Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، جهان عرب اخیرا شاهد کودتا علیه برخی اصول اسلامی و ملی و پیوستن سران برخی کشورهای مهم منطقه به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اجرایی کردن طرح موسوم به «معامله قرن» بود.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، اولین کسی از سران عرب که از معامله قرن صحبت کرد «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر بود که طی سفرش به آمریکا و دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به آن پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معامله قرن برگرفته  از طرح «گیورا آیلند»

در ادامه این گزارش آمده: معامله قرن بر طرحی اطلاق می‌شود که «گیورا آیلند» رئیس پیشین شورای امنیت داخلی اسرائیل آن را طراحی کرده است، پژوهش اول (درباره این طرح) ابتدا در سال ۲۰۰۸ با عنوان «تجدیدنظر در راه‌حل دو دولتی» در پژوهشکده واشنگتن و پژوهش دوم در سال ۲۰۱۰ از مرکز «بگین سادات» وابسته به دانشگاه اسرائیلی «بار ایلان» با عنوان «جایگزین‌های منطقه‌ای برای راه‌حل دو دولتی» منتشر شد؛ معامله قرن تکرار توطئه‌های قدیمی و جدید برای تغییر نقشه جغرافیایی-سیاسی و اقتصادی منطقه است.

آیلند می‌گوید، راه‌حل‌های پیشنهاد شده برای حل مسأله فلسطین بر پایه راهکار دو دولتی شکست خورده و رسیدن به راه‌حلی بر اساس تصورات قبلی محال است. وی معتقد است راه‌حلی جز با ورود کشورهای عربی به عنوان ضامن در این روند وجود نخواهد داشت.

وی تأکید می‌کند، راهکار دو دولتی که «بیل کلینتون» و پس از آن «جرج بوش» و «باراک اوباما» رؤسای جمهور پیشین آمریکا مطرح کرده‌‌اند، شکست خورده و دیگر امکان رسیدن به راه‌حلی نهائی برای تغییر عواملی که در امضای توافق‌ «اسلو» (1993) سهیم بودند، وجود ندارد.

خسارت‌های مصر در معامله قرن

اول: تخریب دروازه استراتژیک سینا

دوم: تخلیه سینا از عنصر بشری

سوم: بین‌المللی کردن سینا و خروج مصر از آن

هدف معامله قرن

العهد در ادامه نوشت: هدف معامله قرن پیوستن کامل اسرائیل به کشورهای منطقه و معرفی کردن آن به عنوان شریک و متحدی راهبردی در مقابله با خطر ایران است. اگر مشارکت مستقیم کشورهای عربی در این طرح نبود دولت ترامپ جرأت نمی‌کرد طرح‌هایی را برای پایان دادن به مسأله فلسطین ارائه دهد و اقداماتی مانند انتقال سفارت آمریکا از قدس به تل‌آویو و معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل انجام دهد.

نقش عربستان سعودی در معامله قرن

اول: خرید جزایر تیران و صنافیر برای بین‌المللی کردن تنگه تیران

دوم: توافقنامه منطقه آزاد در شمال سینا

سوم: پروژه موسوم به «نئوم» (+) و بیرون انداختن مصر از «خلیج عقبه»(  در شرق صحرای سینا و غرب شبه جزیره عربستان)

وبگاه مذکور ادامه داد، عربستان همگام با خواست تل‌آویو، نقشی محوری در معامله قرن بازی کرد، آغاز ورود علنی سعودی به این طرح از خلال طرح «ابتکار عربی» منسوب به «ملک عبدالله» (پادشاه پیشین سعودی) بود که ورود عرب‌ها به عنوان ضامن توافق نهایی را مطرح می‌کند.

العهد سپس نوشت، پس از انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولی‌عهد عربستان سعودی، اسرائیلی‌ها از بلند‌پروازی‌های وی برای صعود به کرسی حکومت سوءاستفاده کردند و ریاض به عنوان حامی مالی معامله قرن وارد شد. تصمیم مصر برای فروش جزایر تیران صنافیر به عربستان ، خطرناک‌ترین اقدام به نفع رژیم صهیونیستی از زمان اشغال فلسطین در سال ۱۰۴۸ تا کنون بود، زیرا فروش این دو جزیره منجر به بین‌المللی کردن تنگه تیران و پایان تسلط مصر بر آن می‌شود، موضوعی که دلیل جنگ‌های مصر با اسرائیلی‌ها بوده است.

در سال گذشته، همزمان با سفر محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی به قاهره، دادگاه عالی قانون اساسی مصر رأی به اجرایی شدن توافقنامه تیران و صنافیر داد.

به نظر می‌رسد سناریوهایی که معامله قرن مطرح می‌کند، راه‌حل نیست و مشوق‌هایی که رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد، نفعی به مصر و عربستان نمی‌رساند بلکه خودکشی برای هر دو کشور است.

اخیرا «جیسون گرینبلات» فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در امور «صلح منطقه» ضمن اعلام اینکه بخش سیاسی «معامله قرن» در 60 صفحه ارائه خواهد شد، درباره اینکه رونمایی از این طرح بعد از انتخابات رژیم صهیونیستی انجام شود، ابراز تردید کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟

همشهری آنلاین - حوادث: طرفین معامله، وقتی مبایعه‌نامه‌ای را برای ماشین یا ملک و زمین تنظیم و امضا می‌کنند، تاریخی را به‌عنوان انتقال سند رسمی در آن درج می‌کنند. اگر در تاریخ تعیین شده هر یک از طرفین به دفترخانه مراجعه نکند، طرف دیگر می‌تواند درخواست کتبی خود را مبنی بر عدم‌حضور و انجام نشدن معامله به دفتر اسناد رسمی اعلام کند.

سمیرا مقدسی، وکیل دادگستری درباره فایده گرفتن گواهی عدم‌حضور می‌گوید: اگر هنگام تنظیم قرارداد روزانه مبلغی به‌عنوان خسارت تأخیر در انجام تعهد مشخص شده باشد، فقط با صدور این گواهی امکان درخواست ضرر و زیان مالی از طرف مقابل وجود دارد.

خریدار برای دریافت گواهی عدم‌حضور به چه مدارکی احتیاج دارد ؟

۱ - قولنامه رسمی یا عادی، به شکلی که به امضای دو طرف رسیده باشد.

۲ - همراه داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه

۳ - تهیه چک بانکی به میزان باقیمانده قیمت خرید خانه که در قولنامه ذکر شده است.

فروشنده برای دریافت گواهی عدم‌حضور به چه مدارکی احتیاج دارد ؟

۱ - تمام مدارکی که جهت تنظیم سند و انتقال قطعی آن ضروری است.

۲ - اصل شناسنامه و کارت ملی

۳ - سند مالکیت

۴- قولنامه رسمی یا عادی که توسط طرفین معامله امضا شده.

۵ - بنچاق

۶ - پایان کار

۷ - مفاصاحساب دارایی

۸ - مفاصاحساب نوسازی از شهرداری

زمان و مدارک لازم برای صدور گواهی عدم‌حضور چیست؟

برای دریافت گواهی عدم‌حضور فقط می‌توانید در تاریخ تعیین شده مبایعه‌نامه به دفترخانه مقرر در آن مراجعه کنید. حتی یک روز بعد یا قبل از تاریخ موعد در مبایعه‌نامه منتج به صدور گواهی عدم‌پرداخت توسط دفترخانه نخواهد شد.نکته پایانی که خریداران خانه و آپارتمان باید به آن دقت کنند این است که در زمان تعیین‌شده برای انتقال سند رسمی ملک باید از چک تضمین‌شده یا چک بانکی یا وجه بانکی برای پرداخت باقیمانده ثمن معامله استفاده کنند. بنابراین ارائه چک شخصی بابت الباقی ثمن معامله پذیرفته نیست و سردفتر به درخواست فروشنده اقدام به صدور گواهی عدم‌حضور در دفترخانه می‌کند. پس باید چند روز قبل نسبت به آماده‌کردن الباقی ثمن یا وجه معامله به‌صورت نقد یا در قالب چک تضمین شده یا بانکی اقدام کنید.

کد خبر 846472 برچسب‌ها حقوق شهروندی قولنامه وکیل

دیگر خبرها

  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • کشف ۳۶۰ هزار دینار تقلبی در مراغه
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • العهد در فینال ای اف سی کاپ
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • نرخ سکه در مدار نزولی قرار گرفت