Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: متأسفانه در دو شهر بانه و مریوان آموزش مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور مغفول مانده و به آن توجه نشده است ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بابک قطبی پیش‌از ظهر امروز در کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامتمحور که در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، با اشاره به نقش و اهمیت آموزش در پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور، اظهار داشت: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته در مدارس سطح استان برنامه‌های آموزشی در پیش گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث مبارزه با پدیده قاچاق محصولات سلامت‌محور باید به سه استراتژی آموزش، تشکیل کمیته‌ها و تشدید نظارت‌های مشترک و برخورد قانونی با قاچاقچیان در قالب قانون عملیاتی شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اعلام اینکه در دو شهر بانه و مریوان آموزش مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محو مغفول مانده و به آن توجه نشده است، گفت: باید در بحث آموزش شهروندان به‌ویژه محصلین و اصناف با جدیت بیشتری ورود و عمل کرد.

وی با ذکر اینکه جلسات آموزشی در این دو شهر بسیار ناچیز است، تصریح کرد: کمپینی در راستای افزایش آگاهی افراد و ارائه آموزش در این دو شهر راه‌اندازی شده تا از این طریق بتوان اطلاعات بیشتری را در خصوص اجناس آسیب‌رسان و قاچاق، به شهروندان ارائه کرد.

قطبی جامعه هدف این کمپین را شامل شهروندان و مسافران شهرستان‌های مریوان و بانه دانست و ادامه داد: همزمان با این کمپین، بازدیدهای مشترک در شهرستان‌های بانه و مریوان تشدید می‌شود.

کشفیات کالای قاچاق در غرب استان تهران 12 درصد رشد داشته استگلستان| تشکیل پرونده برای قاچاقچیان شیشه در آزادشهر82 میلیارد ریال کالای قاچاق توسط دریابانی استان بوشهر کشف شد

وی با اعلام آمادگی در خصوص ورود به مقوله آموزش، یادآور شد: مسلماً نیل به اهداف پیش‌رو با همت جمعی و همکاری بین سازمانی محقق می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در ادامه افزایش تعداد بازرسی‌های گشت مشترک در زمینه اقلام سلامت‌محور را رکُن دوم مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور دانست و خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال بازرسی‌های مشترک از داروخانه‌ها و مراکز 29 درصد افزایش، اقلام آرایشی و بهداشتی توقیف شده نسبت به مدت مشابه 4 درصد افزایش داشته‌ است.

وی با اعلام اینکه مقوله مورد تأکید دیگر توزیع داروی قاچاق در شهرستان‌های بانه و مریوان است، گفت: می‌طلبد با جدیت و حساسیت بیشتری نسبت به این رویه برخورد کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به اینکه گشت مشترکی نیز در زمینه برخورد با دستفروشان خاطی در زمینه قاچاق کالاهای بهداشتی و آرایشی، اعلام کرد: گشت‌زنی محدود به یک جلسه نیست بلکه در هفته‌های آتی به‌صورت مستمر دنبال می‌شود.

قطبی با بیان اینکه سطح سواد سلامت یک جامعه شاخص مهمی است، اظهار کرد: این شاخص در کردستان در حد 55 بوده که نسبت به شاخص کشوری که 75 است، در سطح کمتری قرار گرفته که این امر بر اهتمام بیشتر در زمینه مقوله آموزش مؤکد است.

انتهای پیام/ن

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی گفت: طرح «پایش و ارتقای سلامت» یک طرح سلامت‌محور است که در آن سلامت جسم و روان مورد توجه قرار دارد و در بحث سلامت جسمانی و مسائل درمانی مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند سلامت اعضا را مورد خطر قرار دهد، شناسایی و در قالب تهیه پرونده شخصی توصیه‌های لازم برای درمان انجام خواهد گرفت.

علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح پایش و ارتقای سلامت اعضای جهاد دانشگاهی باتوجه‌به اهمیت آن در نظام فکری سازمان جهاد دانشگاهی آغاز شده است؛ این طرح در ادامه همان تکریم و توجه این سازمان به نیروی انسانی است.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی بیان کرد: ما امیدواریم تمام واحدها و سازمان‌های وابسته در جهاد دانشگاهی همکاری مناسبی با این طرح داشته باشند، در این مرحله مطالعات علم، دریافت داده‌ها به‌صورت پژوهشی و تحقیقاتی توسط اعضای هیئت‌علمی و پژوهشگران جهاد دانشگاهی طراحی‌شده و امیدواریم این طرح با تلاش‌های صورت‌گرفته به‌صورت موفقیت‌آمیز اجرا شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این طرح یک طرح پزشکی صرف نباشد و تمام ابعاد سلامت را مورد ارزیابی قرار دهد، تصریح کرد: این طرح سلامت‌محور است و در آن سلامت جسم و روان مورد توجه قرار دارد و در بحث سلامت جسمانی و مسائل درمانی مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند سلامت اعضا را مورد خطر قرار دهد، شناسایی و در قالب تهیه پرونده شخصی توصیه‌های لازم برای درمان انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظام سلامت مرهون اساتید و آموزگاران است
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است