Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@14:32:52 GMT

نبود موقوفه قرآنی در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۲۷۷۷

نبود موقوفه قرآنی در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲۵ تیر‌ماه، در آئین اختتامیه چهل‌ودومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، اظهار کرد: یکی از شیرین‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین حوزه‌ها در اوقاف و امور خیریه، فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی از مرحله شهرستانی به استانی و نهایتاً کشوری و بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرآن هم به معنای سفره الهی بوده و هر کس که در محضر قرآن زانو بزند و از آیات آن بهره‌مند شود، به هیچ عنوان گمراه نحواهد شد و این نیز به شرط قبول ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است.

جوانبخت با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که در سوریه وهابیت ملعون و تکفیری داعش به دلیل اینکه از اهل بیت دور هستند، به نام قرآن مسلمانان را قتل عام می‌کنند، بیان کرد: هر کس در محضر قرآن با تواضع و خضوع زانو بزند، قطعاً از هدایت الهی بهره‌مند خواهد شد و اینگونه مسابقات زمینه تدبر در آیات بوده و قرائت قرآن بدون تدبر در آیات آن هیچ فایده‌ای ندارد.

وی یادآور شد: وضعیت موقوفات قرآنی در کل کشور و به‌خصوص استان باید بیشتر و بهتر تشریح شود، ۱۹۵ هزار موقوفه در کل کشور وجود دارد و کمتر از دو درصد مختص نیات قرآنی است و در استان حتی یک درصد از موقوفات، مختص قرآن و مسابقات قرآنی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: متاسفانه قرآن در مهجوریت تخصیص بودجه‌ها قرار دارد و امسال با کاهش ۷۰ درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی در کشور مواجه بودیم و با اعتراض فعالان قرآنی کشور بودجه امسال به ۱۰۰ میلیارد افزایش یافت که باید دید از این بودجه، چه میزان اختصاص خواهد یافت.

وی در رابطه با حمایت از حافظان و قاریان دارای رتبه‌های بین‌المللی در کشور و استان گفت: هرکس که قرآن در دل او حفظ شده، باید به او اعتماد شود و گزینه اول انتخاب مسئولان باید حافظان کل قرآن باشد و از نام‌آوران و نخبگان قرآنی باید در ادارات و سازمان‌ها استفاده شود.

جوانبخت با بیان اینکه ۲۹۱ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند، افزود: متسابقان در ۸ رشته به رقابت پرداختند و نفرات برتر مهرماه در مسابقات کشوری به میزبانی اصفهان حضور خواهند یافت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه موقوفه قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی