبی هستند.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل زندان‌های فارس گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار شد که در این جشنها، خیران ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند
اسحاق ابراهیمی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استاندر حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.
وی افزود: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بنام ستاد دیه استان فارس برای دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان فارس آماده  است.

 

دیگر خبرها

  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد