Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ۲۶ سال پیش از طریق شهرداری جوپار به صورت قانونی مجوز واگذاری زمین و ساخت و ساز منازل مسکونی با مجوز استاندار وقت به کارمندان، کارگران، نهادهای دولتی و افراد واجد شرایط بومی واگذار شد.

در سال ۱۳۷۵ از بودجه عمرانی استان کرمان چند میلیارد تومان برای ساخت مخزن آب پنج هزار مترمکعبی و احداث شبکه آبرسانی توسط شرکت آب و فاضلاب استان و حفر چاه عمیق تامین آب با مجوز شرکت آب منطقه ای هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه در سال ۷۸ به صورت موقت آب این چاه مورد بهره برداری قرار گرفت اما همان سال با شکایت تعدادی از مالکان قنوات همجوار طبق رای مراجع قضایی این چاه پلمپ شد.

از آن زمان تاکنون که بیش از ۲۶ سال می گذرد، حدود ۸۰۰ نفر از شهرداری جوپار پروانه ساختمانی دریافت کردند و ۶۰۰ نفر از اهالی شهرک جوپارستان با مجوز شهرداری با آب تانکر مبادرت به ساخت و ساز کردند.

در حالی که آمار ساخت و سازها در شهرک جوپارستان هر روز رو به افزایش است، مردم این منطقه از آب شرب و بهداشتی به عنوان نخستین نیازهای زندگی، محروم مانده اند و مسئولان مربوطه علت فقدان آب این منطقه را ناحیه تفرجگاهی و باغ ویلایی با مصرف آب فراوان ذکر می کنند.

تامین نکردن آب جوپارستان، نادیده گرفتن حقوق شهروندی است

نماینده مالکان شهرک جوپارستان شهر جوپار از توابع کرمان با بیان اینکه ۲۶ سال این منطقه فاقد آب آشامیدنی است گفت: نداشتن آب شرب و بهداشتی در شهرک جوپارستان به نوعی نادیده گرفتن حقوق شهروندی محسوب می شود.

محسن بهره مند افزود: مردم ۶۰۰ خانوار ساکن در شهرک جوپارستان در حالی گرمای تابستان را تحمل می کنند که از نخستین نیازهای زندگی خود و خانواده شان بازمانده اند.

وی عنوان کرد: برخی از مردم منطقه جوپارستان به علت بی آبی به شهرها مهاجرت کردند و به حاشیه نشینی روی آوردند که این امر به معضلی اجتماعی تبدیل شده است.

این شهروند جوپاری با بیان اینکه تعدادی افراد با دریافت پایان کار در منطقه شهرک جوپارستان سکونت دارند بیان کرد: بسیاری از مالکان این شهرک از قشر کم درآمد و آسیب پذیر جامعه هستند و بدون آب شرب، با هزینه گزاف آب غیر بهداشتی خریداری و زندگی می کنند.

وی گفت: متاسفانه هیچ اقدامی از سوی شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان کرمان در مورد تامین اساسی آب این شهرک انجام نشده است.

بهره مند تصریح کرد: نشست هایی با مدیران این شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان کرمان برگزار شده اما به علت توافق نکردن ۲ شرکت و محول کردن وظایف به یکدیگر، برنامه آبرسانی به جوپارستان به تعویق افتاده توافقی در این زمینه انجام نمی شود.

وی افزود: آب شرب شهر کرمان از منطقه جوپار تامین می شود و ساکنان این منطقه آبی برای شرب ندارند.

امکان تامین آب جوپارستان در شرایط فعلی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: امکان تامین آب شرب و بهداشتی ویلا و باغ ویلاهای شهرک جوپارستان شهر جوپار در وضعیت کم آبی کنونی وجود ندارد و منابع آبی موجود کفاف تامین آب شرب این منطقه را نمی دهد.

محمد طاهری با بیان اینکه تمامی منطقه جوپارستان به شدت دچار مشکل کم آبی است افزود: با وجود مشکلات آبی، تامین آب شرب شهر کرمان نسبت به جمعیت آن در اولویت قرار دارد.

وی اظهار داشت: شهر کرمان در تابستان سه هزار لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد در حالی که یکهزار و ۹۰۰ لیتر بر ثانیه آب این شهر تامین می شود لذا افزون بر ۳۰ درصد نیاز مردم این شهر کمبود آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با تاکید بر اینکه مصرف آب منطقه جوپارستان بیش از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه برآورد شده است گفت: حدود سه هزار و ۴۰۰ واحد ویلایی در جوپار وجود دارد.

وی با اشاره به حالت باغ ویلایی شهرک جوپارستان و مصرف آب فراوان این منطقه گفت: افراد ساکن در این شهرک به عنوان منطقه ای تفرجگاهی می خواهند فضای سبز درون ویلاهای خود را با آب شرب شهری آبیاری کنند که در شرایط فعلی مقدور نیست.

طاهری ادامه داد: بزرگترین مشکل جوپارستان تامین آب شرب آن است لذا نشست های متعددی با شرکت آب منطقه ای استان کرمان برگزار شد که بتوانیم از طرح های دراز مدت برای تامین آب این منطقه بهره برداری کنیم.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در صورت تامین منابع آبی، آمادگی تامین آب منطقه جوپارستان را دارد.

شهر جوپار در فاصله ۳۰ کیلومتری کرمان قرار دارد و از مناطق تفرجگاهی و خوش آب و هوای استان کرمان محسوب می شود.

گزارش: حامد سالاری

۷۴۲۰/‏‬ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان جوپار ایرنا آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، هادی شیخ‌مقدس با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های در حال اجرای این شرکت گفت: پروژه‌هایی که هم‌اکنون در حال اجرا یا مناقصه هستند درمجموع حدود هزار میلیارد تومان است که از این رقم حدود ۴۵۰ میلیارد تومان آن متعلق به پروژه‌های در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۵۲۰ میلیارد تومان پروژه در فرایند مناقصه قرار دارند، بیان کرد: ارزش پروژه‌های مربوط به پدافند غیرعامل نیز حدود ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان و بودجه مربوط به میترینگ نیز هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 6098445 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود
  • تایید حمله به رفح توسط اسرائیل؛ تخلیه ساکنان و تشدید بمباران‌ها
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • آغاز کوچاندن ساکنان شرق رفح از سوی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی